Pijn na de punctie

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Kaila, 28 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Hoi dames,

Afgelopen woensdag heb ik de punctie ondergaan. Een hele belevenis op zich, dus ik ben blij dat het achter de rug is. :p
    Nou zeggen ze steeds: de pijn houdt ongeveer 2-3 dagen aan, bellen als het te erg is of erger wordt. Maar ja... wanneer is dat? :D

Ik zit nu op de 2e dag na de punctie, maar het is nog steeds beurs, bewegen doet zeer, als ik opsta soms van die pijnscheuten in mijn buik.
    Ik heb me gewogen, ben een klein beetje aangekomen, maar niet schokkend veel (ongeveer 1kg), dus super veel vocht zal er ook niet in mijn buik zitten.

De pijn is goed te harden, ik slik geen pijnstillers meer, maar ik had toch gehoopt vandaag wel weer gewoon mijn dingetjes te kunnen doen.

Hoe zat dat bij jullie? Hoe lang hield de pijn aan? Wat voelde je dan?
    Ik ben heel benieuwd! Ik weet best dat het bij iedereen anders is, maar dan kan ik toch een beetje inschatten of de pijn die ik nu nog voel normaal is of niet.

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hier toch ook wel een paar dagen pijn, hoor. Zeker als er een hoop aangeprikt zijn of als het iets meer moeite kostte om ze aan te prikken. Er zitten nu allemaal kleine wondjes in je vaginawand en aan je eierstokken en baarmoeder wordt geduwd en gesjord tijdens de echo en het aanprikken. Alles is een stuk gevoeliger door de hormoonmedicijnen.

Goed in de gaten houden dat je niet ineens gaat aankomen, dat de pijn explosief toeneemt, of je buik niet heel erg in omvang toeneemt en bij koorts meteen bellen.

Succes & rustig aan!

3. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Nou eerste 2x geen napijn en de 3e keer voelde ik me verslagen.. echt veel pijn gehad maar had ook 17 eitjes ipv 8 en 2 de vorige keren..Heb een week last gehad, ik adviseer je toch rustig aan te doen en naar je lichaam te luisteren.. En goed drinken is nu belangrijk.

4. Roosje72

Roosje72 Fanatiek lid

31 aug 2014
    1.174
    0
    0
    Ingenieur
    Ik had 12 follikels, 3 dagen last, toen nauwelijks meer.

5. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Vandaag ook op dag 3 hier, gelukkig is de pijn al weer een stukje minder. Ik heb gisteren nog lekker een hangdagje gehad, dat heeft wel goed geholpen denk ik. Inderdaad echt super rustig aan doen!

6. roelien81

roelien81 Actief lid

9 nov 2014
    106
    0
    0
    wolvega
    fijn om te lezen dat het nu beter gaat met je
    luisteren naar je lichaam zo belangrijk. ik moet het nog allemaal onder gaan. En fijn om te lezen dat jullie allemaal mee leven met alle dames.

7. potjesoep

potjesoep Bekend lid

13 apr 2014
    713
    0
    0
    bij mij was het inderdaad minder op dag 3 en op dag 4 kreeg ik de tp en had ik daar weer een zere buik van ( ging niet een twee drie terug plaasting heb een dubbel randje bij de baarmoeder mond )

hou je lekker rustig en slaap veel is ook goed voor tp

8. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Ik kon op de vierde dag pas rechtop staan. Pijn is niet fijn, als je last hebt gewoon een pcm nemen hoor!

Deel Deze Pagina