Wij hebben een oud huis met kruipruimtes. Sinds 1 1/2 week 's nacht heel erg last van slakken. Ze komen waarschijnlijk uit deze ruimtes. We hebben al aardig wat geprobeerd. Onder andere gaten gedicht enz maar ze blijven komen. Mijn man is er zelf vannacht uit geweest en heeft er weer minstens 5 te pakken gehad. Ik kan hier echt heel slecht tegen maar nu ik zwanger ben is het vele male erger. Ik was nog misselijk maar dat was redelijk te doen, tot dat dit gebeurde. Ik eet echt bijna niet meer (vandaag 1 koekje) en slaap verschrikkelijk slecht. Spugen is ook weer terug. Heb echt gevoel dat ik hier aan onder door ga.
Dit is idd slecht voor je baby. Ik zou er een ongedierte bestreider bij laten komen,die weten wat ze moeten aanpakken en kunnne je advies geven zodat je er snel geen last meer van hebt en ook niet meer zult krijgen
klinkt raar, maar helpt echt !! Zet een paar schoteltjes met bier neer. ( kruipen ze 's nachts in) Slakken zijn hier verzot op, en drinken zich dood. Werkte bij mijn moeder in huis super goed. Die was er zo vanaf.
Koperdraad spannen langs de kieren waar ze mogelijk doorkomen helpt ook goed Hoe dit trouwens slecht zou zijn voor de baby is me een raadsel, lijkt me niet dat ze helemaal in de slaapkamer en straks in de wieg komen, of wel?
Oja, je bedoelt natuurlijk dat je nauwelijks eet nu. Ja, dat is wel slecht vor de baby. Eten dus, zet je hieroverheen, je hoeft echt niet bij elke hap eten aan slakken te denken.... (meestal eet je andere dieren, toch? )
Bedankt voor je tip. Dit hebben we vorig weekend ook gedaan en er kwam er idd 1 op af. Maar helaas blijven ze nog steeds komen. Ben net weer helemaal gebroken bij mijn man. Barste in tranen uit. Ben zo kots en kost misselijk dat ik niet weet waar ik het moet zoeken. Hij probeert er echt alles aan te doen om dit op te lossen.
Er overheen zetten probeer ik echt maar het lukt me gewoon niet. Vind het zo smerig. En andere dieren eet ik ook niet. Eet geen vlees of vis. Ben hier altijd heel gevoelig voor geweest.
Ik zou toch even de ongediertebestrijding bellen, al is het maar voor advies. Wij hebben in ons oude huis ook veel last van die vieze (naakt)slakken gehad, toen hebben we in de tuin, langs het hele huis, van dat anti-slakkenpoeder gestrooid, als een soort barrière. Je moet het telkens weer doen, maar het hielp heel goed! Veel succes ermee meid!!
Daar zit ik idd serieus over na te denken. We hebben nog een appartement te koop staan. Dat is 1 van de redenen dat we ook weinig geld hebben om iets er aan te laten doen.
Maar wat is dan de oorzaak van je niet-eten nu? De misselijkheid of de slakken? In het eerste geval zou je kunnen overleggen met je huisarts of verloskundige of je een middeltje tegen de misselijkheid kunt krijgen. In het tweede geval zuk je echt jezelf bij de lurven moeten pakken en jezelf eroverheen zetten.... zit weinig anders op dan? Je wilt je baby toch niet de dupe laten worden van een fobie van jezelf?
De misselijkheid word versterkt door die beesten. Medicijnen voor de misselijkheid heb ik al, ben al opgenomen geweest (11 weken geleden) Natuurlijk wil ik niet dat de baby hier van de dupe wordt. Op dit soort reacties zit ik niet echt te wachten en heb ik ook zeker niet om gevraagd. Blijkbaar begrijp je het totaal niet!!
Weet niet of je hier iets aan heeft, vriendin van mij heeft deze tips opgevolgd en is er nu ook vanaf Slakken, hoe jaag ik ze mijn huis uit | Huis en Tuin: Diversen
ga anders voor je eigen gezondheid een paar dagen logeren bij iemand...familie/vrienden oid...even op krachten komen misschien zie je het allemaal wat zonniger in dan en wie weet heet manlief inmiddels de slakken weg
Ik zou ook even gaan logeren bij bijvoorbeeld je ouders. Ik weet ook geen tips verder, ja slakkenkorrels maar ja, dat heb je al geprobeerd. Veel sterkte hoor, lijkt me heel naar als je je al zo rot voelt en al een hekel aan die gore beesten hebt
Vervelend dat je hier zo moeilijk door eet. Om toch voldoende calorieen naar binnen te krijgen voor je beebje kun je misschien de komende tijd met name dingen eten die je echt lekker vindt (als die er nog zijn), desnoods chocolade en dan zonodig aangevuld met vitaminepillen. Zo ben ik de eerste 18 weken van mn zwangerschap (toen ik kostmisselijk was) doorgekomen met behulp van Bonbonbloc, hihi. Wat betreft de slakken heb ik niet echt slakkenverdelgingstips. Ik vind het zelf eigenlijk best leuke beestjes met die huisjes en oogjes op stokjes en voerde de slakken in onze tuin vroeger juist altijd brood . Maar ja, hier heb je natuurlijk helemaal niets aan... Misschien kun je nagaan wat je vies aan ze vindt en proberen dit ietwat te rationaliseren door meer over ze te lezen. In tegenstelling to muizen en ratten bijvoorbeeld zijn het geen onhygienische beesten en zullen je niet ziek maken ofzo. Maar goed, een zwangerschap is natuurlijk ook niet helemaal de juiste periode om je over je eigen neurotische trekjes heen te helpen (niet lullig bedoeld, want ben zelf de opperneuroot ).
Iedereen heel erg bedankt voor het mee denken. Als ze vannacht weer komen (waar ik wel een beetje van uit ga) gaat mijn man morgen ongediertebestrijding bellen. Zelf bel ik morgen even de dokter om te checken of ik nog wel voldoende binnen krijg enz. Wil niet dat die kleine meid wat te kort komt
Wat eten betreft moet je het wel heel bont maken om de baby schade te berokkenen met 'te weinig eten' hoor. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik de eerste twintig weken bijna alles wat ik at weer uitgespuugd, en ik at al niet veel. Daarna ging het iets beter . Let er vooral op dat je voldoende vocht binnen krijgt. En je eet geen vlees of vis, krijg je dan wel alle benodigde voedingsstoffen binnen? Let je daar al op? Welke medicatie heb je tegen de misselijkheid, ik had nl. tijdens mijn eerste zwangerschap iets dat niet hielp (emesafene) en nu iets dat wel helpt (primperan), misschien is er ook voor jou andere medicatie mogelijk? En als je ergens anders gaat eten, lukt het eten dan wel? Wij hadden trouwens ook (naakt)slakken in ons huisje, maar nu hebben we de kieren dichtgekit en blijven ze weg. Bij ons kwamen ze onder de vloer vandaan waar de verwarmingsbuizen naar boven kwamen.
Ik ben deze zwangerschap al eerder opgenomen geweest omdat ik te weinig binnen kreeg/hield. Qua medicatie heb ik al verschillende gehad. Ik merk nu wel dat ik te weinig vocht binnen krijg/houd. Mijn blaas word dan erg geiriteerd. Mijn lieve vriendin is net geweest met wat spulletjes om de slakken te vangen en eventueel tegen te gaan. Hopen dat het gaat werken en dat ik weer lekker in mijn vel ga zitten.