Officieel "groen licht"

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door nibble, 15 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nibble

nibble Actief lid

1 jul 2013
    299
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag meiden,

Een paar weken geleden heb ik een topic geopend en om jullie mening gevraagd, goede gesprekken gehad met vriendlief en hebben we de knoop doorgehakt, we willen gaan voor een kindje!
    Maar nou doet het volgende zich voor,

Ik ben geboren met een aageboren hartruis. Maart dit jaar ben ik voor het laatst op controle geweest in het ZH. De cardioloog zei dat mijn hart geen enkel hinder ondervind van mijn lichaam. Het is niet vergroot, de spier werkt prima en de hartruis is niet (meer) noemenswaardig te noemen. Je kan dus wel zeggen dat hij is dicht gegroeid.
    Hij zei echter wel dat, als we een kinderwens hebben, ik contact op moest nemen met het ZH.
    Dus zo gezegt zo gedaan, contact opgenomen en vandaag kon ik terecht voor een fietstest, ecg (hartfilmpje) en een 24-uurs ecg.

Mijn conditie is niet al te best, heb 80% van de test gehaald, het was niet subliem, maar ook niet dramatisch aldus de cardioloog. Ik rook ook, dus dat zal er wel mee te maken hebben. Als ik zwanger mag raken stop ik met roken.
    De arts ging "even" weg zei hij, 10 min later kwam hij terug met goed nieuws. Hij gaf ons "groen licht". Hij zag zelf geen enkel risico in een zwangerschap. Wel moeten we weer contact opnemen als ik zwanger ben ivm mijn medische verleden.
    Wel moet ik nog de 24-uurs ecg ondergaan, dus zit hier nu op de bank met allemaal snoeren aan me geplakt met een kastje om mijn nek..

Maarrr, ik ben zoo blij! Ergens wist ik wel dat het geen risico's zal geven, maar gezien mijn medische verleden ben ik blij dat ik het toch even heb laten onderzoeken.
    Daarna nog even naar de ikea geweest, beetje vroeg, maar inspitatie opdoen is nooit verkeerd hihi!

2. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Goed nieuws!! Fijn zeg :)

Deel Deze Pagina