Januari 2013 IUI

Discussie in 'MMM clubs' gestart door panda86, 16 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Hallo dames,

Zijn er nog meer meiden die in januari beginnen met IUI?

Ik zal even kort mijn situatie uitleggen. September 2011 zijn we gestopt met de pil (cerazette) omdat deze zijn werk niet meer deed. Vanaf toen zijn we er ook voor gegaan en hadden zoiets we zien wel. Na een jaar helaas nog geen resultaat en ben daarom door de internist doorverwezen. Bij de gyn onderzoeken gehad. De restfoto van het HSG onderzoek was dubieus wat aanleiding gaf tot een kijkoperatie. Gelukkig was alles goed bij ons beide. Afgelopen vrijdag te horen gekregen dat de gyn in januari wil starten met IUI. Aangezien alles goed is hoef ik eerst geen medicatie te gebruiken. Als mijn menstruatie in januari is begonnen zal ik een afspraak moeten maak op cyclus dag 8 voor een echo. Indien er eiblaasjes te zien zijn moet ik thuis verder aan de slag met ovulatietesten.

Zijn er meer dames die in januari beginnen met IUI? Misschien hebben dames die eerder IUI hebben gedaan nog tips? Wat voor ovulatietesten gebruiken jullie?

Ervaringen en tips, schrijven jullie mee?

2. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    niemand???

3. Mika03

Mika03 Bekend lid

26 dec 2011
    540
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    #3 Mika03, 20 dec 2012
    Laatst bewerkt: 20 dec 2012
    Hoi Panda,

Wij hebben vandaag te horen gekregen dat het voor ons IUI in eigen cyclus (zonder hormoon spuiten) wordt. Gelukkig niet direct ICSI, want de eerste semenanalyse was om te huilen. Tweede en nu ook de derde semenanalyse is beter maar nog niet helemaal top. Helaas is het niet anders. We zijn nu een jaar bezig en wilden maar niet zwanger worden, omdat mijn vriend een broer heeft waar ook al problemen met de kwaliteit van het semen was hebben we aan de bel getrokken. Tussen kerst en oud & nieuw is het ziekenhuis niet open voor behandeling, dus het wordt januari. We krijgen nog een brief vanaf wanneer we gaan beginnen. Hoelang het dus duurt voor we aan de slag kunnen is dus nog niet helemaal zeker. Dat we in 2013 gaan beginnen is wel zeker! Dus hoop me bij jou aan te kunnen sluiten.

Groetjes Mika

4. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Hallo Mika,

Fijn voor jullie dat het niet gelijk icsi word. Hopelijk hebben jullie straks een mooi resultaat met iui. Mag ik vragen wat er precies niet goed is bij je vriend? Vervelend he dat die feestdagen er zo tussen vallen. Anders hadden we misschien nu al kunnen beginnen. Hopelijk word het voor ons een goede start van 2013. Ik krijg ook iui in eigen cyclus zonder hormonen. Als mijn menstruatie weer is begonnen dan moet ik bellen en een afspraak maken voor cyclusdag 8 voor een echo. Ze gaan dan kijken of ze follikels zien en als dat zo is dan thuis verder met ovulatietesten. Ik verwacht gezien mijn cyclus half januari de inseminatie te hebben. Ik vind het behoorlijk spannend allemaal. Deze maand nog zelf proberen wie weet.

Hebben jullie het ook tegenover familie en vrienden vertelt? Hopelijk heb je snel de brief van het ziekenhuis en weten jullie wanneer je kunt starten. Laat je het weten als je nieuws hebt?

Groetjes Panda

5. Mika03

Mika03 Bekend lid

26 dec 2011
    540
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Mijn vriend heeft geen goed semen, zie mijn handtekening. Eerste keer was het<1 milj,. We zijn toen direct doorverwezen naar het ziekenhuis en bij herhaling een veel betere test, nog steeds niet goed (bewegelijkheid en uiterlijk is niet goed) maar oké. Omdat het verschil te groot was en het ziekenhuis graag 2 testen op eigen lab doet is deze herhaald. Helaas zat er heel veel tijd tussen de 2de en 3de semenanalyse, maar dit komt omdat mijn vriend is opgenomen geweest in het ziekenhuis en Prednisolon heeft gehad.

Ben al bezig geweest met ovulatietesten en deze worden bij mij niet positief, dus het wordt vanaf dag 12 bloedprikken. Wanneer de LHpiek er is dag erna langskomen voor inseminatie. Ik krijg dus geen echo, nu ik dat van jou lees lijkt me dat ook niet verkeerd. Kunnen ze direct zien of follikel-eitjes de goede kant op gaan. Of is er een andere reden waarvoor ze bij jou een echo doen?

