Jaloers op mensen bij wie het wel goed gaat

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door mamavanmeisje, 23 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Kennen jullie dit? Verhalen uit je omgeving van gescheiden ouders die nog zo goed met elkaar omgaan. Ik ben heel trots op deze mensen maar ook jaloers. Wat zou ik dat ook graag willen maar het zit er niet in. Nu niet en over 10 jaar ook niet. Buiten de omgangsweekenden geeft het zoveel werk (mailen over onenigheden etc) dat ik er echt helemaal gek van word.

2. Sandrasv

Sandrasv Actief lid

9 mrt 2013
    253
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Hier gaat het idd goed tussen mijn ex en mij maar tussen mijn man en zijn ex is drama. Scheelt wel dat zijn kinderen volwassen zijn. Tuurlijk is er weleens onenigheid over bepaalde dingen, maar juist omdat we geen relatie meer hebben is dat loslaten makkelijker. Is het niet mogelijk om bijv. via mediation het e.e.a. recht te zetten of wil je ex niet mee werken? In dat laatste geval wordt het natuurlijk wel erg lastig. Mijn ex en ik redeneren beide van; juist omdat we uit elkaar zijn is zaken uitpraten belangrijk omdat je niet met elkaar verder hoeft en wil. Klinkt misschien wat krom maar het is dan zo makkelijk om in een ruzie sfeer te verzanden, dus snel zaken uitpraten. Maar zaken die me irriteerde toen we nog samen waren hoef ik nu niks meer mee en maakt loslaten een stuk makkelijker... Hoop dat het er voor jullie uiteindelijk toch inzit, wie weet heelt tijd wat wonden...

3. 1985Breezer

1985Breezer Bekend lid

19 feb 2009
    869
    251
    63
    zorg
    brabant
    Tussen mij en ex gaat het ook goed.
    Maar dat maakt het echt niet gemakkelijk hoor.
    Ik ben met regelmaat bang dat hij weer meer voor me voelt, en dat is ook zo.
    Dus probeer hem op afstand te houden maar ook nog dingen samen te doen..
    Regelmatig iemand duidelijk maken dat het over is is ook niet leuk. (wil hem ook geen pijn doen)
    Sterkte het is allemaal niet gemakkelijk!!

4. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

hier gaat het ook goed tussen en ex en mij
    het is jammer dat het bij jullie niet kan maar soms is het gewoon niet anders
    sterkte meid lijkt me onwijs vervelend

5. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    tussen mijn vriend en zijn ex gaat ook alles nog goed. ze regelen alles samen voor de kinderen, ze gaan samen naar uitvoeringen e.d. van de kinderen en er is goed overleg. Ze eten zelfs nog wel bijelkaar als de 1 de kinderen haalt en net uit het werk komt e.d. Ik ben blij dat het zo gaat, beter voor de kinderen. Voor mij zelf is het best wel moeilijk merk ik... Omdat het contact goed is tussen mijn vriend en zijn ex voel ik mij een indringer in hun situatie. Ik en mijn zoon zijn weekenden vaak bij hem en de kinderen en het gaat heel erg goed zo! afgelopen weekend heb ik zijn ex ontmoet en ik vond dit best moeilijk... heb het er ook over gehad met mijn ex, ik was er nog niet aan toe en heb mijn gevoel uitgelegd hierover, hij heeft mij gerustgesteld hier in verder.

6. Sandrasv

Sandrasv Actief lid

9 mrt 2013
    253
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Kan me wel voorstellen dat het soms voor een nieuwe partner lastig is, vind mijn man soms ook. Maar mijn ex heeft inmiddels ook een nieuwe relatie en ze zijn samen hier geweest op de verjaardag van de dochter van mij en ex. Vind het wel belangrijk dat dat kan, er zijn nieuwe partners en die zijn ook bij haar betrokken dus wel belangrijk dat het over en weer soepel loopt....

7. Sassie85

Sassie85 Actief lid

1 aug 2007
    371
    0
    0
    Telefoniste
    Rotterdam
    Het gras is altijd groener aan de ovenkant. Vergeet dat niet samen of alleen er is altijd wat... kan me niet voorstellen dat het bij iedereen perfect gaat.

8. elsie22

elsie22 Niet meer actief

hier gaat het wel goed, maar zijn nog maar net uit elkaar, ik wil ook echt geen ruzie over onze zoon, vind ik niet nodig.

Deel Deze Pagina