8-9 weken zonder contole, is dat wel normaal?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Violetriot, 28 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Hallo
    Ik loop deze zwangerschap bij de gyn, ivm mijn gewicht. Nu zat ik naar het schema van controles te kijken en heb ik tussen de 16 en 24 weken geen controle..ik vind dat zelf erg lang!
    Heb ook nog eens bloedverlies bijna elke week en mag niet op controle komen. Is dat normaal?
    Het zit me echt niet lekker dat ik zo lang geen controle krijg!

2. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Krijg je geen 20 weken echo dan?

3. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Dat is een keus he, de 20 weken echo. En ook geen controle waar ik vragen kan stellen, bloeddruk wordt gemeten en algemene controle plaatsvind. Als ik niet zou kiezen voor de 20 weken echo dan heb ik dus 8 weken niks.

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Is het niet zo dat je bij de ene controle een gyn ziet en bij de andere controle (dus na 4 weken) een klinisch verloskundige? Dit was bij mijn zusje wel het geval. Die werd wel iedere 4 weken door iemand gecontroleerd (ivm hoge bloeddruk)

Enne... ook wanneer je wel voor de 20-weken echo zou kiezen, dan is op dat moment geen fysieke controle van de mama. Alleen maar voor de baby.

5. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zelf heb elke 4 weken controle, tegen het einde van de zwangerschap om de 3, dan om de 2 weken. Maar ik ben wel uit België, weet niet of dat een verschil maakt? Hier is de 20 weken gewoon mee ingepland, maar geen idee of dat een echo afspraak is of niet.

6. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ik vind dat inderdaad lang. Ook zonder 20 wk echo heb ik elke 4 weken controle bij de verloskundige, en als je zelf aangeeft behoefte te hebben aan een extra afspraak is dat ook gewoon mogelijk. Zou bij de gyn ook zo moeten zijn, vind ik.

7. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    hier precies hetzelfde! omdat de 20 wkn echo ertussen zit, zei de vk! vind t ook lang hoor. hiervoor duurde t ook lang! bij 8 wkn intake, tussendoor de termijnecho( had ik met 10 wkn, hun gaan uit van 12 wkn) en mocht pas met 17 wkn weer!
    vond t belachelijk! ben zo onzeker, heb met 13 wkn gebeld en mocht gelijk even tussendoor langskomen.

8. Trees

Trees Niet meer actief

Ik vind het ook lang en helemaal voor een gynaecoloog. Je hebt niet voor niks een medische indicatie. Hier in het ziekenhuis is rond dat termijn elke vier weken standaard bij de gynaecoloog. Indien nodig zelfs vaker.

9. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ik heb dus elke keer bloedverlies en ik mag zelfs niet langskomen! Omdat ik 's nachts al 2x ben geweest omdat ik echt een plens bloed verloor. Gister met plassen weer bloedverlies en ik mag niet komen. Ook niet extra tussendoor.
    10 april heb ik controle in het ziekenhuis en dan ga ik het zeker bespreken dat ik hier echt niet blij mee ben. Ik zie het niet zitten om straks 8 weken! zonder controle te zitten vooral als het bloedverlies niet ophoudt!

10. Trees

Trees Niet meer actief

Dat vind ik helemaal bizar! Ik mag al langskomen voor een extra spoedecho als ik me alleen maar zorgen maak.

Heb je geen ander ziekenhuis in de buurt? Of een andere gynaecoloog in dit ziekenhuis?

11. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ik spreek mijn gyn pas voor het eerst als ik 24 weken ben..
    ben tot nu toe alleen bij de klinisch verloskundige geweest, dit was met 11 weken
    Dan heb ik met 16 weken een afspraak met een verpleegkundige
    En dan met 24 weken pas met de gyn

dat zit me dus ook zo dwars ik moet steeds overleggen met degene die de tel op neemt en gister zat daar echt een bitch die me dus helemaal niet wilde helpen. Pas als ik heel veel ga bloeden of als ik een mk krijg mag ik komen eerder niet :(

Ik wil alleen maar even het hartje horen. ben er gewoon zo verdrietig van. Heb nu een "pret" echo ingepland voor vanavond. Maar dat kost weer een bult geld, terwijl ik alleen maar even gerust gesteld wil worden

12. Trees

Trees Niet meer actief

Wat erg! Ik kan me voorstellen dat je graag het hartje wil horen. Kan je geen gewone verloskundige in de buurt bellen? Ik ken er meer die van twee walletjes eten 'zowel bij de gynaecoloog als de verloskundige'.

Ik hoop dat je zo snel mogelijk gerustgesteld wordt, want ik vind het onmenselijk dat ze niks doen ter geruststelling met dit bloedverlies. Ze moeten met dit termijn toch onderzoeken waar het bloedverlies vandaan komt :(. Dat gebeurde bij mijn dochter toen wel.

13. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    de eerste keer dat ik 's nachts via de spoedeisende hulp binnen kwam hebben ze een echo gemaakt, naar de bmm gekeken en uitgesloten dat ik geen vruchtwater verloor.
    Verder is er daarna geen onderzoek meer gedaan.

Heb vanavond dus zelf maar een echo geregeld bij een pretecho buro, wordt gemaakt door een verloskundige dus daar kan ik ook wat vragen aan stellen hopelijk.

14. noa82

noa82 Lid

14 dec 2010
    9
    0
    0
    NULL
    noord holland
    Ik liep bij mijn vorige zwangerschap bij de gyn ook ivm m'n gewicht en ik wAs daar om de2 of 3 weken inclusief echo extra suikeronderzoek enzo
    Juist omdat ik door m'n gewicht grotere kans had op hoge bloeddruk wilde hij me extra in de gaten houden ( al had ik tijdens de zwangerschap steeds een extreem lage bloeddruk

15. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    noa, dat lijkt me ook logisch dat ze dan juist mijn bloeddruk enzo in de gaten willen houden.
    Maar dat is dus niet, als er 8 weken tussen zit..

Nouja 10 april zal ik het allemaal even navragen, wat de folosofie er achter is...:(

16. Alita

Alita Niet meer actief

idd maak het bespreekbaar......;) je moet natuurlijk ergens wel vertrouwen hebben dat het goedzit en dat je niet elke week kunt komen..maaaaaaar ik snap dat jij je zorgen maakt en ik vindt dat ze je best ergens een keer extra in kunnen plannen.

Gewoon vragen en dan doen ze het vast wel ;)

17. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    als je bloed verliest bij het plassen weetje zeker dat je geen blaas ontsteking hebt.

18. Tessa

Tessa Actief lid

6 jul 2010
    111
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moest mij juist laten testen op een blaasontsteking omdat ik bloedverlies had en ze geen oorzaak konden vinden.. Ze dacht dat het dan juist daarvandaan kon komen

19. claire1988

claire1988 Actief lid

9 apr 2010
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat slecht zeg van de vk hoop dat je vanavond gerustgesteld word liefs

20. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Heb een mooie echo gehad, maar wel een zwakke plek in de baarmoeder bij de placenta gezien en een myoom (vleesboom)
    Heb net gebeld met het ziekenhuis en ze gaan nu met de gyn overleggen en bellen me dan terug.

Deel Deze Pagina