Hoe smoothie maken

Discussie in 'De lounge' gestart door DearDeer, 31 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DearDeer

DearDeer Bekend lid

10 nov 2016
    560
    3
    18
    NULL
    NULL
    In kader van gezonder willen leven.
    Ik wil een smoothie maken.
    Ik heb een doosje fruit van de AH gekocht.
    Gewoon in de blender gooien? Of moet er dan nog iets bij? Yoghurt of appelsap ofzo?

Haha misschien gekke vraag, maar heb het nog nooit gedaan

2. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.274
    3.239
    113
    Vrouw
    Als je een gezonde smoothie wil maken dan geen appelsap erbij doen. Yoghurt kan, maar water kan ook. Banaan maakt het vaak ook wat dikker. Hierbij een recept wat ik heel lekker vind:

1 banaan
    2 kiwi's
    Een flinke handvol verse bladspinazie
    1 mango
    1 glas water

In de blender en mixen maar. Heerlijk en best gezond!

3. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Ik neem altijd een mix van fruit, doe daar yoghurt bij ipv een sapje, gezien sap het suiker vocht is zonder vezel en ijs ook weer zo ongezond is.. Je zou nog gezonder kunnen doen en voor kwark or dat skyr spul kiezen.. En ik doe er gemalen flax zaad bij, ik heb nu ook een mixje met gemalen chia zaad erbij + kaneel en appel.. Er is ook gemalen lijnzaad enz.. Ik doe dat voor de omega (ik eet geen vis) en extra vezel.

4. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Wij maken sochtends smoothie van (griekse) yoghurt, mango of ander diepvriesfruit, banaan en 1 of 2 stuks vers fruit zoals kiwi of peer.
    Als we geen zin in brood hebben verkruimel ik er ook nog 1 a 2 volkorenbeschuiten door zodat het echt goed vult. Om het dunner te maken voeg ik wat water toe.

5. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Ik gebruik (Griekse) yoghurt en gooi daar alle soorten fruit doorheen. Valt altijd erg in de smaak hier

6. Oedy

Oedy Actief lid

22 aug 2013
    326
    17
    18
    NULL
    NULL
    Ik doe het altijd zonder yoghurt/ melk ect...

Favoriete recepten:
    1 Banaan
    1 of 2 Appels
    Flink wat spinazie
    Water

Doosje bevroren aardbeien
    2 of 3 stengels bleekselderij
    Appel en banaan
    Water

Ik doe er altijd iets van groente bij. Dit proef je echt niet. Zelf mijn meiden (Bijna 2 en bijna 4) zijn altijd blij als ik smoothie ga maken en drinken het met smaak op!

Bevroren fruit haal ik er altijd al ruim van (Meestal s'avonds al voor de volgende ochtend) te voren uit, zodat het nie meer bevroren is...

7. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Mijn favoriet is:
    kwart verse ananas
    een derde blikje cocosmelk
    1 banaan
    flinke handvol rauwe boerenkool

8. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik maakt eigenlijk alleen maar smoothies van fruit, maar gooi van alles bij elkaar, net wat ik in huis heb. Voeg ook bijna nooit iets van ander vocht toe. Meestal is het uit zichzelf wel vrij dun, tenzij je er veel appels/bananen in gooit.
    Diepvries fruit haal ik inderdaad ook altijd wat eerder uit de diepvries, zodat het kan ontdooien.

9. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Ik heb een nutri blender dus dat scheelt misschien, maar ik doe altijd het fruit in het ding waar ik de blender stuk op kan zetten en die doe ik in een bakje met kokend water en dan is het fruit ook zo ontdooid..

10. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    #10 DeeLighT, 31 jan 2017
    Laatst bewerkt: 31 jan 2017
    Diepvries aardbeien en/of frambozen, alpro soja vanilledrink erbij naar gewenste dikte. In de zomer lekker als het fruit nog wat bevroren is.

Ontbijt: banaan, havermout, amandelmelk, evt blauwe bessen.

Edit: er stond "sloot vanillesuiker" Whaha lekker gezond. Damn auto correct :D )

11. Humava

Humava Niet meer actief

Ik maak ze ook altijd met water.

Mijn favoriet:

2 kopjes aardbeien.
    1 avocado
    1 citroen
    Evt paar blaadjes munt.
    Water naar eigen inzicht.

Verder maak ik ze vaak met mango+sla+water.
    Of bosbessen+aardbeien+frambozen+ spinazie.

Ik heb het boek: 70 groene smoothies daar staan echt heel lekkere recepten in.

12. Sophiex

Sophiex Actief lid

26 okt 2016
    375
    325
    63
    Ik gooi alles wat ik lekker vind en in huis heb bij elkaar in de blender.. meestal hoofdzakelijk yoghurt/kwark met fruit, evt. iets van jus d'orange & havermout voor de vezels. Heerlijk! -alleen die blender schoonmaken achteraf.. pfff, dat weerhoud me vaak van het maken van een smoothie hihi ;) -

13. DearDeer

DearDeer Bekend lid

10 nov 2016
    560
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ik ga het morgen uitproberen. Bedankt!

Deel Deze Pagina