benen onder je kont/boven je hoofd werken

Discussion in 'Zwangerschap' started by Denise85, Apr 7, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Denise85

Denise85 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    1,685
    0
    0
    ik hoorde laatst dat je niet met je benen onder je kont mag zitten of boven je hoofd mag werken (in bijv het huishouden) omdat dan het navelstrengetje dan om het nekje kan gaan of iets (ze weten zelf niet precies wat) nou vroeg ik me af, heeft iemand dit vaker gehoord? Ik kan er op internet niets over vinden en het lijkt me dat als het echt ZO gevaarlijk is dat je verloskundige je er wel voor waarschuwd....

2. Mamma1984

Mamma1984 Niet meer actief

Ik heb er nog nooit van gehoord :( Maar als je het echt wilt weten zou ik het gewoon even navragen bij je verloskundige.. Mensen zeggen zoveel en vaak klopt het verhaal niet of maar voor de helft.

3. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Dat is echt een urban legend hoor :) Je moet alleen wel oppassen dat je niet boven je macht tilt als je ver boven je hoofd iets doet. Je kunt nu namelijk makkelijker iets verrekken.

Dat je niet met je benen onder je kont mag zitten heb ik trouwens nog nooit gehoord, kan me echt niet voorstellen dat je daar iets van kunt krijgen :)

Groetjes Rosa

4. Konijn

Konijn Niet meer actief

Haha: ik begreep het onderwerp niet en las iets als 'met je benen onder je kont of met je benen boven je hoofd werken'... vond het al knap dat iemand uberhaupt d'r benen boven haar hoofd zou kunnen krijgen... :-D

Maar het lijkt me stuk dat deze twee dingen een probleem op zouden kunnen leveren met de navelstreng. 'Dat ding' is zo lang en flexibel, je kunt nog op je handen gaan staan zonder dat er iets gebeurt.

Boven je hoofd werken kun je misschien wel beter vermijden omdat het snel mis gaat (je verlies je evenwicht of laat wat vallen), net als op een stoel staan om iets te pakken. En met je benen onder je kont kan vervelend zijn voor je bekken (maar ondanks de bekkenpijn vind ik het toch echt nog steeds lekker zitten).

Maar van het naveltrengverhaal klopt niets hoor!

5. Denise85

Denise85 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    1,685
    0
    0
    neeeee dat dacht ik al kon het me ook haast niet voorstellen maar ja heb hier een hoop best ouderwetse mensen om me heen en die denken dat. Ga het toch voor de zekerheid volgende week nog eens aan de verloskundige vragen maar ben bang dat ze me uitlacht... haha...

Share This Page