@skatje: denk je dus (of denkt de huisarts) dat op het moment dat het ' kwakje' geproduceerd wordt; het kan worden aangetast door bv stress? bij mijn weten is dit niet zo, want als een man bv heel erg griep heeft gehad is niet alleen het eerste kwakje, maar de hele inhoud, aangetast...?
Ik ga eens vragen volgende keer aan de gyn waarom het bij ons al terug zo vlug mag. Eens kijken wat hij zegt... Ik heb mezelf vandaag een paar witte wijntjes toegestaan en de stressmodus is dus momenteel vrij laag . Ik weet dat alcohol niet goed is dus dit is dan ook de laatste keer dat ik die manier van ontstressen gekozen heb... . Ik vrees dat vanaf morgen de stressmodus weer iets hoger gaat. Mijn man gaat direct bellen voor een afspraak bij het labo en ik vrees dat het weer een week ofzo gaat duren eer hij terecht kan. En hoe gaat het met jou stressmodus klingel?
bereke, proost! ik vind best dat je af en toe een wijntje mag hoor! doe ik zelf ook. mijn stressmodus is okee, hoewel ik mezelf nu wel al helemaal in het IVF/ICSI verhaal zie, wegens de nieuwe inzichten die ik heb opgedaan over de zaadkwaliteit... pfff lekker dat internet ga nu even bankhangen, tot later!
Jaaaa dat internet heeft voordelen maar ook nadelen! Maar goed, misschien beter dat je uitgaat van het ergste scenario. Kan het alleen maar meevallen! En geniet van het bankhangen!
Hey meiden, @Klingel, Die vele eitjes kwamen door teveel hormonen. Ik kreeg 150E Puregon en dat ging dus een beetje te snel. Gelukkig inderdaad nog wel 6 toppertjes in de vriezer, hopelijk wil eentje daarvan bij ons blijven. @Skatjuh, Wat jouw huisarts verteld over aparte levensstijl is niet waar. Mijn man heeft een prima normale (wat is normaal?) levensstijl, maar moest ook om de drie maanden inleveren. Ze doen dit allereerst om zeker te weten dat de eerste test goed was. En omdat het drie maanden duurt voordat zaadcellen uitgegroeid zijn. Je weet dan zeker dat je een nieuwe lading hebt zeg maar... Meiden, internet is een raar medium. Je vind er veel dingen, maar het zorgt er ook voor dat je soms in een wat negatiever gevoel achter de PC vandaan komt. Dikke internetknuffel!!
Tja ik weet het verder ook niet. Dit was in ieder geval wat de huisarts me vertelde. Bij mijn man waren de waardes wel verschillend terwijl er maar 3 weken tussen de 2 testen hebben gezeten.
Je hoort en leest gewoon zo veel verschillende dingen. Ik zei daarstraks al: je moet zelf professor zijn om alles te begrijpen én juist te interpreteren . Nee maar eigenlijk is het onbegrijpelijk dat er zoveel tegenstrijdige meningen van dokters circuleren!
Bereke, Ja het is inderdaad onbegrijpelijk. En dan heeft iedereen ook nog andere ervaringen ook nog in de MMM. En alle ziekenhuizen doen het ook nog eens anders... Daarom heb ik maar mijn eigen topic van ICSI in het UMCG, zodat ik zeker weet dat we het over één en dezelfde behandeling in hetzelfde ziekenhuis hebben Liefs
Skatjuh De uitleg van je huisarts klopt echt niet. Zaadcellen worden elke 3 maanden nieuw aangemaakt, dus als je wilt weten of de zaadkwaliteit structureel slecht is moet je het onderzoeken met tussenpozen van 3 maanden. Alcohol, koorts, antibiotica hebben invloed op de kwaliteit. Niet op datgene wat er dan naar buiten komt, maar op de hele inhoud. Als je nu koorts krijgt, is dat de komende 3 maanden in je zaad zichtbaar, om maar een voorbeeld te noemen. Echt een hele vreemde verklaring waar je huisarts mee komt... Dat is waarom je voor fertiliteitsonderzoeken naar een gyn moet gaan en niet naar een huisarts, een huisarts heeft vrijwel geen kennis op dit gebied.
Hoi Bereke, ik zou inderdaad even de nieuwe uitslag afwachten. Bij onze eerste test hadden we 1,1 milj zaadjes waarvan 60% dood. Gyn zei toen ook dat ICSI de enige mogelijkheid voor ons zou zijn. Week daarop weer getest en toen 2,8 miljoen waarvan 50% snel en traag, dit is dan genoeg voor IUI (bij ons hanteren ze ook een mimimum van 1 miljoen) En ik moet zeggen dat ze bij het bewerken van het zaad ook wonderen verrichten, kwaliteit gaat dan met sprongen vooruit. Ze delen het zaad trouwens in 4 categorieen in. A. snel B. traag C. plaatselijk D. immobiel Voor de behandeling kijken ze naar A & B. Wanneer gaan jullie weer zaad inleveren?? Succes!! Oh ja vervelend trouwens dat je zo lang op de uitslagen moet wachten. Ik werk in het ziekenhuis en kan de uitslagen zelf opzoeken en binnen een halve dag staan de uitslagen dan ook in de computer. Alleen moet je bij ons dan ook een week wachten voordat je mag bellen voor de uitslag Eigenlijk is het gewoon belachelijk..
Dan is het echt wel heel belachelijk eigenlijk joontje. Je zit zo in spanning te wachten en waarom dan nog laten aanslepen??? Maar je berichtje geeft me weer wat moed! Hopelijk is het bij ons volgende keer ook een pak beter! Ja bright, heel slim dat je dat apart topic hebt want er is blijkbaar echt wel heel veel verschil qua aanpak (en uitleg en ...) van verschillende dokters, ziekenhuizen,... Ik blijf het raar vinden... Mijn man heeft daarstraks een afspraak gemaakt met het labo. Hij mag deze week donderdag langskomen en we mogen dan op 07/09 komen om het resultaat te bespreken. Hij gaat het ditmaal ter plekke produceren om de factor van eventueel tijdsverlies/warmteverlies (door het vervoer van thuis naar het zh) ook al uit te sluiten.
Eum, vandaag ging het wat minder. De schrik begint toch wel wat te komen. Maar ja, nu nog twee weken werken en dan vakantie. En als we terug komen van op reis kunnen we vlak daarna terug om het resultaat te gaan bespreken. Dus ik moet maar even flink zijn hé. Ben net al wat vragen voor gyn. aan het opschrijven geweest... En met jou? Ik zie dat je bijna op vakantie vertrekt. Zalig! Geniet ervan!
Slecht bleek dus inderdaad toch echt slecht te zijn en het zal dus ICSI worden voor ons hoogstwaarschijnlijk!