Hallo allemaal. Vandaag 5 weken zwanger en heb onwijs last van buikkrampen. Heb al een spastische darm maar dit ging heel goed. Gisteravond elke keer aandrang om naar de wc te gaan maar zonder resultaat. Ook straalde de pijn helemaal door naar m'n rechter flank/rug. Kon bijna niet meer lopen... Heb last van obstipatie denk ik... Iemand hier ervaring mee? Kan dit door de zwangerschap komen/verergeren? Hormonen oid? Ben zo bang dat t niet goed gaat...
Hoi! Ook hier is het een ramp. Knorren en rommelen, mijn darmen zijn echt aan het werken. Moet vaker naar de wc, maar lukt niet elke keer of lastig. Ik heb gelezen dat het normaal is, dus maak me niet zo druk. Ook kramp en uitstralingen naar mijn rug zijn hier aanwezig. Straalt zelfs door naar mijn been, heel irritant haha. Ik zou me niet te druk maken.
He meid, Door de zwangerschap kan je idd obstipatie krijgen. Dit omdat je baarmoeder tegen je darmen aandrukt. Het beste is vezels eten (fruit, groente) en veel drinken.
yep idd ik heb dit ook gehad en heb ook prikkelbare/spastische darm. Ik heb nu ook nog vaker krampen ed
Hier ook darmdrama's het is op zn ergst rond de 6 weken maar houdt gewoon altijd aan ben ik bang Kijken welk eten wel goed gaat en welke niet Nu je zwanger bent moet je lichaam weer van voren af aan Beginnen lijkt t wel Sterkte
Ondanks dat het heel vervelend is ben ik blij dat ik niet de enige ben! Heb nu vezels gekregen van de huisarts. Hopelijk gaan m'n darmen snel wennen aan de hormonen. Ben nl zo blij dat k zwanger ben!
Hier ook last van gehad en kon de eerste weken ook slecht naar het toilet. Na 12wk ging het weer makkie
Ik heb het ook (gehad). Normaal gesproken al last van m'n darmen maar in t begin was t echt een drama. Wat een ellende. Nu is het wel ietsje beter, maar het blijft een probleem. Roosvicee Laxo helpt hier wel goed. Evenals veel water drinken, veel vezels eten en heel af en toe (if all else fails) een dopje lactulose. Helpt wel maar ook niet perfect, want veel last van gasvorming... Zucht.
Ik heb erg last van mijn darmen op dit moment. ik ben nu 5 dagen te laat ongesteld. Ik heb ook veel last van witte afscheiding vaak plassen en last van mijn onderbuik. Ik heb lichte steken en spierpijn. ik heb soms lichtelijk hoofdpijn. Is dit een teken?
ja herkenbaar! ik had al weleens last van obstipatie maar nu soms auw auw auw. Ik ontbijt met brinta, lunch met crackers of brood en 's avonds aardappelen of volkoren pasta en groente. Vezels en genoeg drinken helpt bij mij!
Ik heb al een paar dagen last van borrelende maag en darmen en heb vanmorgen positief getest! Het is echt niet normaal... het maakt me toch een herrie, schaam me dood! Als ik yoghurt eet gooi ik er wel altijd een schep gebroken lijnzaad doorheen, hopelijk helpt dat met naar de wc gaan (gaat niet echt heel gemakkelijk). Gelukkig is dat het enige waar ik 'last' van heb tot nu toe..
Allereerst gefeliciteerd! Ik heb ook pds en had vreselijk krampen in het begin. Later juist helemaal geen last meer van mijn darmen, dat kwam pas na de bevalling weer. Ik hoop dat alles goed zit, geniet van je zwangerschap!
Hoiiiii, ik ben nu 7 weken zwanger en heb ook veel last van mijn darmen, ik heb ook een spastische darm en me buik is nu heel vaak opgezet en ook krampen, maar ik heb wel ergens gelezen dat dit juist door zwangerschap wat meer kan gaan opspelen! groetjess Kim