Hallo, Helaas zijn beide kids getroffen door krentenbaard. Jongste heeft een eczeemhuid en daarom naast de zalf vandaag ook begonnen met een ab kuur. We smeren dus sinds donderdag en vrijdag (vandaag) de ab kuur gestart. Hoe snel droogt krentenbaard in? En hoe snel stopt het over het algemeen met uitbreiden? Maandag begint school en gelukkig zit het niet in het gezicht, maar het moet wel goed droog zijn voor ze naar school kunnen neem ik aan? Wat een vervelende kwaal is dit zeg.
He wat vervelend! Zeker zo net voordat ze weer naar school gaan. Welke antibiotica heb je gekregen? Meestal gaat het met een paar dagen beter. Maar dat is per kind verschillend. Ik ben bang dat niemand hier daar echt een eenduidig antwoord op kan geven. Sterkte met je Kids!
Ze mogen volgens mij naar school als je minimaal 24 uur aan het behandelen bent. Het is idd heel vervelend, maar meestal ging het hier wel snel over na start behandeling.
Hier mochten ze gewoon naar school (ik ben nadat ik het ontdekt had meteen naar de huisarts gegaan, dus misschien mochten ze inderdaad wel als het behandeld werd, maar daar heb ik dus niets over gehoord). Bij de jongste merkten we na een paar dagen verbetering, maar echt weg duurde wel een tijdje. Bij de oudste heeft het meerdere weken geduurd (werd wel even wat minder, maar daarna weer erger), toen kreeg ze een ab-kuur en toen heeft het denk ik nog zeker een week geduurd voor het echt langzaam beter werd.
Hier mogen ze sowieso naar school met krentenbaard. Ik geloof dat ik na 48u antibiotica wel duidelijk verschil zag. Op advies van de ha smeerden we echt regelmatig een dun laagje, zo 10x per dag, dat werkte heel goed
Nou dat is nog het mooiste, de ab kuren waren hier in de omgeving op. Beide kids hebben nu een andere kuur, voor mijn jongste de meest geschikte kuur waar er nog 1 van was. Verder was hij in de omgeving niet meer leverbaar. En dan ook nog alleen in pilvorm, lekker met een 5 jarige. Bij de oudste zie ik het nu het snel indrogen en niet verspreiden. Jongste ook geen uitbreiding, maar droogt niet zo snel in. Gelukkig beiden niet in het gezicht dus kan het afplakken maandag, al denk ik dat zelfs dat na een paar dagen ab niet meer nodig zal zijn. Bedankt voor alle reacties!
Onze dochter 4 weken geleden lelijke plek op onderarm blaasjes en nat breidde steeds verder uit. Naar de huisarts bleek dus krentenbaard. Dacht dat je dat alleen in gezicht kreeg maar dat is dus niet zo. Dochter is gestart met twee keer daags fucidin en binnen 48 uur was wond droog. Zie nu nog steeds een lichte plek. Ik blijf smeren tot het helemaal weg is