drop kan door zout je bloeddruk verhogen...als ik het goed heb? maar hoe slecht is drop nu tijdens je zwangerschap? hoeveel mag je ervan eten?
Drop werkt wel bloeddrukverhogend maar niet door het zout. Zit een andere stof in die je bloeddruk verhoogd. Pas dus ook op met zoete drop.
Het ligt aan je bloeddruk hoeveel je ervan mag eten, ik had ook een lage bloeddruk en mocht ook lekker veel dropjes eten. ( echt laag, 105/55)
mijn vk zei dat je maar 5 dropjes per dag mag eten. Je mag geen zak achter de kiezen hebben, dan ben je ook niet goed bezig. Als je van een dropje kan genieten moet je dat zeker doen, als je er maar wat om denkt, dat het dan niet een zak word.Ik mag ook zelf weten hoeveel, omdat ik een laag bloed druk heb. En soft ijsjes die helpen joh. ook nog eens lekker! Daar zit ook veel zout in. Ik knap er dan voor een paar uur op. Het geeft je wel een goed gevoel.
hmmm lekker dropjes! ik heb gewoon zoveel dropjes gegeten als ik trek in had en ik heb heeeeeeeeeel de zwangerschap al een constante bloeddruk tussen de 110/60 en de 110/70.. niet dat ik hele zakken weg at hoor maar soms toch echt wel een aardig handje! (meer dan 5 p/d iig)
ik mocht ook gewoon door eten met heerlijke zoute drop.....wel uitkijken. Maar ach, mijn bloeddruk is altijd goed geweest...
het smaakt anders wel goed ......(lust normaal geen drop ) eet heel soms een paar dropjes ...echt heel soms ....
Drop is idd een risico als je bloeddruk al wat hoger is, doordat er een stof inzit die je bloeddruk verhoogt. Heeft dus niets met het zout te maken. Diezelfde stof zit overigens ook in zoethout(thee), dus ook daar mee uitkijken als je bloeddruk al wat hoger is. Daarbij: mijn VK vertelde dat vanaf een week of 28 je bloeddruk meestal sowieso omhoog gaat, vanwege je laatste trimester zwangerschap, dus rond die tijd even extra oppassen en de controles bij de VK even in de gaten houden qua bloeddruk: als je steeds normaal hebt gezeten, kan het zijn dat je dan juist wat hoog komt te zitten en het tegen die tijd dan toch wel verstandig is om drop helemaal te laten staan... Maar tot die tijd: niet te druk maken en lekker genieten van af en toe een dropje,