ik had al enige tijd last van maagzuur maar nu is het zo erg dat ik echt een keer of 4 per nacht een rennie in moet nemen anders ga ik echt overgeven! nu ben ik er flink bij gaan hoesten en heb er ook keelpijn bij gekregen.. dus het hoesten zorgt weer voor nog meer keelpijn.. pff meiden help! ik slaap beroerd en overdag doet alles pijn.. iemand tips voor me? dit is wat ik nu al doe: *maagzuur: - op 2 kussens slapen - geen sinas ed meer drinken - rennies nemen als het te erg opspeelt *keelpijn: - honingdrop - honingthee - veel water drinken (zo'n 3 liter per dag) - paracetamol voor ik ga slapen *hoesten: - veel water drinken
Hier idem dito! Keelpijn: - Water koken, beetje af laten koelen en dan een flinke scheut citroensap en twee EETlepels honing per glas. In het begin niet te drinken, maar helpt erg goed. Hele dag door drinken. - Water koken en een eetlepel zout oplossen. Beetje af laten koelen en dan meerdere keren per dag gorgelen. Niet doorslikken! - Slapen met een zakdoek op mijn borst waar ik van die mentholbolletjes van de kruitvat op heb uitgedrukt. Eentje per nacht en elke nacht een verse. - Elke nacht een nieuwe ui in tweeën op het nachtkastje leggen. - Eucalyptus van antaflu zuigen zodra je merkt dat je weer moet hoesten. Ik doe dit in de nacht niet, omdat ik bang ben dat ik met een snoepje in mijn mond in slaap val. - Je woning en met name de slaapkamer onder het bed goed stofvrij houden. Het stof kan irritatie geven. Ook voor het hoesten en je slijm is het hoger slapen goed. Ik heb dan veel meer ademruimte. Paracetamol mag je maar een week slikken hè. Ik heb tot nu toe nog geen paracetamol gebruikt, omdat ik het alleen bij koorts wil gebruiken om dat te onderdrukken. Tot nu toe red ik het al anderhalve week met bovenstaande en het gaat langzaam beter! Succesen beterschap!
Ik zou maandag de HA of vlos vragen of ze iets voor kunnen schrijven voor maagzuur. Grote kans dat het hoesten en de keelpijn van het maagzuur komt wat omhoog komt. Daar kan je keel flink geirriteerd van raken met hoesten aan toe.
mag je daar iets tegen hebben dan? tegen het maagzuur? en nog een vraag, zou ik dampo of luuf baby mogen smeren voor het slapen gaan?