Ik ben bij Thirza 7 maanden kotsmisselijk geweest, dus ik snap echt wel waar je het over hebt. En de enige remedie is op een gegeven moment toch om je eroverheen te zetten en jezelf te dwingen iets te eten. Misselijkheid wordt namelijk ook weer sterker als je niks eet, omdat je bloedsuikerspiegel dan enorm zakt. Zoek gezonde dingen die je wel binnenhoudt en eet daarvan steeds kleine beetjes. En zet die slakken uit je hoofd, kijk er niet naar, draai je om, enz enz.
Eens met Rozemarijke. Misselijkheid kan overigens ook erger worden door een lage bloeddruk (heb je dat?) en door een laag HB-gehalte (ijzer). Dat laatste loop je natuurlijk ook makkelijk op als je weinig eet en drinkt. Zijn er geen dingen die je wèl wegkrijgt? Ik leefde tijdens mijn eerste zwangerschap op pizza's, aardappel anders en.. slush puppies. Die eerste twee spuugde ik telkens weer uit (en dan zei mijn man: 'zonde, zullen we het volgende keer gelijk in de emmer gooien?') maar die slush puppies hield ik aardig binnen en zo droogde ik niet uit.
Mijn bloeddruk is nooit hoog geweest. 110/65 is ie gemiddeld. Ijzer geen idee, zal het is vragen als ik bij de vk ben.