bij onze dochter is maandag KMA met reflux en eczeem vastgesteld door kinderarts. ze krijgt Neocate met JBPM, Zantac en hydrocortison met vaselinelanette voor eczeem. nu heeft ze absoluut nog geen ritme, wil niet boven slapen in haar eigen bedje en slaapt uberhaupt erg weinig. nu is ze alleen huilerig als ze lichamelijk ergens last van heeft voor de rest is ze altijd vrolijk. 's nachts gaat eigenlijk heel goed (even afkloppen). ze slaapt sowieso 4 uur achter elkaar en soms ook al 7 uur. nu hoor ik overal om mij heen dat veel al een ritme hebben met een baby, gaan 's avonds op een vaste tijd naar boven op bed. hier is dit dus absoluut niet zo. zijn wij nu een uitzondering? hoe ging dat bij jullie? nog tips? zou dit nu vanzelf beter worden nu ze medicatie krijgt? mijn gevoel zegt dat het vanzelf wel komt maar als ik erover nadenk wordt ik toch wel erg onzeker ervan. zou graag ervaring van anderen willen lezen!
ow meid, geeft echt niets dat je nog geen ritme hebt dont worry, sommige kinderen krijgen nooit een ritme, maar je kindje is nog zo klein joh! hier was ook Totaal geen ritme, was altijd anders want ik gaf voeding op verzoek dus dan kwam je altijd anders uit met de tijden want de ene x had hij eerder honger, en dan weer later ik kan Nu pas zeggen sinds een paar weken dat we hier een beetje een ritme hebben qua slapen, qua eten was dat wel iets eerder hoor, hij ging vanzelf eigenlijk vrij snel om de 4 uur drinken maar dan nog waren de dagen altijd anders, omdat hij heel slecht sliep (bijna niet) en ik soms dan dus dacht dat hij misschien honger had dus dan dronk hij weer wat eerder e.d. maar dat je kindje niet boven wilt slapen savnods is vrij normaal ik weet niet of je bv of flesvoeding geeft? maar bij bv gaan de kindjes savonds vaak clusteren en willen dan vaak drinken en vaak/veel bij mama zijn wie weet kan je misschien een draagdoek proberen om haar daar dan even in te laten slapen lekker bij je houden (als ze dan wel slaapt) is heus niet verkeerd hoor alleen maar goed voor de goede band tussen mama en kindje! en ik denk/hoop ook zeker voor je dat nu met medicatie en goede voeding het snel veel beter zal gaan, wie weet komt er dan vanzelf een ritme heel veel succes!
tsjee, ik heb er eentje van 5 maanden. En die heeft nog geen eens een fatsoenlijk ritme.. Ik kan met de 1e fles van de dag de rest wel redelijk voorspellen. Maar het is vaak 2a3 dagen hetzelfde en dan weer wat anders.. Ooit komt dat wel goed
Heel normaal hoor! Hier was het na een paar maanden wat meer voorspelbaar. Zo was ze bijv. steeds 1,5u wakker en met 4 maanden ging ze s avonds om 19u de nacht in. Maar echt wat vaste tijden kwam pas later en we zijn nog niet van de strakke schema's. Gewoon lekker je kindje volgen, jullie vinden er vanzelf samen je weg wel in.