hoe snel droog je uit?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tasha, 28 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tasha

tasha Actief lid

21 jul 2012
    355
    114
    43
    NULL
    NULL
    Hoe snel droog je uit? en droog je sneller uit als je zwanger bent?

ik heb sinds het weekend al last van overgeven, gister middag kreeg ik opeens vreselijke buikkramp en ook diarree er bij. ik weet dat het door stress en spanning komt. ik probeer kleine beetjes drinken binnen te houden en dit gaat de ene keer wel goed de andere keer niet..
    vrijdag moet ik mijn gyn weer bellen als ik dan nog overgeef.
    ik vraag me alleen of ik niet eerder moet bellen.. in verband met uitdroging...

klachten nu beetje draaierig in mijn hoofd snel buiten adem misselijk overgeven diarree..en weet niet hoe het komt koude handen en voeten!

2. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Uitdroging kàn binnen een dag al.
    Hoe ziet je huid eruit als je het op je arm een beetje omhoog trekt? Als het niet meteen terugspant, maar een beetje blijft staan, ben je al aan het uitdrogen.
    Draaierigheid kan ook een symptoom zijn.

Als je zelf uitdroging vermoed, dan zeker bellen!

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Uitdroging kan best snel. Heb het ook gehad, alleen na wat diarree. Was misselijk en voelde me heel flauw. Had ook rare buikpijn. Moest van de vk urine bij de huisarts brengen ter controle van blaasontsteking en daar kwam een beginnende uitdroging uit. Verrast, maar kon gelukkig snel bijdrinken..

Ook zuivel of smoothies(met wat extra vocht) kan helpen, misschien blijft dat beter zitten? Gewoon drinken wilde hier ook minder goed..

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Anders maar vast aan de ORS die heb je ook met een smaakje (blijft vies) dan vul je in ieder geval tekorten aan als het echt zo erg is!

5. tasha

tasha Actief lid

21 jul 2012
    355
    114
    43
    NULL
    NULL
    ik ga die ors proberen. zuivel had ik al geprobeerd aangezien ik echt verslaafd was/ben aan koude melk sinds ik zwanger ben. maar helaas werkte dat niet.

huid blijft niet omhoog staan dus geen uitdroging :) nu maar hopen dat die ors gaat helpen.

tnx all

6. tasha

tasha Actief lid

21 jul 2012
    355
    114
    43
    NULL
    NULL
    net ors genomen en heb nog meer overgeven dan dat ik al deed...
    probeer het straks nog wel een keer.. en anders denk toch morgen maar al de gyn bellen.. ik weet het ook niet meer. maar ik wil echt niet het ziekenhuis in!!

7. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Zal even de huisarts bellen!

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

niet om het een of ander maar je huid is echt geen goede maat staaf. hier was ik compleet uit gedroogd terwijl mijn huid normaal was. ik het dus wel zoveel ketonen dat ik met spoed ben op genomen omdat het schadelijk was voor het kindje

9. sinem

sinem Actief lid

11 okt 2012
    178
    0
    0
    Den Haag
    Hier hetzelfde, huid gewoon normaal maar wel de ketonen 4+ en een week in het ziekenhuis gelegen. Beetje urine opvangen en langs de doktersassistente, zij kan dat controleren met een simpel testje. Ketonen doen urine trouwens donker verkleuren, dus als je donkere (oranje) plas hebt is de kans groot dat je uit aan het drogen bent.

10. tasha

tasha Actief lid

21 jul 2012
    355
    114
    43
    NULL
    NULL
    heb de dokterspost gebeld... moet nog eens die ors in nemen en berekenen hoe veel ik ongeveer heb binnen gekregen de afgelopen dagen en hoe veel ik geplast heb... dan maar weer terug bellen als ik de ors niet binnen hou..

11. tasha

tasha Actief lid

21 jul 2012
    355
    114
    43
    NULL
    NULL
    mijn urine was vanmorgen heel donker verder geen urine meer gehad vandaag..

12. sinem

sinem Actief lid

11 okt 2012
    178
    0
    0
    Den Haag
    Heb je echt al sinds vanochtend niet meer kunnen plassen? Dan zou ik toch snel even bellen!

13. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Van uitdroging kan je nog misselijker worden!

Als je sinds vanmorgen niet hebt geplast en vanmorgen donkere urine lijkt het op uitdroging.

Mijn huis reageerde ook normaal terwijl ik zo zwaar was uitgedroogd dat mijn binnenkant het bijna begaf.

14. Amfy

Amfy Niet meer actief

heel snel bellen je moet minimaal een ruime liter urine per dag hebben:$

15. Amfy

Amfy Niet meer actief

heb een een vk? gelijk je vk bellen en de huisarts passeren huisartsen zien niet in hoe gevaarlijk het is.

16. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Idd. Hier bijna 6 weken lang opgenomen vorige zwangerschap met 3/4+ ketonen en aan het kalium en vitB infuus en vitamine injecties in mijn bil. Totaal uitgedroogd en mijn huid was nog gewoon normaal hoor.

17. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Bel de verloskundige op of verloskamers in jou ziekenhuis
    Uitdroging icm zwangerschap is iets heel anders dan een normale uitdroging zonder zwangerschap. De EHBO heeft er duidelijk geen kaas van gegeten.

Hoeveel weken ben je zwanger? Heb je griep of extreme zwangerschapsmisselijkheid? (Google eens op hyperemesis gravidarum)

18. tasha

tasha Actief lid

21 jul 2012
    355
    114
    43
    NULL
    NULL
    net het ziekenhuis gebeld en de verpleegkundige gaat overleggen met de gyn en ik word zo snel mogelijk terug gebeld.. nu maar afwachten of ik langs moet komen of niet.

19. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Donkere en weinig urine is ook een teken van uitdroging. Hoop dat het ziekenhuis iets voor je kan doen! Hoe gaat het vandaag?

20. hopelessinlove

hopelessinlove Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.143
    0
    0
    Uitdroging meten ze het beste door de hoeveelheid ketonen in je urine te bekijken. Hier was ik na 2 dagen dus hartstikke uitgedroogd terwijl mijn huid normaal uitzag. Ze konden bij mij zelfs geen infuus meer aanleggen omdat mijn aders ook al waren gaan vernauwen.

Ik snap dat je liever niet wordt opgenomen maar soms is dat helaas wel veel beter!! Blijf hier aub niet te lang mee lopen en laat je niet te snel afschepen. Vraag ook of ze de ketonen in je urine willen nakijken!!

Deel Deze Pagina