BV en ontsteking

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Pinjo, 24 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinjo

Pinjo Bekend lid

5 jan 2008
    672
    0
    16
    Beste lactatiekundige,

Drie weken geleden ontdekte ik dat ik een tandwortelontsteking heb. Het gaat om een terugkerende ontsteking, en mijn tand moet dus na de bevalling (a terme: 26 dec.) worden getrokken. Op dit moment durft de tandarts de behandeling niet aan ivm de rontgenfoto's, medicijnen en behandelingen die nodig zijn. Nou wil ik graag borstvoeding geven en vraag ik me sterk af of mijn ontsteking geen problemen op gaat leveren. Allereerst de ontsteking zelf: kan ik deze via de voeding doorgeven aan de baby? Volgens VK en tandarts kan de ontsteking nu niet zo veel kwaad voor de beeb. En als ik behandeld wordt (waarschijnlijk zo'n 4-8 weken na de bevalling), is het risico op doorgeven dan groot? Ook met het oog op medicijnengebruik (pijnstillers, antibiotica)? Is dat met kolven op te vangen?
    Ik heb mijn vragen ook al bij de VK en de tandarts neergelegd, maar heb het idee dat zij er niet zo goed raad mee weten. Dit omdat de VK de ernst van de ontsteking niet helemaal snapt (denkt dat het om een gewone tandvleesontsteking gaat) en de tandarts omgekeerd natuurlijk niks van borstvoeding e.d. weet... Ze wijzen een beetje naar elkaar door.

Hoop dat ik hier wellicht wat meer info kan vinden of misschien advies waar ik mijn vraag neer kan leggen?

Alvast dank voor de reactie!

Pinjo

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland

Deel Deze Pagina