Hoi iedereen, ik vroeg me af of wat ik voel bij mijn blaas nu door de zwangerschap komt of niet. 3 weken geleden moest ik snachts heel vaak plassen, wel elk uur eruit, toen naar de dokter geweest en ik bleek een blaasonsteking te hebben (ben ik bekend mee dus niks nieuws voor me, en had het wel verwacht tijdens mijn zwangerschap) kuurtje gehad en het werd iets minder maar niet helemaal. Na een week controle en mijn urine was schoon. Moest nog steeds vaak plassen maar niet meer zo erg als tijdens de onsteking, al had ik niet helemaal het gevoel dat het beter was. Anderhalve week daarna weer vaak plassen en harde buiken, dus weer laten controleren en weer blaasonsteking. Na 5 dagen antibiotica laten controleren en urine schoon. Nu heb ik het gevoel dat het niet beter wordt, ik kan elk uur of half uur wel plassen en er komt echt bijna niks uit. `s nachts slaap ik haast niet. Als ik geplast heb hou ik ook even een kriebelend gevoel, precies alsof ik weer moet plassen, echt typisch blaasonsteking vind ik, of hoort dit nu echt bij de zwangerschap?? Heb morgen een afspraak bij de huisarts want ik wil dat ze mijn urine op de kweek zet...ik wordt hier best moe van ! Van af en toe een blaasonsteking lig ik (figuurlijk) niet wakker van,maar wel van klachten die ik niet kan verklaren.... Hoop dat iemand weet of dit bij de zwangerschap hoort..oh ja ik ben bijna 20 weken. groetjes
Ja je bent vatbaarder voor blaasontsteking, is algemeen bekend en heel normaal tijdens de zwangerschap. Wel erg vervelend he...
ja, klopt dat ik vatbaarder ben daarvoor, maar begrijp niet waarom de dokter niks vindt en ik wel klachten hou, daarom vraag ik me af of die ook door de baby kunnen komen in plaats van door blaasonsteking....
Oh, sorry dan las ik ergens overheen denk ik. Maar het kan dat de kleine tegen je blaas trapt of ligt. Sinds een weekje of 24 heb ik ook moeite met plassen moet het echt eruit drukken zeg maar. Komt omdat de kleine ertegen aan ligt denk ik want ik heb geen blaasontsteking. En inderdaad ook net als bij blaasontsteking bij het minste geringste aandrang krijgen. Voor zover ik weet hoort ook dat erbij. Wel gek dat de dokter daar zelf niet mee komt.
Soms raden ze cranberry tabletten of sap aan als je veel last heb van blaasonsteking. Misschien eens overleggen met de ha. Hier ligt de beeb ook veel op de blaas te draaien, trappelen/stompen. Moet daardoor ook veel plassen en vaak ook kleine beetjes. Zelfs me blaas word er een beetje gevoelig van soms. Succes
krijg elke keer de assistente..dus geen huisarts, maar heb morgen een afspraak gemaakt want ik wil dat ze mijn urine op de kweek zetten. cranberrytabletten slik ik ook al 3 weken, maar heeft helaas de 2e blaasonsteking niet kunnen voorkomen.. Ben benieuwd wat de huisarts morgen zegt groetjesss