Hallo dames. Ik ben vandaag ruim 10 weken zwanger en heb zojuist via internet een angelsound besteld. Ik weet niet op wat voor termijn deze geleverd wordt, maar ik vraag me af wanneer ik kan beginnen met het zoeken naar het hartje. Ik weet dat als hetniet meteen lukt, dat ik niet in de stress moet schieten en ik ben ook zeker niet van plan om heel lang te gaan luisteren. De enige reden waarom ik hem wil hebben is om bijvoorbeeld om de dag een minuutje te luisteren en op die manier gerustgesteld zijn of ons beepje het nog wel goed doet. Ik denk ook dat zodra ik hem begin te voelen dat ik dan alweer stop met de doppler. Hebben jullie ervaringen?
Ik had een professionele doppler gekocht. Deze heb ik vanaf ongeveer 9 weken elke dag gebruikt. De eerste keer dat ik iets hoorde was ik 12 weken bij de verloskundige en thuis met 14 weken. Ik werd er niet nerveus of onzeker van, omdat ik wist dat ik het gewoon verkeerd deed of er nog niks te horen was. Toch wilde ik het wel elke dag eventjes proberen.. Maar als je er wel ongerust van wordt zou ik dit zeker niet zo vaak doen.
Ik zou het niet iedere dag doen eerlijk gezegd, je hoort toch veel verhalen dat de baby's het niet fijn vinden en die golven iedere dag is ook niet heel goed.. Ik hoorde vanaf 15/16 weken echt goed en vindbaar wat!
Nee, elke dag zou ik denk ik niet doen. Misschien in het begin wel, maar als ik het eenmaal hebgehoord denk ik dat ik er zeker 2 dagen mee voorruit kan Zou het uitmaken hoe dik jezelf bent. Ik ben niet de magerste, maar ook niet super dik. Zou dat ook nadelig effect kunnen hebben op het geluid?
Ik heb heel veel overgewicht en heb de angelsound van mijn collega morgen lenen vanaf 16 weken zwangerschap. Ik had het hartje binnen 2 minuten gevonden! Ik heb er gewoon massage-olie tussen gedaan, want anders geleidt het niet goed. In het begin luisterde ik heel veel, ik nam hem ook vaak mee naar mijn ouders omdat die ver weg wonen en daar was het heel speciaal voor! Nu gebruik ik hem niet meer zo veel. Ja als ik een dagje de beeb niet goed gevoeld heb of zo. Maar 1x in de week is nu veel. Ik denk door alle controles enz dat de nieuwigheid er wel snel af gaat. Maar het blijft bijzonder om het te horen!!
Ik hoorde thuis met de Angelsound het hartje vanaf 12 weken! De eerste paar keer duurde het wel even voor ik het gevonden had, maar is dus wel gelukt.. Ik zat heel laag met dat ding en moest een beetje hard duwen met dat ding
Ik kon het hartje al horen met 9 weken. Wel niet iedere dag dat ik hem kon vinden maar nu kan ik het gelijk vinden. Oja het kan echt geen kwaad om iedere dag te luisteren. Zie dit bericht De Doppler meet als het ware de bloeddoorstroming van het hartje van je baby. De Angelsounds Doppler gebruikt dezelfde geluidsgolven als bij een echo om het hartje van je baby te horen. De Doppler techniek maakt gebruik van onschadelijke geluidsgolven. Het geluid wordt geregistreerd door een ultragevoelige contactmicrofoon van de AngelSounds. Je Angelsounds apparaatje zendt zelf geen golven uit, het gebruikt ook geen gevaarlijke spanningen (9 volt batterij die meegeleverd wordt) en produceert geen stralingen. Het gebruik van de AngelSounds Doppler tijdens de zwangerschap is zeer veilig, je kan het toestel dus zoveel gebruiken als je maar wil. Veel plezier ermee!!!
Bij beide zwangerschappen met 12 weken precies. En bij de tweelingzwangerschap hoorde ik ze ook allebei. Eén hartslag links en één rechts. Ik gebruikte baby olie, werkte prima dus.
Dopplers worden al 30 jaar lang gebruikt over de hele wereld. Er zijn nooit negatieve effecten aangetoond, niet voor de baby en niet voor de moeder. De dopplers maken wel gebruik van geluidsgolven, maar niet te vergelijken met de echoapparaten in het ziekenhuis die hele afbeeldingen van je kind maken. De dopplers geven maar heel weinig output, ze werken op een gewone huis, tuin en keuken batterij! De doppler maakt gebruik van geluidsgolven die weerkaatst worden door de babys bewegingen en de hartslag, deze geluidsgolven worden omgezet in geluidssignalen die voor ons hoorbaar zijn. Het lijkt veel op de echo die vleermuizen en dolfijnen gebruiken.
Ik geloof ook niet dat het heel schadelijk kan zijn. Goede vrienden van ons hebben ook zo'n ding en hij (gepromoveerd natuurkundige) heeft wat berekend en kon niets schadelijks vinden qua opwarming van het kindje of iets dergelijks. Ik was sowieso niet van plan om het dagelijks te gaan doen. Hopelijk wordt hij vandaag al geleverd zodat ik op speurtocht kan gaan naar een hartslag
Hier bij 12 weken pas begonnen. Veel VK's raden het af om eerder het hartje te luisteren (en doen dat zelf ook niet), omdat de ukkies er meestal nogal fel op reageren (het dus niet fijn vinden). Bij mij merkte ik ook dat als ik luisterde het zo snel mogelijk probeerde weg te zwemmen.
Ik heb met 12 weken met een professionele doppler geluisterd. Angelsound met 18 weken besteld, toen duidelijk hoorbaar hartje. Paar dagen later voelde ik baby voor het eerst bewegen. Daarna nog heel weinig gebruikt!
Het pakketje is vanmiddag afgeleverd. zojuist heb ik even geprobeerd om het hartje te horen. Maar ik kon (volgens mij) alleen maar mijn eigen slagaders horen. Maar misschien heb ik vanavond meer succes. Dan gaat mijn vriend mee luisteren. Het is dan wel 2x op een dag en wel een aantal minuten, maar ik wil het zo graag doen. Ik voel me niet echt teleurgesteld en bezorgd omdat het nog niet is gelukt. het kindje zou nu ongeveer 10 weken en 2 dagen groot zijn, en het is mijn eerste, dus wie weet zit het nog onder mijn botten verstopt.
Ik was 12 weken toen ik de angelsound heb gekocht. De 1e keer 's middags konden we het hartje niet vinden..later op de dag nog eens geprobeerd en kon ik het wel na even zoeken vinden. Je moet heel laag zoeken...bij het schaambot.. Succes! En je herkent het geluid gelijk als je het hoort!
Ik heb de Angelsound met 14 weken besteld en kon toen t hartje zachtjes horen. Nu, met bijna 16 weken hoor ik het een stuk duidelijker. Ik vind het ideaal, ik luister ongeveer 3-4 keer per week.
aaargh mn angelsoun ligt bij mn nichie ie 25weken is...hoop dat ik op een omslachtige manier dat ding ff terug vragen kan kan ik ook zoeken