hallo meiden, ik ben eind april gestopt met de pil en ben nog steeds niet ongesteld geworden. Natuurlijk dacht ik eerst dat ik misschien wel heel snel zwanger was, dus testen gedaan.die waren natuurlijk negatief. Nu denk ik erover om toch maar eens naar de ha te gaan. Ik weet dat mijn lichaam moet ontpillen maar na bijna 3 maanden geen menstruatie word ik toch wel heel onzeker. Wat zouden jullie doen? Of misschien tips? liefs Ann
hoi an, hier begin april gestopt met de pil en ook nog geen ongi gehad. Ben al bij de ha geweest, en die zei dat het wel een half jaar kon duren, en dat ik maar moest wachten. Volgende week hoop ik advies te krijgen van een gynacoloog (buiten mijn ha om gevraagd) om meer zekerheid te krijgen. Ben ook al te vaak teleurgesteld geweest in mijn lichaam (en door de testen die ik van mijn ha om d 2 weken moest doen, ivm een mogelijke zwangerschap) Heel veel succes en sterkte. Als je een beetje reageert zoals ik, heb je dat wel nodig!
Hi Ann, Ik zou absoluut even naar je ha gaan en een verwijzing naar een gynaecoloog vragen. Dit duurt wel erg lang natuurlijk. Soms geven ze je even een keer een medicijn om je eerste ongesteldheid op gang te krijgen. Ik herinner me ook nog vagelijk iets van een ander meisje die ook zoiets had, was een jaar aan het proberen zwanger te worden en toen bleek er een eitje gewoon alsmaar niet te springen en in de weg te zitten ofzo. Weet niet precies meer, maar het was heel snel verholpen door de gynaecoloog, dat weet ik wel. Toch zonde als je dan zolang voor niks aan het proberen bent. Succes! Noppie
het hangt van je ha af wat ie ermee doet. een vriendin van mij werd na een half jaar nog weggestuurd omdat het wel tot een jaar kon duren. na nog eens een paar maanden is ze maar zelf naar de gyn gegaan. 3 maanden is nog niet extreem lang, je leest hier weleens dat het langer duurt. maar leuk is anders. zou voor de zekerheid wel naar je ha gaan, misschien dat ie je toch wilt helpen!
Mijn huisarts gaf ook aan dat het wel een half jaar tot een jaar kan duren zoiets (is met de pil en Mirena hetzelfde). Mits je nog geen 35 bent doen ze pas iets na een jaar. Tenminste.... de meeste huisartsen.
bij mij duurde het bijna een jaar voordat mijn cyclus weer op gang was. toen ik eenmaal bij de gyna zat kon ze zien dat mijn ei net was geweest en ja hoor 2 weken later ongi.
Hoi Ann, Zoals veel meiden al hebben gezegd, het kan net na het stoppen met de pil wel 6-12 maanden duren voor je cyclus weer regelmatig is. Ik ben zelf bijna een jaar van de pil af, maar vorige ronde duurde het ook ineens 85 dagen tot ik ongesteld werd, dus hier had het niet eens met de pil te maken. Erg frustrerend. Als je het echt niet vertrouwt kun je altijd even naar de ha gaan, misschien dat ie er iets aan kan/wil doen. Maar de kans is er dat je gewoon naar huis wordt gestuurd met de mededeling dat als je over 3 maanden nog niet ongi bent geworden je maar weer terug moet komen. Succes!
Hoi Ann, ik ben zelf ook mijn eerste menstruatie aan het afwachten. Ik ben eind januari gestopt met de pil en ben nu al 5 1/2 maand aan 't wachten... ik wil na een half jaar bij de huisarts langsgaan (in augustus). Maar dat afwachten is echt niet altijd gemakkelijk en vaak erg frustrerend! Ik wens je heel veel succes met 't afwachten!!!
Ik ben in januari '08 gestopt met de pil, en heeft bij mij ook echt maanden geduurd voordat ik ongesteld was, ben toen in aug '08 naar de huisarts gegaan daar heb ik 2 negatieve testen gehad, en toen heeft de huisarts mij doorgestuurd naar de gynaecoloog, en daarbij kreeg ik dus medicijnen om de menstruatie op te wekken, al heb ik dat zelf niet gebruikt aangezien ik daarna toch wel ongesteld ben geworden, en toen later een maand weer niet en kon ik gelijk weer terecht bij de Gyna, en kreeg een inwendige echo, maar alles zag er goed uit, en sindsdien is myn cyclus normaal..
bedankt voor jullie reacties en ervaringen. Ik weet dat mijn ha ook zal zeggen dat ik rustig af moet wachten. Dus dat doe ik dan maar. Maar baal er wel van. Ben nu al die tijd al foliumzuur aan het slikken en sinds gisteren maar overgestapt op etos zwanger worden. Mede ook door diverse berichten hier te lezen. Hopelijk komt alles dan wat sneller op gang!