kans van slagen 4-cellige embryo's

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door marjah, 7 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Hallo meiden,

Afgelopen week zaten we voor het eerst weer bij onze gyn vanwege een miskraam begin februari. De zwangerschap was door IVF tot stand gekomen en we durfden het nog steeds niet te geloven. Onze weg zou heel moeilijk worden, teleurstelling op teleurstelling, verwachtingen bijstellen en vul alvast de adoptiepapieren maar in. Dus dan ben je nogal sceptisch als je erachter komt dat de eerste IVF poging geslaagd is.

Nu heb ik een laag eicelreserve (of te wel ik ben 32 en in de overgang) en daardoor is het stimuleren van eicellen het meest moeilijke deel van de IVF poging. Maar... ik had 6 eicellen :) op 300IU Puregon en 3 embryo's (2x 4-cellig en 1x 5-cellig). Ons geluk kon niet op, want we hadden gehoopt op minimaal 1 eicelletje en hopelijk dus ook maar 1 embryootje.

Maar goed, nu een maand na de miskraam gingen wij vol goede moed naar het zh. Maar onze gyn was erg negatief. We moesten rekening houden dat de volgende poging kon mislukken. ja dat wisten wij ook wel... iedereen in onze omgeving noemt ons negatief, maar de laatste keer dat we onze gyn hierover spraken zei ze dat we gewoon heel reeel waren, dat we heel goed wisten waar we aan toe waren, maar dat we wel hoop moesten houden. Ze begon over het stimuleren van de eicellen dat moeizaam kon gaan en de embryokwaliteit bla bla bla en dat we na 3x matige embryo's maar moesten stoppen en ons gaan richten op de andere mogelijkheden. Ja zo ver waren we dus ook al wel... we moeten denken aan de andere mogelijkheden, maar om dan gelijk de handoek in de IVF-ring te gooien... No way.

Anyway... waar wij ons het meest over verbaasden was het feit dat zij zei dat een 4 cellig embryo echt bijna geen kans van slagen heeft. Wij dachten overal te lezen/horen dat een 4 cellig embryo moeite heeft met de innesteling, maar om nu te zeggen dat er bij een positieve zwangerschapstest een extreem grote kans is op een miskraam... Dat wisten we dus niet.

Wat weten jullie hiervan? Ik hoor toch regelmatig positieve dingen over 4 celligen...

Help!

Marjah

2. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Nou lieffie ik weet dat Loesie ook zwanger is van 2 en 4 cellig emmy bij de tp, dus dat vind ik echt niet de waarheid.

Had je al een pb gestuurd ivm overstappen naar een ander ziekenhuis, welke je toch het best kon nemen dan.
    Maar vind de gyn wat voorbarig!
    Dikke knuffel
    xxxxx

3. mandy80

mandy80 Actief lid

2 apr 2006
    485
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    deventer
    hallo marjah,

Ik las je berichtje en dacht dat ga ik eens op inet snuffelen en kwam uit bij
    Lees bericht

hier staat een zelfde soort vraag op met reacties,

groetje mandy

4. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Ja zie je... ook daar positieve berichten.
    Ik ben zwanger geworden van een 4-cellige, dus waarom zou de volgende poging een 4 cellige niet langer kunnen blijven plakken dan 7 weken...?

Elif, ik weet het... maar voor ons is dat echt een hele onderneming. Als we hier klaar zijn dan gaan we zeker verder proberen, DD of belgie. Dan maar zelf betalen, maar voor nu is dit beter.
    De arts vind ik echt een enorm goede. Ze duidelijk, helder en ze heeft ook een heleboel dingen juist goed gedaan. I heb wel vertrouwen in haar, maar misschien was ze echt bang dat we te veel hoop hadden. Ben het ook steeds aan het relativeren...

5. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik heb het al eerder gezegd... en blijf het zeggen en denken..

Een orienterend gesprek met uber herr dokter S. in DD zou geen kwaad kunnen...

Maar ehh over 4 cellige emmy's: hangt er helemaal vanaf hoe snel ze 4 cellig zijn. Als ze een week er over doen om 4celli te worden, is het niet handig, maar als het vlot deelt, why not?

6. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Haha, jaaahhaaaa, ik weet het.
    Ik ben al wat aan het orienteren in timboektoe, maar stapje voor stapje. Mannetje moet er ook aan toe zijn, en mannetje is een twijfelaar... niet handig in de mmm.

De tp was op dag 3. Ik vraag me gewoon af, wat de gyn nou eigenlijk insinueerde... Volgens mij had ze haar dag niet. Of ze was ons echt aan het beschermen tegen teveel hoop en dus teleurstelling als het niet lukt.

Deel Deze Pagina