baby bijna 4 weken oud en die 4 weken heel weinig geslapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mieperdepiep, 27 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mieperdepiep

mieperdepiep Actief lid

26 aug 2008
    160
    0
    16
    Hoofd Financiele Administratie
    Zuid Holland
    Hoi meiden,

Onze dochter van bijna 4 weken oud is erg onrustig s'nachts en maait de hele tijd met haar armpjes. Ook haalt ze haar hele gezichtje open.
    Mijn man en ik hebben hierdoor nu al bijna vier weken niet geslapen en we gaan er haast aan onderdoor.
    Hebben jullie misschien tips en adviezen?

Help!

2. Sneeuwwitje

Sneeuwwitje Actief lid

12 aug 2008
    308
    0
    0
    Misschien kun je proberen om haar in te bakeren. Hierdoor wordt ze waarschijnlijk rustiger en zal ze beter slapen. Door het maaien met de armpjes houdt ze zichzelf wakker. Wij hebben dit ook gemerkt bij ons zoontje en toen we hem inbakerde in de Puckababy ging het een stuk beter.

En verder hebben wij een hele tijdje krabwantjes aan gedaan bij hem als hij in de box lag als we hem even op zichzelf lieten. Hij had zichzelf namelijk een stukje hoornvlies uit zijn oogje gekrabt dus het was bij hem wel even noodzakelijk.
    Deze wantjes kun je trouwens bij de HEMA kopen.
    Zodra ze meer hun armpjes onder controle hebben zul je merken dat ze dan hun gezichtje niet meer zo snel open krabben.

Veel sterkte, misschien dat dit een paar bruikbare tips voor jullie zijn.

3. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    Als het inderdaad haar wakker houd zou ik haar lekker inpakken in bv een "swaddle me" ze zal na een paar dagen oefenen veel beter slapen. eerste keer zal ze niet leuk vinden geloof ik maar als je volhoud....

even googlen voor info en ook wel op marktplaats te koop

succes

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.825
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    En de nageltjes kort houden met een vijltje.. het is een rotklusje, maar wel effectief.
    Gelukkig krijgen ze redelijk snel nu door, dat ze in hun oogjes moeten wrijven, met de andere kant van hun handjes ;) .

En verder zou ik even bij het bureau informeren over inbakeren, of idd met een swaddle me ofzo beginnen, maar ik weet niet zeker in hoeverre het verstandig is dit met begeleiding te doen.

5. Euhmzz

Euhmzz Actief lid

14 jun 2007
    465
    0
    0
    Het gezichtje openkrabben is hier ook bijna dagelijkse kost... :(
    Nageltjes knippen, dan zijn ze nog scherper hebben we wel al gemerkt; 2-tal daagjes na het knippen is het het minst. En rabwantjes is niets meer voor hem, hij doet ze namelijk af.
    Iemand andere idëeën?

6. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Knippen en dan vijlen. dan zijn ze niet meer scherp.

7. Euhmzz

Euhmzz Actief lid

14 jun 2007
    465
    0
    0
    Niet te kort knippen dan? Anders vijl je op zijn vingertje nee?
    Eens proberen vanavond

8. Caatjeh

Caatjeh Actief lid

25 nov 2006
    267
    0
    0
    Tip: lees Ria Blom, regelmaat en inbakeren. Op internet vind je er ook van alles over.
    Mijn zoon was ook zo woest. Ik heb hem ingebakerd met een doek, en toen kwam hij tot rust.

Succes!

9. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    eventueel kan je de wangetjes ook met vaseline insmeren. Hierdoor word het een stuk moeilijker om de wangetjes open te krabben omdat het dan zo glad is.
    Hier ook een druktemaker en vanaf 5 weken hebben we hem in een pacco ( www.pacco.nl) ingebakert. Eindelijk konden we toen gaan genieten. De eerste weken waren hier ook vol wanhoop en zonder rust, ik weet helaas wat je doormaakt.

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.825
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik dacht dat je zowiezo de 1e 6 weken niet mocht knippen ;) omdat de kans op inscheuren dan nog te groot was vanwege de broze nageltjes. Dus het allereerste wat de kraamverzorgster op ons verzoek gedaan heeft, is haar nageltjes gevijlt. Fae was 10 dagen te laat geboren en had echt lange, zeer scherpe nageltjes. Ze groeien ook zo akelig hard :( .

11. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Ik zou ook zeggen: inbakeren! Wij zijn er vanaf 3 weken mee begonnen, we waren de wanhoop bijna nabij. Toen dacht ik ook echt, hier moet iets veranderen. Ik heb toen het boek van Ria Blom gekocht en 2 bakerdoen, de Pacco. Nu zijn we hier 2 weken mee bezig en we krijgen nu alle 3 weer slaap! We hebben nu een veel vrolijker meisje.

