Hoe snel 2e na keizersnede?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Koraal82, 8 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Hier in het ziekenhuis word normaal ook 1 jaar aangehouden, maar omdat ik problemen heb gehad met de wond is mij 'verboden' binnen 2 jaar zwanger te worden. Ook weet ik dat mocht ik ooit weer een kindje krijgen ik zeker een keizersnede ga krijgen. Dan dus wel een geplande keizersnede.

Ergens vind ik het jammer zo lang wachten, we hoopten altijd op meerdere kindjes en van de eerste was ik niet echt snel zwanger, zeer onregelmatige cyclus.
    Maar aan de andere kant momenteel twijfelen we of we überhaupt nog een tweede willen na alle ellende na de vorige keer. We hebben nog minimaal 1 jaar bedenktijd.

2. Bailief

Bailief Niet meer actief

Hier zeiden ze ook minimaal een jaar wachten. Je moet er toch niet aan denken dat je litteken open scheurt tijdens de bevalling omdat je te snel zwanger bent geworden. Ik heb erover gelezen en dat kan ook grote risico's voor het kindje hebben dus ik zou even wachten als ik jou was.

3. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    dit dus,wij hebben echt zwaar in de stress gezeten toen bleek dat het niet goed ging met zoontje op de ctg(proberen normaal te bevallen)
    de angst bleek geheel terrecht,zoals eerder gezegd was mijn litteken gescheurd

4. vpower

vpower Actief lid

22 dec 2013
    293
    0
    0
    Noord Brabant
    Hier was t advies ook een jaar wachten Dit gaan we ook doen we gaan er in augustus weer voor. Je moet zo ie zo in t ziekenhuis bevalen toch al je een KS gehad hebt.

5. Stephanie87

Stephanie87 Niet meer actief

Bij mij werd zelf 1 tot 2 jaar aangegeven!
    Nu ben ik afgelopen maand nog bij de gyn geweest en echo gehad nog en litteken zag er prima uit.
    Dus in overleg gaan wij dus om april starten....mijn zoontje word eind april 1 en krijg sowieso weer een keizersnede...
    Minimaal 1 jaar is echt aan te raden!

6. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Hier ook het advies om minimaal een jaar te wachten.
    Het lijkt me eerlijk gezegd ook wel logisch aangezien je door een keizersnede een enorme buikwond hebt die eerst goed moet genezen voordat het veilig en sterk genoeg is om weer een kindje te kunnen dragen. De druk die dat gewicht geeft moet echt niet onderschat worden.
    Dus lijkt me gezond verstand in deze situaties erg belangrijk.

7. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Advies bij mij ook minimaal een jaar. Bij 37/38 weken ook een echo gehad om te zien of het litteken dik genoeg was voor de volgende bevalling (no 2 was een ks ivm stuitligging, van de rest normaal bevallen )

8. Eriva

Eriva Niet meer actief

Wij zijn er ook duidelijk op gewezen om minimaal een jaar te wachten met opnieuw zwanger worden. Het lijkt mij sowieso verstandig om je lichaam 9 maanden tijd te geven om te ontzwangeren, die tijd staat er niet voor niets voor...

9. littlemissme

littlemissme Bekend lid

1 sep 2013
    572
    0
    16
    NULL
    NULL
    Na een spoedkeizersnede ook het advies gekregen om minstens een jaar te wachten. Al zou ik best al willen gaan beginnen, krijg ik echt de kriebels van verhalen van gescheurde littekens. Daarbij hoop ik op een natuurlijke bevalling bij de volgende. Dus wij wachten tot september voor we het gaan proberen...
    Ik wil ook graag bij mn eigen vk weer onder controle tot de 36 weken. Als ik binnen het jaar weer zwanger zou zijn moet ik direct onder controle in het ziekenhuis.

10. BlueApple

BlueApple Niet meer actief

Mijn gyn zei ook: '6 maanden wachten'. Ik was 8 maanden na de 1e weer zwanger.

11. miss84

miss84 Bekend lid

2 okt 2013
    943
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kreeg ook het advies om een jaar te wachten, gynaecoloog vertelde dat dat landelijk zo is afgesproken.
    Bij mij zal het sowieso weer een keizersnede worden en eerlijk gezegd vind ik dat prima!
    Ik kan niet wachten om weer te beginnen :)
    Maar kan je litteken ook scheuren tijdens de zwangerschap? Of is dat het risico er alleen tijdens de bevalling?

12. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Vriendin van me is afgelopen september 2013 bevallen dmv keizersnede, ze is nu alweer 10 weken zwanger dit was geen enkel probleem. (is wel een doodgeboorte geweest met 34 weken maakt dat uit? )

13. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ze mag trouwens ook gewoon natuurlijk bevallen..

14. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Lijkt me hetzelfde, een keizersnee is een keizersnee.
    Ik mocht ook gewoon bevallen, maar heb zelf voor een geplande keizersnee gekozen.
    En landelijk afgesproken? Tja, dat betwijfel ik, hier was het dus zoals ik al zei, geen probleem.. (2x keizersnee in 1 jaar)

Deel Deze Pagina