Ik heb een milde vorm van zonneallergie. Wanneer ik buiten ben en het is lekker weer (of bewolkt, maar toch warm) dan verschijnen er bultjes op mijn benen/armen/voeten etc. Nadat ik binnen ben zakt het en na een uurtje is alles weg. Ik heb hier nooit een allergietest voor hoeven doen (wel voor duizend andere dingen; zoals stof, nikkel, koper, wasverzachter, etc.) en heb een licht huidtype dat sowieso snel van streek is. Nu liepen we vandaag in het zonnetje met de wandelwagen MET een parasolletje, maar af en toe kwam ons kereltje natuurlijk ook in de zon. Op een gegeven moment viel hij in slaap en keek ik weer en zag ik allerlei bultjes en plekken. Ik had op dat moment dezelfde plekken trouwens, maar ik vind het wel ontzettend naar om bij hem te zien. Kan ik er van uit gaan dat hij mijn huidtype heeft? Moet ik hier dan überhaupt voor naar een huisarts; want bij mij hielp er verder weinig... Hier is de foto. Verder is ALLES weg, elke vlek is verdwenen Ik heb hem helemaal nagekeken, maar ze zijn er allemaal afgevallen. Bij mij zitten er verder nog een paar - maar ik ben ook langer in de zon geweest. Dokter of niet?
Als je er bezorgd om bent dan ga je toch. Misschien hebben ze een speciale zonnebrandcrème voor kinderen met een gevoelige huid en zonne allergie.
Ik heb ook regelmatig last van zonneallergie en ik gebruik nu zonnebrandcrème van la roche posay factor 50. Deze kan ik je zeker aanraden! Eigenlijk nooit meer ergens last van Als het door de zon komt kan dit misschien helpen ... ze hebben ook een baby variant.