Wij leuken ze wat op en ze zijn dan best prima. Maar diepvries kan wat mij betreft nooit tippen aan verse (zelfgemaakte!) pizza's. Afhalen doen wij soms, maar ik vind het gewoonweg veel te duur met zijn 5'n Daar maak je er zelf heel veel van.
Ik maak ze zo; 500 gr bloem 1 zakje gist 4 theelepels zout 2 theelepels suiker 2 eetlepels extra vierge olijfolie 2,5 / 3 dl lauw water En kneden tot het een stevige bal is. Als je je duim erin duwt en het deeg veert terug, is het goed. Lekker lang kneden. In een kom met een natte doek erover minimaal 2 uur laten rijzen. Uitrollen en op een plaat leggen. Dan met saus (ik gebruik gezeefde tomaten met knoflook, olijfolie en wat suiker) 10 min op 230 graden, dan kaas erop en de rest van het beleg en nog eens 10 min. Heeeeeerlijkkkk!
Daar ga ik zo achterkomend heb er even een in de over geschoven na dit topic te lezen. Normaal bakken we de pizza's zelf maar ze waren in de aanbieding en mijn man heeft er een gekocht om uit te proberen.
De diepvries pizza's niet te kanen, maar de verse pizza's....... Goddelijk! Rij ik gerust voor om. Liggen dus in de koeling. Die met een zakje rucola en die andere met een zakje walnoten nemen wij altijd.