Hoe sliep jouw kindje tijdens de waterpokken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door missmamsie, 8 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sellie13

Sellie13 Actief lid

9 jul 2007
    210
    0
    0
    Volgens mij mag je gewoon zetpillen met paracetamol geven hoor. Mijn kinderen lagen toevallig voor iets anders in het ziekenhuis met de waterpokken en daar ging de ene paracetamol zetpil na de andere erin.

Ik heb ook even gegoogeld en het lijkt erop dat je geen zetpil van ibuprofen/aspirine etc. mag geven omdat daar een stof inzit die een of ander ernstig syndroom veroorzaakt.

Ik zou dat soort zetpillen geloof ik sowieso niet gebruiken....

Dus paracetamol zetpillen lijken mij echt helemaal ok!!

2. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    je mag ook gewoon paracetamol geven alleen is het beter om dat niet te doen want zo zweet het kindje alle bacterieën of weet ik veel wat eruit. Door een zetpil zakt de koorts natuurlijk dus wordt er ook niet gezweet.

3. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Gisterenavond heeft hij het vier uur lang in zijn eigen bedje geprobeerd, maar het lukte maar niet, dus uiteindelijk weer bij ons in bed beland (ik weet niet hoe jullie dat doen, hoor, anders moet ik echt de hele nacht heen en weer lopen en wordt er door niemand geslapen...) en vandaag heeft hij de hele dag bij mij geslapen, om nu maar weer in zijn eigen bedje te proberen. Hij ligt nu te huilen, ja logisch...hij is de hele dag in mijn armen geweest...
    Hij heeft twee havermoutbadjes gehad en ik zal t wel weer zien verder, pittig genoeg dit...

4. mikos

mikos Bekend lid

7 dec 2010
    944
    0
    0
    mijn kinderen liggen altijd bij ons als ze ziek zijn, anders slaapt er inderdaad niemand. En vind het zelf ook prettig om ze naast me te hebben als ze zich niet lekker voelen

5. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    heb je dat spul dan nog niet gehaald?

6. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Sabrina, oh, vergeten te zeggen, ik had mijn man naar de apotheek gestuurd en om dat middel laten vragen, maar hier geven ze dat niet zonder recept mee en de apothekersassistente zei er wel bij dat het vrijwel hetzelfde resultaat geeft als het spul dat we er gisteren al hadden gehaald. Dat ligt nu op de kamer waar mijn zoontje probeert te slapen, dus kan nu even niet kijken hoe het precies heet...
    Ik heb dit vanmorgen opgesmeerd en na het tweede havermoutbad en merk wel dat de jeuk wat minder is. Hij heeft alleen nu ook nog eens een middenoorontsteking erbij;)

7. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Mikos, ja...ik heb dat ook wel, maar hoop toch wel dat hij gewoon weer in zijn eigen bed wil slapen zodra het maar even kan:)

8. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    dit staat op internet: Het is beter om niet de koorts te bestrijden. Dit is een natuurlijk afweermechanisme van het lichaam om de ziekte te overwinnen

maar inderdaad zit het stofje wat gevaarlijk is niet in paracetamol

9. debsel82

debsel82 Fanatiek lid

31 aug 2008
    2.055
    0
    0
    Zeeland
    Ons werd door de huisarts paracetamol voor de nacht geadviseerd zodat hij goed kon slapen en omdat het prikkels zou verminderen. Niet alleen pijn maar ook jeuk! Dus niet om koorts te onderdrukken of wat dan ook, maar 'gewoon' om hem te helpen goed te slapen. Gewoon doen hoor!! Nils had uberhaupt geen koorts tijdens de pokken, wél ervoor.

Succes met je kleintje!! Hier is het de eerste 2 nachten wel wat erger geweest, maar daarna sliep hij weer gewoon goed. Met het genoemde havermoutbadje en de nacht-zetpil :D

10. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Hij slaapt nu al sinds 20.00, dus ik ben benieuwd:D

Deel Deze Pagina