Sinds een paar dagen zit mijn dochtertje van 6 maanden steeds aan haar rechteroortje. Ze gaat er heel hard langs met haar handje, en trekt er soms ook aan. Ze heeft verder geen verhoging, en zie ook geen roodheid in haar oortje zelf... Kan dit dan toch een ontsteking zijn, en zal ik morgen voor de zekerheid even de HA bellen?
Ik zal voor de zekerheid wel even bellen, ik denk dat het niets is, mijn zoontje had het toen en was ook verhoogd en heel de tijd huilen en niet willen eten maar dat verschilt ook weer per kindje laat het even na kijken dan weet je het zeker!
Luka heeft dat ook een paar maanden geleden gehad. Iedere keer aan zn oortje trekken en ik mocht er ook echt niet aankomen, hij trok gewoon mn hand weg. Ik heb het 2 dagen aangekeken, maar toen hij koorts kreeg naar de dokter gegaan. Hij had een dubbele oorontsteking en flink veel pijn. Zo zielig! Hou je meisje iig goed in de gaten, maar even langs de huisarts kan zoiezo geen kwaad.
Mijn zoontje heeft ook regelmatig (dubbele) oorontsteking gehad (elke maand wel een keer, nu al 3 maandjes geleden, maar snel afkloppen..) maar je kon hem dan ook echt niet plat in z'n bedje leggen want dan krijste hij alles bij elkaar en hij had ook altijd wel koorts. Kan je je dochtertje nog wel gewoon neerleggen? Het kan sowieso geen kwaad morgen even te bellen, misschien willen ze wel even in het oortje kijken, dan weet je het tenminste zeker.
Toen mijn zoontje dat deed kwamen er tandjes door. De druk van het tandvlees kan ook naar het oortje gaan. Mss daar ook even op letten.
Ayla heeft dat ook een tijd gedaan. Toen ik toch bij het cb moest zijn gevraagd of ze even wilde kijken en ze blijkt redelijk veel oorsmeer te hebben, vooral in dat ene oor, waar ze dus wat jeuk van kreeg. Het kan dus iets onschuldigs zijn, maar als je het niet vertrouwt gewoon even langs je ha gaanl.
Ik zou even de ha bellen. Maar ik moet zeggen dat mijn zoontje dat ook doet soms, aan zijn hoofd en oor zitten, vooral tijdens de fles.
Mijn zoontje zit sinds een week of 2 ook steeds aan zijn rechteroor. Ik ben voor de zekerheid naar de ha gegaan, maar er was niks te zien. Zij zei dat hij misschien zijn oortje had ontdekt en dat hij er daarom wat meer aan zat.
op het cb vertelde ze me dat dit heel normaal is, dat het oortje ontdekt is...mijn zoontje zit echt geregeld aan zn oortjes ook trekken soms...maar heeft nergens last van... Soms kriebelt het in zn oorschelp ofzo...en als ie moe is, is dat ook een teken.... mij hebben ze vertelt dat bij een oorontsteking je kindje absoluut niet meer wilt liggen..slapen..
Mijn zoontje zit ook al een poos aan zijn oren. Met name als hij moe is. Als hij zijn laatste fles krijgt heeft hij zijn beide oren vast Maar ik vermoed soms ook dat het door tandjes komt. Hij krijgt er nu weer wat en trekt af en toe heel boos aan zijn oren en gaat dan weer op zijn handjes bijten.
Mijn zoontje deed dat ook en had ook geen verhoging en sliep gewoon ook aan die kant. Ik heb er een paar dagen niets mee gedaan omdat hij verder geen symptomen had. Maar 's nachts had hij er opeens erg veel last en moest ik om 3.30 naar de HAP. Hij had een lichte oorontsteking.
hier gingen en gaan de alarmbellen pas rinkelen als ze niet meer willen liggen.... mijn oudste heeft na 3x oorontsteking en 2 antibiotica kuren in 4 maanden tijd inmiddels buisjes en neusamandelen zijn geknipt wegens blijvende verkoudheid. Met haar gaat het nu super. Mijn jongste nu de 5e oorontsteking en 3e kuur in 5 maanden tijd. Voor haar inmiddels ook de doorverwijzing voor de KNO te pakken Maar doe wat je gevoel zegt, beter een keer te vaak naar de HA dan een keer te kort.
Hier ook altijd aan die oortjes van haar!! Pff Ze heeft beide oortjes kapot getrokken.. Heb het regelmatig laten nakijken maar niks aan de hand. Het komt door de tandjes waarschijnlijk die doorkomen... En bijna altijd tijdens haar laatste fles loopt ze te trekken en in bed.. Bed zit helmaal onder de kleine bloedvlekjes omdat ze het steeds open trekt. Bij de HA en CB zeiden ze dat ik er verder niks aan kan doen en er niet aan moet zitten..
Jaa! Hier ook een orentrekker! Het gebeurt hier ook vooral als hij moe is. Is een teken om hem in bed te leggen. Ook vermoed ik dat de tandjes onderweg zijn. Ben je inmiddels al bij de ha geweest?
Jep hier ook een oren trekker als ze moe is en combi met tandjes. Als ze verder vrolijk zijn en goed eten en slapen en geen koorts hebben dan is er niets aan de hand zij het cb.
Ik ben naar de HA geweest vanochtend, en het was gelukkig geen ontsteking Beter even voor de zekerheid geweest, dan dat het straks wél iets was... Thanks voor jullie reacties !