Hallo, Met dit mooie weer willen wij zaterdag lekker naar (het plaatselijke) strand toe. Onze oudste vind het zand geweldig! Maar nu vraag ik me even af hoe we dat met onze jongste zullen doen. Deze slaapt nog in de middag. Maar waar en hoe kan ik hem laten slapen. Er is op dat strand geen schaduw om te zitten dus dat is geen optie. En ik vind het ook geen optie om hem in de kinderwagen te leggen. Die is zwart en volgens mij zweet hij daar de pan uit. Nu zat ik al te denken aan een tentje (van Deryam). Dan ligt hij toch beschut en lekker zacht. Maar misschien hebben jullie nog tips en ideeen? Groetjes Manon
Ook in zo'n tentje kan het nog heel warm worden hoor, vooral als het in de volle zon staat. Ik zou sowieso een parasol meenemen, en die erboven zetten en als je kindje aan het spelen is ook de parasol erboven. Wij hebben altijd 1 of 2 mee, (en soms ook een klein windschermpje) zelfs als het niet eens mega-zonnig is, maar het is gewoon fijner voor jezelf en voor je kind om ergens beschut onder te kunnen zitten.
Campingbedje? Al is dat ook zo'n gesleep natuurlijk!! Wij legden ze vaak gewoon in de kinderwagen, Hydrofiele doek nat maken en half over de kinderwagen leggen, als het dan iets waait is dat wat koelere wind
Een parasol en dan zo'n half uit de wind tentje weet je want ik bedoel? dan kun je hem daar neezetten in de wagenbak?
Wij hebben een strandtentje: Beach shelter "Kids" met UV-bescherming 50+ - online bestellen! - babywalz Werkte prima, werd niet heel warm. Op een gegeven moment was ze buiten het tentje in slaap gevallen en toen hebben we haar gewoon volledig bedekt met witte hydrofielen
Sowieso met kinderen een strandtentje meenemen met uv-bescherming. Op de eet en drinkmomenten daar zitten zodat je kinderen even zonvrij zijn. M en T sliepen nooit (M 1x wel trouwens, toen was ze nog heel erg mini) op het strand, dus mijn man of ik ging (of beiden gingen) dan met ze wandelen in de wagen.
Zon (UV) gaat echt wel door een hydrofieldoek heen. En dus, zeker voor een baby, gevaarlijk = schijnveiligheid.
ik ben ook weleens een dag naar het strand geweest toen zoon nog sliep tussen de middag. Ik heb toen een doek meegenomen ( iets van een dunne katoenen doek, een sarong) en zoon in wagen te slapen gelegd ( hij lag toen niet meer in de bak maar kon het zitgedeelte geheel horizontaal klappen en daar de zonnekap op) en daar dan de sarong overheen. Niet helemaal dicht natuurlijk voor de zuurstof en achterkant vd wagen richting de zon gezet. Dat ging prima, heeft heerlijk liggen slapen en werd niet heel warm.