Hallo iedereen!! Ik heb een tijdlang in Italië gewoond, dat is ook waar ik mijn vriend heb leren kennen en zwanger ben geraakt. Ik ben terug naar Nederland gekomen omdat mijn contract afliep en ik ben er toen achtergekomen dat ik zwanger ben. Nu hebben wij een plan bedacht om naar Italië te verhuizen wanneer de baby geboren is (ik zou het kindje dan wel hier krijgen omdat ik hier goed verzekerd ben etc) maar ik vraag me eigenlijk af wat er allemaal bij komt kijken. Kan ik alsnog de toeslagen krijgen vanuit NL ook al woon ik hier niet? Het lijkt me niet dat ik ze krijg als ik mij en de baby hier in NL uitschrijf, toch? Iemand ervaring mee?
Gefeliciteerd! Wij hebben het omgekeerd meegemaakt. Onze meid is geboren in Amerika en wij zijn na 3 maanden terugverhuisd. Toen wij in Amerika woonden hadden wij geen recht op enige bijstand vanuit NL, pas nadat wij haar hier hadden ingeschreven. Gefeliciteerd!
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Maar waarom zou je aanspraak willen maken op toeslagen uit Nederland als je eenmaal in Italië woont?