Hier maar even mijn vraag neerzetten. Ons meisje loopt al een aardig tijdje aan de hand. Ze loopt als een trein alleen hinkt ze heel erg, en zet ze haar rechtervoetje verkeerd neer. Het is net of wil ze daar niet op staan. Ze verliest door dat rechter voetje ook haar evenwicht. Ze gaat of op de binnenkant staan, of heel vreemd op dr tenen. Haar andere voetje zet ze wel goed neer. Het rechterschoentje gaat ook helemaal kapot aan de binnenkant voor bij de snuit. Dit is ook de reden dat ze niet los kan lopen, ze probeerd het wel maar iedere keer haakt het weer bij dat rechtervoetje.. Ze hinkt dan ook echt, net of wil ze die zo min mogelijk belasten... Ik heb voor morgen een afspraak bij de HA! maar ik ben benieuwd of er meer zijn die er ervaring mee hebben?
Ben ik nog niet weer heen geweest ! Moet er in juli heen. Of moet ik daar zijn voor dit soort zaken? Maar ik heb soms ook wel het idee dat haar grote teennageltje wat is ingegroeid. De huid erom heen is altijd rood en dik.. Dus vraag de HA voor de zekerheid.
Ik heb altijd begrepen dat de meeste kindjes in eerste instantie hun voetjes verkeerd neerzetten. Dit corrigeren ze steeds meer als ze zelf gaan lopen.
Mijn zoon zet zijn linkervoet niet goed neer bij het lopen. Die zet hij overdwars voor zijn andere voet neer. Nu hij wat langer loopt wordt het wel beterder en zet hij dit voetje rechter neer. Op het CB hebben ze hier wel naar gekeken, er zit een kleine afwijking in zijn linkerheup maar die afwijking is dus niet dusdanig groot dat er iets aan gedaan hoeft te worden ze verwachten dat het straks niet meer zichtbaar is als mijn zoon groter is. Maar ik hou het wel goed in de gaten allemaal, en de volgende keer op het CB laat ik er wel weer even naar kijken.
ja dit werd mij op het cb ook verteld toen ik daar dezelfde vraag als jij stelde. Tot een jaar of 4 moet alles zich nog aanpassen en mogen ze o benen of x benen hebben of andere dingetjes.
Ik had idd op internet gelezen dat ze vaak de voetjes verkeerd neerzetten. Maar ze zet ze niet naar binnen of buiten, maar gaat echt op de binnekant lopen, en na een paar stapjes gaat ze echt ''mank'' lopen. Dan hinkt ze erover, en wil ze niet meer op dat voetje staan.. Ik denk zelf dat het te maken heeft met het teennageltje?