Hoe slapen jullie aan het einde van je zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Fleur1, 14 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikjethimister

15 jul 2006
    72
    0
    0
    ik ben ruim 32 weken en slaap nog altijd een groot gedeelte op mijn rug.
    ik heb in het begin van mijn zwangerschap een slijmbuersontsteking gehad in mijn schouder en kon dus niet op die zij liggen.
    nu heb ik in beide polsen carpale tunnelsyndroome n kan ook niet op de zij liggen, dan beginnen mijn vingers te slapen en pijn te doen
    ik lig dus nog veel op de rug en gelukkig gaat dat nog goed, ben benieuwd hoelang, vancht heb ik ook weer slecht geslapen en dat is zo vreemd voor mijn doen ik ben nl een zeer goede slaper van nature.
    mijn slaapje door de dag op de bank houden me wel redelijk fit gelukkig

2. Selmama

Selmama Fanatiek lid

20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Het begint bij mij ook weer te komen.
    Ik had er bij mijn 1e zwangerschap ook veel last van.
    Vooral het omdraaien naar de andere zij met zo'n dikke buik en het moeten plassen midden in de nacht maakt het slapen niet meer zo fijn.

3. charissa1979

charissa1979 Fanatiek lid

19 dec 2005
    1.827
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Overijssel
    Over algemeen slaap ik goed maar heb er soms nachten tussen zitten dat ik aan het draaien ben en er continue uit moet voor plassen.
    Maar mag niet klagen...

4. Sigietje

Sigietje Actief lid

11 okt 2005
    150
    1
    0
    Oostakker Belgiƫ
    bij mij is het ook niet altijd even prettig...
    ik heb bekkeninstabiliteit en het draaien is verschrikkelijk pijnlijk en ik kan ook niet op mijn rug slapen...
    ik moet wel zeggen dat een borstvoedingskussen wel een hele hulp is bij mij.

daarnaast moet ik ook heel veel opstaan om te plassen en ja dan ben je natuurlijk klaarwakker... en de ene keer lukt het al beter om terug in te slapen dan de andere keer.

en die zure oprispingen zijn pure hel gelukkig heb ik daar niet elke dag last van! maar ik behelp me met Gaviscon en na 1 slok voel je het direct beteren.

iedereen veel succes! de laatste loodjes wegen het zwaarst maar het is het allemaal waard :)

en gelukkig is er een site als deze waar we ons eens lekker kunnen laten gaan want we zitten allemaal in hetzelfde schuitje!

groetjes
    sig

5. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Ik neem voor het slapen gaan een lepel gaviscon en dan gebruik ik het borstvoedingskussen, tss mijn benen en onder mijn hoofd, en dan slaap ik toch een aantal uren, en dan word ik weer wakker om te plassen.

Grtz x

6. Niet meer actief

ik slaap nog steeds lekker op mijn rug.(snurken :) ) soms wel met een kussen er onder.. sochtends word ik vaak wakker op mijn zij..

7. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Ik heb een aantal weken heel slecht kunnen slapen. Heb van alles geprobeerd, maar ik draai nogal veel (alhoewel dat niet echt makkelijk meer gaat, maar ik kan gewoon niet stil blijven liggen) en dan zijn kussens ook weer niet zo handig. Dus vorige week heb ik alle kussens weer aan de kant gegooid en nu slaap ik alleen met een extra kussen onder mijn hoofd. En ik moet zeggen dat het nu weer redelijk gaat. Voor zolang als het duurt..... ;)

8. brennied

brennied Fanatiek lid

10 feb 2006
    1.925
    0
    36
    Brabant
    Ik slaap echt nog steeds kei goed. Moet er 's nachts 1 x uit voor de wc, lig dan wel ff wakker maar val vanzelf weer in slaap. Slaap wel met een voedingskussen, tussen mijn benen voor mijn bekken. Als ik wakker wordt lig ik meestal op mijn rug, omdraaien is dan ff vervelend maar gaat wel goed op zich. Mag dus echt niet klagen, kan nu ook nog lekker uitslapen en pak zo'n 10 uurtjes slaap op een dag :D .

Succes ermee.

Gr. Brennie

9. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik moet er een paar keer uit voor het toilet, en nu tintelen mijn handen waar ik wakker van word, en vanacht deden mijn handen gewoon pijn.
    dus het zijn allemaal hazeslaapjes wat ik doe ;)

10. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    ik slaap nog redelijk goed moet ik zeggen,
    ik neem voor ik ga slapen elke dag een kopje kamillethee,
    en sinds ik dat doe slaap ik heerlijk!
    geen maagzuur meer en niet meer wakker s nachts.
    ;)

11. brennied

brennied Fanatiek lid

10 feb 2006
    1.925
    0
    36
    Brabant
    Noura; ik heb dat ook met m'n handen. Lijkt net of je vingers aan het afsterven zijn...zo'n pijn. Ik draag nu polsbeschermers (van het skeeleren) zodat je je polsen niet kan afklemmen in je slaap. Dat scheelt echt heel veel. Misschien een tip. Komt door al het vocht in je handen.

Gr. Brennie

12. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Ik heb de laatste paar dagen zittend geslapen. Ik was ook helemaal beroerd van de maagzuur.

13. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Bij mij wordt het er ook niet beter op. Krijg snel last van pijn in m'n heupen en draai daarom continu van links naar rechts. En tja, dat gaat niet echt vlot meer. Tijdens het draaien doet het ook zeer net boven m'n schaambeen. Gelukkig niet elke nacht last van maagzuur. Als ik het wel heb neem ik een slok Antagel. Na het plassen lukt het me niet altijd om meteen weer in slaap te vallen. En dan baal ik pas echt! Aangezien ik nu 's ochtends later begin op m'n werk kan ik tegen te ochtend nog wat uurtjes slapen. Anders zou ik het echt niet trekken.

14. patricia24

patricia24 Actief lid

27 jan 2006
    439
    0
    0
    hengelo overijssel
    ik slaap sinds 2 weken ook heel erg slecht, heb al kussens gebruikt maar dat helpt allemaal niks. :cry: vaak ga ik s'middags nog een dutje doen

patricia

15. renske

renske Actief lid

19 mei 2006
    311
    0
    0
    Ik slaap eigenlijk nog wel redelijk..
    Ik moet er wel 2 keer op een nacht uit om te plassen en dan slaap ik meestal wel gelijk erna weer door.

Soms zitten er wel nachten tussen dat ik dus uren wakker lig en dus maar tv ga kijken....

Maar vind het nog mee vallen hoe slecht ik echt slaap.
    (34 weken)

16. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Ik slaap in principe heel erg goed, kan nog lekker op m'n rug slapen dus dat is ideaal. Bij mij is alleen het probleem dat ik om klokslag 06.00uur wakker word om te plassen en dan niet meer in slaap kom. Mijn man's wekker loopt om 06.30 af en ik slaap dan nog niet vast genoeg om er door heen te slapen.(maar hij wel) ben hem constant wakker aan't maken om z'n wekker op snooze te drukken. Ik heb hem vanochtend gewaarschuwd, als het volgende week nog zo is druk ik hem helemaal af en verslaapt ie zich maar (gemeen he)(hormonen)

17. mama van jessy

24 sep 2006
    21
    0
    0
    ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap een voedingskussen gebruikt,
    en dat was echt heerlijk.

groetjes mama van jessy

18. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik slaap met een voedingskussen tussen mijn bovenbenen en knieen en een opgevouwen handdoek onder mijn buik, het voedingskussen ligt nog onder mijn kussen een stukje dan ligt je hoofd ook iets hoger.

Deel Deze Pagina