Lekkere titel hahaha, maar ik heb een vraagje Wij hebben een nieuwbouw woning gekocht en door omstandigheden is dit vertraagd. Hierdoor willen wij niet wachten met het beginnen met het maken van een kindje. Wij zijn dus vorige week gestopt met de pil. (erg pril nog ik weet het maar wij hebben goede hoop) Mocht het nou zo zijn dat we gezegend zijn en het lukt is dat fantastisch uiteraard, maar de kans dat ons huis eind van dit jaar klaar is, is vrij groot. Nou hou ik er wel van om te klussen (in de zin van klussen in huis)etc maar vraag me af in hoeverre schilderen en dat soort dingen schadelijk kunnen wezen????? Iemand tips
Gewoon schilderen joh, alleen niet heel de dag erin gaan hangen. Ik heb zelf kamertje van dochterlief en zoonlief geschilderd..beide zijn gezond.
Tegenwoordig heb je ook verf op waterbasis. Die kan volgens mij een stuk minder kwaad, want terpetine is de boosdoener. Deze op water gebaseerde verf is net zo duur, stinkt een stuk minder en je kunt het zo onder de kraan van je handen en uit je kleren wassen. Wij hebben ons hele huis vorig jaar met die verf geschilderd. Veel succes met het huis en met zwanger worden.
Hoi! Ik heb nu ook al een muur geschilderd van de babykamer en voor zover ik weet (en wat de mevrouw bij Praxis me vertelde) is bijna alle verf tegenwoordig op waterbasis. Ik moet ook zeggen dat het niet zo ruikt. Ik heb wel een klein beetje terpetine staan om de kwasten in schoon te weken, maar heb dat aangelengd met water (weet eigenlijk niet eens of dat kan en mag haha). In ieder geval is die lucht zo ook wat minder en inderdaad - ramen en deuren open!
wij zijn verhuisd toen ik 20 weken was en hebben ook veel moeten schilderen. niet alles kon met verf op waterbasis, dus ik heb ook met verf geschilderd die je als zwangere eigenlijk niet mag gebruiken. heb ook heel goed geventileerd, alles heeft dagen open gestaan. geweldig is het niet maar soms is het niet anders.
O oke super bedankt voor de reacties, het is nog maar de vraag of het zal voorkomen maar ik weet dat het dus wel kan maar met mate en goed ventileren
Ik vroeg me al af, wij hebben ook net een nieuwbouwhuis, maar heb echt niets hoeven te schilderen. Gewoon alles behangen hihi
Hihi, ja bij osn werd er gezegd dat je beter eerste zoveel jaar goedkoop behangetje er op kon gooien, omdat er nog best veel vocht uit de muren komen. ons huis is tijdens een best vochtige periode gebouwd, in de herfst was alles nog open hier. Dus dingen als stucen enzo werd afgeraden.
moet het wel kunnen.. onze muren zijn allemaal grof gestuced. (schrijf je dat zo? haha) daar kun je echt geen behang overheen plakken. bovendien kun je voor muren vrijwel altijd latex gebruiken en dat is op waterbasis. wij hebben veel houtwerk in huis en dat moesten we met verf op een andere basis doen.
Ja klopt ja, maar ons huis word al gestuct (hoe schrijf je dat ) opgelevert, we gaan verven en behangen. En ze zijn al enige tijd bezig met bouwen maar wat problemen gehad met de projectontwikkelaar enz, dus hopen dat ze na de bouwvak weer verder gaan en misschien eind dit jaar klaar zijn, en boven moet zo ie zo geschildert worden. Behang is ook zo grrrr klus. Schilderen is lekker makkelijk.