Hoi lieve dames! Ik vroeg me af wat jullie op het geboortekaartje gaan zetten? Meestal staat er namelijk een rusttijd voor Mama en Baby op, maar welke tijden zijn daar nou het handigst voor??? Liefs, Janneke
Oh ik vergeet te vermelden dat de Grote Zus naar school gaat. Plan je daar omheen? Of hou houd je daar rekening mee?
Hallo, Wij wisten nog niet welke tijden we wilden doen, maar wilde wel de kaartjes al bestellen. Daarom hebben wij erop gezet: Graag bellen van te voren. We hebben besloten maar 2 dagdelen te besteden aan visite, en 1 dagdeel voor onszelf te houden. Daarnaast gewone rust tijden van 13:00 - 15:00. Als er dan visite in de middag komt, zijn ze ook op tijd weer weg.
Wij hebben er op staan: Mama's wil is wet, tussen 13:00 en 15:00 liggen wij in bed! Wil je me toch graag zien? Draai of druk dan even deze tien: (telefoonnummer)
Wij hebben geen rusttijden op het kaartje gezet, gewoon gevraagd of mensen wilden bellen voor een bezoekje aan. Vaste rusttijden lijken mij niet zo handig, want als je net weer een ander ritme hebt.... Als je mensen laat bellen vooraf, kun je gewoon wat flexibeler met tijden omgaan en je rust inplannen voor een moment dat dat jou goed uitkomt die dag
Bij de 1e kwam er visite de heledag door,vreselijk. Bij de 2e wilde ik het liefst alleen overdag. En nu zetten we op het kaartje alleen ma/vrij van 10:00/16:00 en de avonden en weekenden houden we voor onszelf. Anders komen ze maar niet. Op ouders zus en broertjes en hele goede vrienden na dan(die krijgen ook geen briefje tussen het kaartje.)
had er bij daniel geen tijden op gezet en nu komt het er weer niet op. Iedereen snapt toch dat er na het middageten gerust word? Als er dan toch veel gebeld gaat worden gaat de telefoon gewoon uit. Voor bezoek bellen hadden we bij daniel er wel op staan, maar kwam weinig van terecht omdat we tijdelijk bij mn ouders zaten en de halve familie zeer dichtbij woont. Verwacht dat het nu meer nut heeft omdat de helft van de familie niet weet waar we liggen en als ze het wel weten dat ze niet onnodig willen rijden @janneke: mbt grote zus: tja lastig. Als ze zelf veel aandacht (van jullie) nodig heb kan je visite beter plannen op tijden dat ze op school is zodat na schooltijd er tijd voor haar is. Maar als ze gek is op visite etc is het voor haar denk leuker om mensen ook smiddags te laten komen
Wij zetten niets hierover op het geboortekaartje. Hij lijkt me meer dan logisch dat je belt voor je op kraamvisite komt en als wij rusten gaat de telefoon gewoon uit. En moet eerlijk zeggen dat ik die 'leuke' rijmpjes echt niet leuk vind... Dus ook daarom komt zoiets er niet op.
Wij hadden wel een rusttijd in de middag. Nu komt er ook een rusttijd na 21.00 uur! Hier bleven ze lang zitten en heb ik ze vaak de deur uit gekeken of ik ben gewoon naar bed gegaan. Wij hadden een pittige kraamtijd en tijd erna dus dit maakte het wel extra zwaar. Nu plannen wij in 1 week 3 visites, de rest wil ik voor ons zelf.
Bij ons komen er ook geen rusttijden op het kaartje, ik ga er van uit dat mensen na kunnen denken. We vragen wel of ze even willen bellen als ze langs willen komen...maar zelfs dat lijkt me logisch