Vind het ook spannend. Ben ook wel verdrietig dat we de mmm in moeten. Nu heeft het echt een naam en helaas is het niet echt goed, dus... Kan erger ik weet het. Wel fijn dat ze ons kunnen helpen, maar vind het wel dubbel. Had zo graag het zelf samen gedaan.

Mijn ouders, mijn schoonzus en zwager, vriendin en een collega weten het. Min vriend weet nog niet of hij het aan de rest van de famile wil vertellen. We zullen het wel zien. Hebben jullie het aan familie en vrienden verteld?

Natuurlijk houd ik je op de hoogte. Jij mij ook? :)

6. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Heey meis,

Ik kan me je gevoel wel voorstellen. Maar wel fijn om te weten waar je nu aan toe bent lijkt me. Gelukkig kunnen ze heel veel tegenwoordig. Ik heb er ook een raar gevoel bij helemaal omdat bij ons alles goed is. Heb ook heel even wat twijfels gehad of we wel in januari gingen beginnen met iui. Maar ik zie als ik er goed over nadenk geen reden voor waarom niet.

Wel fijn dat het ziekenhuis 2 keer wilde testen. Zo is het allemaal goed onderzocht. Balen dat je vriend was opgenomen en het allemaal wat langer duurde. Is die nu weer helemaal opgeknapt?

Tijdens een inwendige echo kunnen ze zien of er follikels groeien ook kunnen ze die opmeten en inschatten wanneer die gaat springen. Ik moet op cyclus dag 8 heen als er dan al follikels te zien zijn dan kan ik thuis verder met ovutesten anders moet ik weer komen tot er wel follikels te zien zijn. Lijkt me ook wel erg vervelend als je dan elke dag bloed moet laten prikken. Misschien kun je eens met het ziekenhuis overleggen of ze dit ook door middel van een echo kunnen doen.

Ik heb vorige maand een kijkoperatie gehad. Mijn ouders en "schoonouders" wisten hier wel van. De meeste vrienden die wisten het ook. Het feit dat we met iui beginnen weet alleen mijn moeder tot nu toe. Wij willen dit eigenlijk ook beetje voor ons zelf houden. Helaas zullen mijn "schoonouders" wel op de hoogte gebracht moeten worden. Ik wil niet tekst en uitleg moeten geven als wij naar het ziekenhuis moeten. Wil dat liever voor ons zelf houden. Hopelijk is daar begrip voor. Hoe reageerde ze bij jullie? Ben je niet bang dat ze steeds dingen gaan vragen of extra op je gaan letten?

Ik hou je zeker op de hoogte ;)

7. Mika03

Mika03 Bekend lid

26 dec 2011
    540
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Mijn vriend is weer een beetje opgeknapt. Helaas heeft hij een lastige astma, dus het is altijd weer afwachten hoe het gaat lopen. Nu gaat het aardig.

Wat betreft de echo, ja ik weet niet of hoe ik dat het beste kan vragen. Misschien bij het maken van de afspraak en ontvangen van bloedformulier? Vragen of ze ook echo's maken ter bevestiging van aankomende ovulatie. Zou het zonde vinden als de inseminatie te vroeg of te laat heeft plaatsgevonden. Moet maar even kijken. Misschien dat ik mijn onregelmatige cyclus ook erbij kan halen, zodat we zeker weten hoe of wat. Wie weet.

Mijn ouders leven heel erg mee en vinden het ook erg rot voor ons. We hebben afgesproken dat wanneer wij er over willen praten ze klaar staan, maar er wordt door hun niet echt over begonnen. Dus dat is fijn. Helaas zijn mijn schoonouders er niet meer, alleen mijn schoonzus en haar man weten het. Of we de rest het vertellen weten we nog niet. Puur ook voor de vragende blikken en "bemoeienis". Goed bedoeld natuurlijk maar wel dubbel. Het spontaan zwanger worden en het je ouders en familie kunnen vertellen is op deze manier wel een beetje weg. Ben erg benieuwd hoe het zal gaan lopen. Hou niet zo van onduidelijkheid en veel geduld hebben is ook niet mijn sterkste kant, dus wordt nog lastig voor me.

Mag ik vragen hoe oud jullie zijn?
    Ik ben 34 en mijn vriend is 41.

8. linda109

linda109 Actief lid

14 aug 2012
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden, wij zijn alweer een tijdje in de mmm bezig en hebben begin januari onze 4de iui behandeling.. Ik heb elke cyclus meerdere inwendige echo`s om de eisprong te bepalen zo zie je maar dat ze het overal anders doen.. Veel succes voor jullie en hopelijk snel positief resultaat..

9. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    @mika owh bah balen dat je vriend zoveel last heeft van astma. Hopelijk knapt die snel weer op. Wat de echo's betreft ik zou het gewoon vragen hoor. Nee heb je ja kun je krijgen. Ik snap dat je het juiste moment van inseminatie wil. Ik vind ovutesten ook best lastig. Ik zie bij veel op het forum dat ze echt heel erg knallen. Bij mij knallen ze niet altijd heel duidelijk maar zie wel mijn piek. Ook voel ik me eisprong maar ja dan ben je eigenlijk alweer te laat. Ik denk dat ik maar die digitale erbij ga gebruiken ofzo. Ook maar een informeren wat het ziekenhuis adviseert.

Wat fijn dat je ouders zo mee leven. Wij willen het juist voor ons zelf houden vanwege bemoeienissen of steeds vragen hoe het ervoor staat. Ik krijg nu al vaak te horen( van o.a. schoonmoeder): je bent er teveel mee bezig bezig, ik ken iemand die had het ook en was er even niet mee bezig en was zwanger. Tja of dat echt zo is zul je nooit achter komen. Als dat zo was had het ziekenhuis ons ook niet geholpen lijkt mij. Mijn vriend komt geregeld bij zijn ouders, dus als die later is of eerder weg moet zal die dit door moeten geven. Ik hoop maar dat ze begrip zullen hebben dat wij vanaf nu geen tekst en uitleg meer willen geven waarom.

Ik hou ook totaal niet van onduidelijkheid. Wil graag weten waar ik aan toe ben, en heb het geduld van een rijstkorrel haha. Je mag zeker vragen hoe oud wij zijn ik ben zelf 26 en mijn vriend is 27.

10. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Heey linda,

Jij bent zo te lezen ook al een tijdje in de mmm. Mag ik vragen wat bij jullie de reden is? Hopelijk mag de 4e iui behandeling aanslaan. Gebruik je hormonen of heb je iui in je eigen cyclus? Mag ik vragen welke ovutesten je gebruikt, of doen ze bij jou ziekenhuis het alleen met echo's? Hoe heb je de iui zelf ervaren daar ben ik wel erg benieuwd naar. Hoe gaat het in zijn werk, is het pijnlijk. Ik hoop dat je jou ervaring wilt delen.

11. linda109

linda109 Actief lid

14 aug 2012
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb iui in mijn eigen cyclus dus zonder hormonen.. Alleen de pregnyl om de eisprong te timen.. Ik vind het een zwaar traject vooral emotioneel vergt het heel veel vind ik vooral naarmate je de pogingen ziet mislukken.. Het doet geen pijn de insemenatie alleen de eendenbek kan vervelend zijn, ligt aan de dokter.. Ik gebruik geen ovulatietesten meestal rond dag 10 eerste echo en dan nog op dag 12 en dan wordt meestal de iui al gepland.. Ik heb een hele mooie, perfecte 28 dagen cyclus dus daar is niks mis mee, alleen de zwemmers van manlief zijn niet optimaal maar de laatste 2 pogingen wel zoals ze het graag zien voor iui.. Blijven nu na opwassing nog ong 1,5 miljoen zaadjes over dus zou genoeg moeten zijn.. We zullen het wel weer zien de komende maand.. Ik hoop ook echt dat het deze ronde wel mag lukken heeft lang genoeg geduurd ondertussen..

12. Mika03

Mika03 Bekend lid

26 dec 2011
    540
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Linda welkom bij ons tot nu toe kleine groepje.

Wat balen dat het of niet wil lukken, hoop dat 2013 ook voor jou een positief resultaat gaat geven. Je gebruikt geen ovulatietesten, doen jullie alleen met echo's om de evolulatie te bepalen? Inseminatie op dag 12 bij een cyclus van 28 dagen is wel vroeg of niet? Zijn de zwemmers van manlief alleen minder van hoeveelheid of ook kwalitatief verminderd?

