fruit en groenten hoevaak?

Discussie in 'Voeding' gestart door claire1988, 30 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. claire1988

claire1988 Actief lid

9 apr 2010
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi dames,

Hoevaak per week eten jullie kindjes fruit en groenten?
    ik probeer het elke dag te geven maar gaat er niet altijd in en er zijn dagen dat we gewoon lekker een patatje eten of pannekoeken.
    ik voel me dan altijd heel schuldig dat hij op dat moment niet aan vitamientjes komt en ben ik bang dat zijn weerstand naar beneden gaat!
    stel ik me nu aan of hebben meer moeders dit?:(

2. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Jouw kindje is ouder. Maar mijn mannetje krijgt elke dag fruit (1á 2 stuks). Eten we een frietje dan krijgt hij deze ook. Maar geef hem dan wat groente erbij. Of komkommer met tomaat. Na een pannekoek krijgt hij nog een extra stuk fruit. Soms komt het wel voor dat hij een dag geen groente krijgt, maar deze dagen probeer ik te minimaliseren :). Probeer er toch altijd komkommer, tomaat of paprika bij te doen.

3. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Eigenlijk wel elke dag... Als we patat of pannekoeken eten geef ik haar rauwkost of erwtjes erbij. Fruit zit er zo standaard ingebakken, ik kan me niet heugen dat we dat eens hebben overgeslagen.
    Ik denk dat het voor een keer heus niet zo erg is, maar mezelf kennende zou ik me er ook niet lekker bij voelen dus ik probeer daar echt wel op te letten.

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Fruit elke dag. Groente sla ik heel soms over, inderdaad als we een patatje eten ofzo. Ik voel me er helemaal niet schuldig over, moet kunnen af en toe hoor.

5. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Mijn dochter eet elke dag sowieso fruit, dat vindt ze over het algemeen erg lekker. Groente eten we ook iedere dag, maar de ene dag meer dan de andere dag. We eten bijvoorbeeld meestal 1 keer in de week een patatje bij m'n schoonouders, zij eten daar dan nooit groente bij. Eerst nam ik het zelf mee, maar op een gegeven moment werkte dat niet meer. Dus dat doe ik niet meer. Meestal eten we dan 's middags een lekker vers kopje soep of eten we van te voren wat rauwkost.

6. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier iedere dag fruit en vrijwel elke dag groenten... Maar als we frietjes/pannenkoeken eten dan niet, daar trapt ze niet meer in! Vaak krijgt ze er wel een pakje fruit/groentensap bij van Zonnatura, al is het voor mijn gevoel, haha... (of knijpfruitje met fruit en groenten van Zonnatura als toetje)

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier in elk geval dagelijks fruit, 2-3 stuks. Groente at ze vrijwel dagelijks, bij de patat eten we ook meestal wat groente.
    Bij bami, rijst, pasta e.d. haalt ze de groente er meestal uit en eet ze dat dus niet. Dan eten we de dag er na weer iets wat ze wel graag lust.
    Rauwkost lust ze hier helaas niet.
    Momenteel weigert ze het meeste avondeten dus groente krijgt ze weinig binnen. Wortel eet ze nog wel aardig dus dat geef ik tussendoor nog wel eens en een paar keer per week.

8. fafa

fafa Niet meer actief

hier ook iedere dag wel 4 of 5 fruit- en groentemomentjes. 1 ervan is het avondeten en 2x (een half stuk) fruit, maar ik maak in de loop van de dag ook altijd wel een bakje soep of een schaaltje "snoepgroente" (avocado, kerstomaatjes, plakjes komkommer, of reepjes paprika)

Pannenkoeken maak ik tegenwoordig ook standaard groen: met gepureerde erwtjes, broccoli en/of spinazie erdoor. Is nog veel lekkerder dan gewone pannenkoek ook! Maar dan ben je toch weer aan het koken (groente koken en pureren), dus misschien heb je daar geen zin in op de dagen dat je pannenkoeken maakt.

9. adi

adi Niet meer actief

Toen ze hier 11 maanden waren kregen ze nog geen patat en pannenkoeken, dus aten wel elke dag een maaltijd met groente en minstens 1x fruit per dag.

inmiddels eten we ong 1x per week of 1x per twee weken friet, en dan dus geen groente. Dan maak ik de volgende dag groentesoep als lunch zodat we dan 2x een groentemaaltijd hebben.

Fruit slaan we in het weekend vaak over als we de hele dag op pad gaan. Vaak geef ik het dan als toetje maar dan hebben ze er niet altijd zin in.

10. fafa

fafa Niet meer actief

kind in kwestie is toch 1 jaar en 11 maanden?

11. adi

adi Niet meer actief

oeps zit te slapen :)

Dan is mijn eerste zin totaal niet van toepassing.

12. Janneke1979

Janneke1979 Actief lid

23 dec 2011
    448
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hier sowieso 2 keer per dag fruit, en soms als toetje ook nog. Elke avond flink wat groente. Mijn kind vindt het allemaal lekker, dus daar boffen we mee! We hebben één keer pannenkoeken gegeten, toen kreeg hij geen groente. Voor een keertje moet dat kunnen!

Deel Deze Pagina