Succes ermee!

12. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Hier precies hetzelfde. WIj zijn er met 6 weken mee begonnen want ik ging er helemaal aan onderdoor. Die roze wolk heb ik in die eerste weken niet echt gezien.
    Wel zou ik altijd even met je CB overleggen voordat je gaat inbakeren of er geen redenen zijn (bijv. heupjes) waarom je niet zou kunnen inbakeren. Zij kunnen je ook tips en uitleg geven en misschien een aantal verschillende doeken laten zien zodat je makkelijker een keuze kan maken. Het boek van Ria Blom is riogreus maar kan je wel helpen.
    Laatste tip, kijk op marktplaats voor welke doek je ook kiest. Dat scheelt stukken en vaak worden die doeken maar enkele weken gebruikt dus zijn ze nog hartstikke goed.

Succes er mee.

13. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Gewoon kort en dan randjes goed vijlen. Meestal zijn de randjes die zo scherp zijn.

On topic: ook ik zeg inbakeren! Wij hebben ons zoontje vanaf week 2 ingebakerd en dat bracht zoveel rust. Het werd zo'n andere baby. Daarvoor kon hij echt geen slaap vatten (overdag dan) want hij sloeg zichzelf ook steeds wakker. Hij is tot 2,5 maand ingebakerd en toen had hij het niet meer nodig.
    Wij hadden de pacco. Wereldspul!

14. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Roos is ook flink onrustig geweest wilde alleen maar bij mij zijn en me kunnen ruiken ze raakte helemaal in paniek kwamen we achter als ik parfum op had. Ze heeft de eerste 3 weken op me buik geslapen met een voedingkussen je slaapt niet super maar het is slaap nu doen we alweer 5 weken inbakeren 's avonds en ze slaapt als een roosje.

15. mieperdepiep

mieperdepiep Actief lid

26 aug 2008
    160
    0
    16
    Zuid Holland
    Bedankt meiden, hier gaan we mee aan de slag!
    Vooral die puckababy lijkt me wel wat, net even op internet gekeken en dit lijkt me comfortabeler als het gewone inbakeren.

Mijn man gaat zo meteen naar de babywinkel om hem te kopen en nu maar hopen dat het werkt!

Ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes

16. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Succes ermee! Ben benieuwd, laat maar weten of het ook voor jullie werkt!

Groet Snoozie

17. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    ik sluit me helemaal aan bij de gegeven tips. heb er gelukkig zelf geen ervaring mee!
    wat betreft inbakeren schijn je eerst te moeten overleggen met cb!

18. monky1

monky1 Lid

14 aug 2008
    74
    0
    0
    oldenzaal
    als ik jou was zou ik gaan inbakeren wij hebben precies het zelfde gehad, zijn oen gaan inbakeren en ze werd er gelijk al rustige van ze was zelf ook helemaal op bij de eerste keer heeft ze wel uur achter elkaar geslapen en toen hebben we haar maar wakker gemaakt.
    we hebben haar nu weer gewoon in een sllapzakje liggen en ze is lekker rustig in bed, wij hebben eendoek bestelt op de site ik ben mama en dan de snug en stug deze is goed ze kunnen zich er niet uit wringen n hij is makkelijk in gebruik

succes ermee

19. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Wij hebben ons meisje toen ze nog zo klein was (tot ongeveer 2 maandjes) ingebakerd in een hydrofiele luier even handigheid ik krijgen maar werkt prima.

Na die twee maanden sliep ze al een stuk rustiger en was inbakeren niet meer nodig ben blij dat we er geen speciale doeken enzo voor gehaald hebben.

Nu heeft ze af en toe nog wel eens dat ze zich krast met haar nageltjes in haar slaap dus hebben we een pyamatje waarvan je de mouwtjes over haar handjes kan omslaan zodat haar nageltjes bedekt worden tevens ook geen koude handjes :)

20. mieperdepiep

mieperdepiep Actief lid

26 aug 2008
    160
    0
    16
    Zuid Holland
    Hier even een update hoe het gaat met de puckababy...

Op zich slaapt ze wel iets rustiger alleen raakt ze na een tijdje gefrustreerd omdat ze in dat ding moet en begint alles bij elkaar te gillen. Ook bij het CB zijn ze niet erg enthousiast over de puckababy ( vinden het niet veilig genoeg ) dus nu twijfel ik of ik hiermee doorga.

Wie heeft hier ook ervaring mee bij het CB?

Deel Deze Pagina