13. linda109

linda109 Actief lid

14 aug 2012
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op dag 12 wordt de datum vaak vastgelegd voor iui dus is meestal 2 dagen later dus perfect op dag 14 met een luteale fase van ook 14 dagen.. Mijn man heeft er niet superveel en ze zwemmen niet echt goed maar na opwerking toch vaak nog 1,5 miljoen goede zwemmers over met een goede beweeglijkheid dus zou goed moeten komen.. Ik hoop voor jullie allemaal dat het eerder mag lukken hoor want ik kan jullie wel vertellen dat juist de wachtweken na een behandeling nog veel zwaarder zijn dan normaal al.. Bereid je goed voor ook op een eventuele teleurstelling want anders val je diep.. Na poging 1 ben ik 3 weken van de kaart geweest.. Had echt depri gevoelens die maar niet over wilde gaan.. Poging 2 heb ik voor mijn gevoel weggegooid omdat ik er toen helemaal niet klaar voor was omdat ik me niet goed voelde.. Ga nu echt goed naar mijn eigen gevoel luisteren en als het niet gaat ook echt niet doorgaan..

14. Mika03

Mika03 Bekend lid

26 dec 2011
    540
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Ik ben ook erg benieuwd hoe het zal gaan. Hoop dat het snel lukt, maar weet ook dat je daar rekening mee moet houden dat het niet direct lukt. Moeilijk. Ook de wachtweken lijken me erg zwaar, wat je als zegt, zwaarder dan normaal. Wij, meiden-vrouwen, hopen zo dat het ons snel gaat lukken.

Bedankt voor de waarschuwing dat je naar je gevoel moet luisteren en als het niet goed voelt je het ook niet moet doen/doorgaan met die poging.

Het onbekende dat gaat komen, vind ik lastig en moeilijk. Net als bijvoorbeeld je zomervakantie plannen. Ja wie weet zit je dan wel midden in een cyclus en moet die maand voorbij laten gaan?! Denk dat het niet verkeerd is om ook een keer een rustmoment in te bouwen, maar ja mijn gevoel zegt dan misschien weer: jammer weer een maand voorbij:(

Het bij mij ook nog niet duidelijk hoe ons ziekenhuis precies te werk gaat. Aangegeven is dat ik vanaf dag 12 bloed moet laten prikken en op de piek worden we gebeld om de dag erna de IUI te laten doen. Dus als ik het zo doorneem: voor die tijd dus geen echo om te kijken of eicel goed aan het rijpen zijn en of ze er klaar voor zijn en geen spuit om eicel goed te laten rijpen, die sommige dames krijgen. Moet het maar over me heen laten komen, maar vind dat lastig.;)

15. linda109

linda109 Actief lid

14 aug 2012
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat vooruit plannen vind ik ook echt supermoeilijk.. Zomervakantie idd wanneer, waarheen ik weet het ook allemaal niet.. Zou het deze ronde lukken dan ben ik in de zomer best wel al hoog zwanger dus lijkt me ook niet handig maar lukt het uiteindelijk niet met iui moeten we een stap verder en hoe gaat dat dan allemaal.. Maarja we zullen het wel zien hopelijk snel succes en dan in het najaar eindelijk dat langverwachte wondertje in onze armen.. Jij ook veel succes en laat het maar gewoon over je heen komen..

16. Mika03

Mika03 Bekend lid

26 dec 2011
    540
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Vandaag brief gekregen dat we aangemeld zijn voor IUI. Nu afwachten wanneer we mogen beginnen! Erg spannend.

17. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Heey dames,

Hebben jullie leuke kerstdagen gehad? Hier wel, maar ben ook wel blij dat het weer achter de rug is. Straks nog oud en nieuw en hebben we het weer gehad. Gaan jullie nog wat leuks doen met oud en nieuw? Hebben jullie dat ook rond deze dagen dat je wel eens denkt goh zullen we volgend jaar misschien wel met z'n 3en zijn? Ik wel:) maar ergens kan ik me nu nog niet voorstellen dat we volgend jaar rond deze tijd met z'n 3en zullen zijn. De tijd zal het uitwijzen he. Hierdoor komt de iui ook steeds dichterbij, dus kom maar op. Ik kan niet wachten haha

@linda, fijn dat ze op die manier bij jullie kunnen inplannen wanneer de iui plaatst vind. Weet je net iets eerder waar je aan toe bent. Bedankt voor je tip. Ik ga er bij voorbaat niks van verwachten. Ik weet heel goed hoe het is om een teleurstelling te krijgen en dat kan idd erg zwaar vallen. Hopelijk gaat jullie 4 iui behandeling straks een hele mooie zwangerschap worden en vooral een mooi kindje. Ik duim voor je;)

@mika, fijn dat je de brief van het ziekenhuis binnen hebt. Heb je nog geen verdere informatie gekregen? Ga je nog vragen of je ook een echo krijgt i.p.v het bloedprikken? Ben er benieuwd wanneer je wat meer te horen krijgt wanneer je kunt beginnen enzo. Idd erg spannend hier ook hoor, maar kan niet wachten tot het zover is.

