geen knalkleur ovu test...

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door loesjej, 31 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loesjej

loesjej Actief lid

12 dec 2008
    416
    0
    0
    hoi, ik ben begonnen met ovutesten, ik heb namelijk een cyclus van ong 37 dagen.
    Laatste menstruatie was 6 aug.
    37-14= 23 ergens rond de 23e dag van cyclus heeft het voor mij pas zin te gaan testen.
    (je bent altijd 14 dagen na ei ongesteld, rekensommetje van gyna om een beetje in de buurt te zitten)
    23 +6 (aug) = 29 augustus, hier ergens is dus mijn eisprong
    Dus ik dacht ik doe eens gek, sowieso lekker geklust van de 24e om de dag... ik gooi er een ovutest tegenaan.

van kruidvat

controle streep is roze maar niet knalroze, zegt de kleur iets? of gaat het puur om het verschil?

Want de test streep is exact dezelfde kleur. Lichter zou zeggen niet in de buurt van ovulatie, gelijk of sterker wel.

Mijn probleem is dus dat beide strepen gelijk maar wel licht van kleur zijn.

Kan ik deze test als positief zien?
    groetjes

2. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Als ze even donker zijn denk ik wel dat je ervan uit kan gaan dat hij positief is

Maareh ik kan jou rekensommetje niet helemaal volgen
    Als je cyclus 37 dagen is en je trekt de lf (14 dagen) eraf dat zit je idd op de 23ste dag, maar dat zou dan toch de dag van je eisprong moeten zijn. Waarom tel je er dan weer 6 bij op (waar komt die 6 vandaan :()

Ik denk dat je voor d[FONT=&quot][/FONT]e 23ste dag moet beginnen met testen, maar misschien mis ik iets :p

3. loesjej

loesjej Actief lid

12 dec 2008
    416
    0
    0
    oke...komt ie hahahha

ik heb een cyclus van 37 dagen. je bent altijd 14 dagen na eisprong ongesteld, dus mijn eerste helft duurt langer. dus 37 - 14 dagen is 23, de eerste helft van de cyclus duurt bij mij dus ongeveer 23 dagen, maar dag 1 van de laatste cyclus was 6 augustus dus 6 (aug)+ 23 (dagen tot mijn vermoedelijke ei) = 29 augustus is dus de +/- datum van mijn persoonlijke ei.

snap je?

maar ik lees veel verschillende ervaringen met de kv test, dat ie vrij lang positief aangeeft...

wilde weten of iemand ook een lichtere kleur roze, wel duidelijk hoor, maar niet zo'n knalkleur waar iedereen het over heeft...

4. manny82

manny82 Bekend lid

11 sep 2007
    531
    0
    0
    Hallo loesje

Ik had voor dat ik aan de etos pillen ging vorig jaar ook ovu testen en het bleek dat ik 7 of 8 dagen na de ovu al ongesteld werd. Na de etos pillen werd dit rond de 12 dagen dus dan heb je een goede kans op het laten innestelen. Dus het hoeft niet altijd precies 14 dagen te duren het kan ook langer en korter.

Heb nu nog geen ovu testen gedaan begin ik de volgende ronde wel mee als het moet.

Deel Deze Pagina