Hoi meiden, Zijn er hier meiden die ook heel erg last hebben gehad of hebben van zwangerschapsischias? Ik kan bijna niet meer lopen.. Ik had het bij mijn vorige zwangerschap ook, maar minder erg en af en aan. Nu gaat het niet meer weg en de pijn is echt heel pittig. Het maakt me erg afhankelijk van mijn man omdat ik bijna niets meer kan en dat vind ik vreselijk. Voor hem ook natuurlijk. En mijn zoontje kan ik niet eens meer fatsoenlijk optillen of het schiet er al in. Hij is 20 maanden dus snapt er nog niet veel van. Ik weet dat het bij het bevallen naar de achtergrond verdwijnt of zelfs helemaal weg is, maar tot die tijd? Heeft iemand tips hoe ik de klachten kan verminderen?
Ik heb het gehad. Maar niet constant. Vooral na veel lopen, dan de volgende dag vaak. Zo kreeg ik het na onze verhuizing, dat was voor het eerst (24 weken zwanger was ik toen). Daarna met bijvoorbeeld naar een concert gaan, zomerfeesten of stappen.. Uiteindelijk werd het erger en erger rond 30+ weken.. Wat uiteindelijk bleek is dat ik zware bekken instabiliteit heb gehad, maar dit is door mij, door de vk en door de fysio altijd benoemd als zwangerschapsischias.. Heb na mijn bevalling een jaar bij de fysio gelopen en nog steeds is het niet helemaal goed. Ben je bij de Fysio geweest? Misschien kan hij je spieren even goed masseren en je tips geven voor oefeningen.. En verder is het uitzingen, hoe lullig het ook is.. Oh! En ik zat graag op een bal! Maar ik weet niet of dat bekken technisch is of ischias technisch..
Helaas reeds problemen gehad met 15 weken zwangerschap... In week 38 ging het eindelijk eens weg doordat de baby ging zakken. Veel lopen en zo weinig mogelijk zitten, meer kan je helaas niet doen. Heb toen accupunctuur geprobeerd, maar hielp helaas niet...
Bij mij is wel vastgesteld dat het ischias is; het is een zenuwpijn en qua locatie klopt het ook (bil en bovenbeen aan 1 kant). Ik had het mijn vorige zwangerschap ook en toen is het na de bevalling meteen verdwenen. Maar veel lopen; ik kan al amper lopen en als ik teveel gelopen of gestaan heb, dan krijg ik alleen maar meer last. Ook als ik te lang gezeten heb. Dus ik probeer maar wat af te wisselen...
Gelukkig zelf geen ervaring mee. Misschien kan een fysio of manueel therapeut je helpen? Sterkte in ieder geval!