Ik wens jullie alvast en goede jaarwisseling. En hopelijk een zwanger 2013 met een mooie baby.

18. bonita

bonita Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.155
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier nog iemand die in januari 2013 met IUI begint. Wij zijn al een tijdje in de MMM. Ben in juli 2010 met de pil gestopt. Aangezien ik een mega onregelmatige cyclus had, ben ik naar de huisarts gegaan, die me doorverwezen heeft naar de gyn. Het blijkt dat ik PCOS heb. Ik heb 6 maanden Clomid gebruikt om een eisprong op te wekken. Dat ging goed, maar niet zwanger. Intussen heb ik ook 6 maanden follikelstimulerend hormoon gespoten, om de eitjes te laten groeien, en Pregnyl gezet om de eisprong op te wekken. Ook dat ging prima, mooie eisprong, maar niet zwanger. Verder een kijkoperatie gehad. Alles zag prima uit. Met het zaad van manlief is ook alles goed. Aangezien zoveel pogingen met goede eisprong niet tot zwangerschap geleid hebben, komen we nu voor IUI in aanmerking. Ik blijf uiteraard wel hormonen spuiten en word gecontroleerd d.m.v. echo's. Ik vind het wel spannend en soms ook wel beangstigend. We krijgen nu 6x IUI en daarna komen we al bij IVF uit, dat beangstigt me soms, dat de laatste behandelmogelijkheid redelijk dichtbij komt.

19. emi12

emi12 Actief lid

11 apr 2012
    200
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Hier ook iemand die in januari voor de eerste IUI gaat.
    Ik ben nu inmiddels een klein jartje bezig om zwanger te worden via KID (KI met donorsperma), maar dat heeft helaas niet het gewenste resultaat gehad. Aansluitend een HSG laten doen, die gelukkig goed was. Met kerst mijn eerste uitgangsecho gehad, baarmoeder oke, geen cystes. Vanaf dat moment ben ik bezig met spuiten van puregon (hsg), en woensdag eerste voortgangsecho. Waarschijnlijk tweede week van januari eerste IUI.

Leuk om te zien dat we allemaal zo'n beetje op hetzelfde moment gaan instappen.

@bonita, ik kan me goed voorstellen dat het je een beetje beangstigt, het idee dat er een eind aan kan komen. Maargelukkig is dat nog heel ver weg, en volgens mij geeft IUI echt wel meer kans op een zwangerschap.

@linda, fijn dat je zo'n voorspelbare cyclus heb, en dan ook nog de echo om het zeker te weten. Mijn cyclus is normaal 29 dagen, alleen vorige keer was hij ineens 2 dagen langer... Ik hoop voor je dat het deze keer raak is.

voorde dames die met de ovulatietesten in de weer gaan: ik heb altijd die digitale van clearblue gebruikt, maar bij mij gaf die maar heel even echt een smiley, dus heb ook mijn bm-slijm gecontroleerd, en ben een beetje op mijn gevoel afgegaan wat betreft het donkerder worden van het streepje (rondom mijn ovulatie twee keer per dag testen, dan haalde ik hem er altijd wel uit en niet te veel drinken).

Maar nu gaat alles dus onder echo en hormonale stimulatie, dus ik laat die testen maar eens lekker in de winkel liggen (en de zwangerschaps ook nog maar even...)

20. Mika03

Mika03 Bekend lid

26 dec 2011
    540
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Bonita en Emi welkom!

@Bonita wat balen dat je een zeer onregelmatige cyclus hebt. Kan me voorstellen dat je daar gek van wordt. Hopelijk brengt IUI en spuiten het gewenste resultaat.

@Emi begrijp ik het goed uit je verhaal dat je alleenstaand bent en graag moeder wilt worden? Heftig, lijkt me dat, maar wel fijn dat de mogelijkheid er is.

Wat betreft ovulatietesten: heb van meerdere merken ze geprobeerd maar bij mij worden ze gewoon niet positief. Ookal test ik 2 keer per dag. Vandaar dat de arts het bloedprikken heeft voorgesteld. Als ik ongesteld wordt ga ik gewoon bellen en vragen naar of ik al mee kan doen en hoe dat zit met bloedprikken, eicelrijping, levensduur opgewerkt semen en timing.

Zo wordt ons groepje al weer wat groter, gezellig.

@Pinda ik hoop ook zo dat we volgend jaar met zijn 3 tjes zijn, maar ja tijd zal het leren en we moeten geduld hebben. Hoop ook dat jullie allemaal dan uitbreiding krijgen of al hebben :D

Deel Deze Pagina