Hoe slapen jullie?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mamav2boefies, 19 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamav2boefies

mamav2boefies Fanatiek lid

22 dec 2010
    1.158
    0
    36
    Ik ben nu 32 weken zwanger en weet me s'avonds geen houding te geven op bed
    Op de buik lukt niet meer op de rug ligt niet lekker,op de linker zij kan ik niet slapen en op de rechter zij krijg ik een benauwd gevoel/begint het eten me hoog te zitten
    Leg mijn voeten ook wel over elkaar heen als ik op mijn rechter zij ligt dit helpt even en dan krijg ik last van mijn ribben

Hoe doen jullie dit?

2. Marni

Marni Bekend lid

26 apr 2007
    770
    17
    18
    Ik gebruik het voedingskussen, leg 't tussen m'n benen en armen en dan dan gaat het wel, maar ik moet vaak draaien anders krijg ik pijn in m'n heupen.

3. Rojos

Rojos Actief lid

2 jan 2011
    153
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook ontzettend slechte nachten :x
    Deze week al 3 slapeloze nachten gehad...:(
    Regelmatig moet ik draaien anders krijg ik pijn aan m'n heupen en m'n schouders.
    Ook merk ik al een aantal weken dat ik nu ineens kwijl :$:$
    Zo ranzig!

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb mijn voedingskussen ook weer gepakt. Dat leg ik tussen mijn knieen. Dan heb ik minder last van mijn bekken..

Ik kan dan zo'n half uur op mijn rechtzij liggen, en zo'n 2 uur op mijn linkerzij. Rug is niet echt fijn qua ademhaling. Dus ik wissel links en rechterzij af. Maar die 2 uur lukt per nacht 3 keer. Dus genoeg om ieder geval genoeg slaap te halen op een nacht.

5. Seth

Seth Niet meer actief

kussen tussen mn benen en half zittend...

ja NU AL.... :x

Wordt bij elke draai wakker... en naar rechts kan ik al niet meer normaal draaien, zonder me met mn voeten af te zetten....

De BI, hakt er elke zwangerschap eerder op in....:(

6. Iefie

Iefie Niet meer actief

Ook een drama hier :( Er zijn gelukkig wel nachten dat het iets beter gaat, maar ik word gemiddeld zo'n 5 keer wakker om te plassen en hoe vaak ik me wel niet omdraai omdat m'n heupen pijn doen...pfff... Een voedingskussen ligt wel lekker, al is het telkens een gevecht om dat ding mee om te draaien (onder de dekens) zonder manlief het bed uit te slaan :D
    Het is vermoeiend maar ik probeer mezelf op te beuren met de gedachte dat dit ook maar tijdelijk is..straks hebben we gebroken nachten vanwege de baby die huilt en gevoed moet worden..dan zijn we blij dat we nu al in het ritme zitten ;)

7. Pinda83

Pinda83 Actief lid

10 nov 2010
    407
    0
    0
    Juf van groep 4!!
    Woonomgeving: Oosten van Nederland
    Mmmm,

Volgens mij heb ik dan geluk! Ik slaap nog erg goed, al moet ik wel zeggen dat het draaien pijnlijker wordt en ik soms een heel naar zwaar gevoel in mijn buik heb als ik op mijn ene zijn heb geslapen en dan draai (kindje zal dan wel meedraaien) Dat is het enige! Ik hoef ook maar één keer per nacht te plassen! Fjoei!
    Als ik jullie verhalen zo lees, mag ik nog wel afkloppen *klopt op tafel*!

Ik wens jullie desondanks veel (goede) nachtrust toe!

Gr. Pinda83

8. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Hier slaap ik ook met het voedingskunnen tussen mn benen en armen. En elke keer als ik naar de wc geweest ben, ga ik op mijn andere zij liggen.. Ong 5x per nacht.. Zo hou k de afwisseling er een beetje in;)

9. Mams255

Mams255 Actief lid

10 apr 2010
    291
    0
    0
    Overijssel
    Ik ligt ook op mijn zij en kussen tussen mijn benen en erg veel draaien van zij naar zij pff haha.

Liefs

10. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    ik ben nu 8 weken
    en slaap al beroerd, word smorgens vroeg wakker rond 4/5 uur van het misselijk zijn...
    tsja en dan slaap ik daarna nog wel tot 9 uur of half 10 maar allemaal met tig keer wakker worden ertussen

bah

11. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ik slaap vooral heel erg beroerd :S maar dat was je vraag niet hihi
    ik wordwakker omdat ik op mijn rug lig , dan heb ik ook geen pijn in mn bekken tot ik beweeg dus blijf uit gemak maar vaak liggen zoals ik lig .
    waneer ik op mn linkerzij lig krijg ik rechts pijn en anders om weer :S als ik dan t lef heb om te draaien moet dat in 3 stappen , proberen recht op te zitten , rechterbeen naar links bewegen en met mn handen afzetten in t matras waardoor mn billen omhoog komen en dan naar lins draaien ,bloedirritant :S .
    voedingskussen erbij helpt niet , ligt niet lekker

12. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Wisselend hoe ik slaap... rechterzij last van me maag, èn schoppend kind nr1, linkerzij wel lekker maar na een paar minuten schoppend kind nr2.... op rug geen optie, buik te zwaar, buik al heel lang niet meer.... Dus beetje afwisselend op de zij, en geregeld moeten plassen... nouja we moeten maar even doorbijten nog ;)

13. Sammetje

Sammetje Actief lid

11 mrt 2011
    203
    0
    0
    thuiszorg
    Friesland
    Ja!!! Ik heb precies dezelfde klachten..Ik dacht al: huh? Sinds wanneer kwijl ik in mijn slaap? hahahaha

14. rus05

rus05 Bekend lid

31 mrt 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ben in vergelijking met de andere dames in dit topic een stuk korter zwanger (22 weken) maar heb nu al echt last van slapeloze nachten. Komt deels doordat ik meer moet plassen dan normaal, en deels omdat ik mezelf niet goed een houding kan geven. Op mijn rug slapen kan niet, op mijn buik ook niet (dan begint de kleine te schoppen), en op 1 zij kan wel maar niet heel lang want dan krijg ik kramp in mijn benen en heup (terwijl ik wel kussen tussen mijn benen leg). Weet iemand daar nog een goede tip voor trouwens? En als ik dan eindelijk wel lekker lig, begin ik te malen in mijn hoofd: zal ik wel een goede moeder zijn? Gaan we de babykamer wel op tijd afkrijgen? En dan is het definitief bye bye nachtrust :x

liefs Rus05

15. Blije Door

Blije Door Actief lid

10 apr 2011
    376
    1
    0
    Rotterdam
    Ik mag mijzelf ook nog gelukkig prijzen dus! Ik hoef er ook maar 1 keer 's nachts uit om te plassen maar het voedingskussen is wel mijn beste vriend. Ik ben een buikslaper en nu kan ik half op m'n zij, half op m'n buik liggen met voedingskussen tussen m'n benen en dat gaat nog best. En ik slaap met 2 kussens op elkaar omdat ik dus ook op m'n schouders lig die 's ochtends soms wel pijnlijk zijn:( Het is alleen inderdaad dat omdraaien. Ik voel dan m'n bekkenbot (ofzoiets) schuiven en dat doet dan weer zeer aan m'n schaambeen. Maar dat is ook zo weer over. Mijn vriend lacht me wel steeds uit als ik uit bed probeer te komen :D Wat misschien ook wel scheelt is dat ik lekker kan uitslapen elke dag. Ik hoef pas om 15u te beginnen met werken en volgens mij werkt dat wel beter tussen de oortjes!

16. rus05

rus05 Bekend lid

31 mrt 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoe ligt dat voedingskussen dan precies? Een kant tussen je benen en de andere kant: achter je rug of lig je daar juist met je buik tegenaan? Misschien dat het mij gaat helpen, afgelopen nacht weer geen oog dichtgedaan...

17. Blije Door

Blije Door Actief lid

10 apr 2011
    376
    1
    0
    Rotterdam
    Ik lig met een kant tussen m'n benen en de andere kant tegen m'n buik aan. Zo krijgt buik ondersteuning en mijn rug en heupen ook. Ik vind het echt heerlijk liggen. En als ik op m'n rug wil slapen doe ik hem onder mijn knieholtes, zo ligt m'n buik niet te strak uitgerekt zeg maar. Als dat gebeurd wil ik het nog wel eens benauwd krijgen. Wat volgens mij ook wel wil helpen is dat je ook nog een kussen achter je rug doet.

Het is zeker het proberen waard!!

18. rus05

rus05 Bekend lid

31 mrt 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dank je voor de tips, ga ik vanavond meteen uitproberen!

19. Sunny1977

Sunny1977 Actief lid

19 nov 2010
    385
    0
    0
    Adminimiepje
    7e hemel...
    Ik slaap gelukkig de hele nacht door. Hoef er niet uit voor een plasje. :)

Ik slaap met twee van die tochtdieren (of hoe noe je die dingen die voor de deur liggen). Eén voor tussen m'n benen en één in de rug. 's Ochtends word ik vaak op m'n rug wakker. Ik lag altijd al lekker op mijn rug. Nu nog steeds. Ik had verwacht dat dat nu niet meer zou kunnen met 31 weken, maar toch wel. :)

20. Mauzelino

Mauzelino Actief lid

5 sep 2011
    151
    0
    16
    NULL
    NULL
    Haha, ik moest zo lachen toen ik die 2 reacties van het kwijlen las... Dat doe ik dus ook! Word soms wakker en dan is mijn hele wang nat, ook als ik 's middags even een dutje doe op de bank. Wel ranzig, maar zal ook wel weer over gaan!

Verder hier dezelfde klachten qua slapen... Ook extra kussens erbij en vaak eruit dus... :(

Deel Deze Pagina