ik moest tijdens het geven van bv vitamine K en D geven maar nu ik ben gestopt met bv weet ik dat ik moet stoppen met vit. K maar volgens het cb ook stoppen met vit. D Toch staat er op de bijsluiter dat je dit zeker een jaar moet blijven geven... (ongeacht ik bv of fv geef) Wat moet ik nu doen? Ook heb ik wel eens gelezen/gehoord dat je ze venkelwater/thee kan geven tegen darmkrampjes... Nu heb ik venkelthee voor mezelf en wou dit ook aan melody geven. Moet ik het dan door de voeding doen, zoja hoeveel ongeveer? (sorry heb dit per ongeluk hier geplaats ipv bij de topics over voeding en weet niet hoe ik het nu wer moet verplaatsen ) Liefs wendy.
Ik heb mijn dochtertje ook weleens venkelthee gegeven maar daar deed ik gewoon thee van maken en dan zo uit een flesje geven, nooit door de voeding.Geen idee of dat dat mag/moet? Mijn zoontje geef ik cinababy van vsm tegen darmkrampjes is homeopatisch maar helpt wel goed. Van die vitaminen heb ik ook geen idee eigenlijk ik geef al vanaf het begin fles voeding en er is nog nooit tegen mij gezegd dat ik extra vitaminen moet geven.Zal dat de volgende keer toch maar navragen als ik op het cb ben. Liefs Claudia
Bij Iman hielp cinababy net niks. Ik gaf haar sab simplex. Ik maakte de fles ook aan met venkelthee en soms met rooibosthee. Ik maakte dus gewoon de hele fles met thee, ipv gewoon water. Dat ging super. Verder had ik venkelwater (te koop bij de apotheek) en als Iman krampjes had tussendoor of zo dan deed ik een dopje venkelwater in wat water en dat in de magnetron en dat dronk ze dan op.
O ja, in flesvoeding zitten alle vitaminen die ze nodig hebben. Je hoeft pas weer wat bij te gaan geven als je nog maar 3 flesjes per dag geeft of zoiets. MAar nu hoef je niets bij te geven!
in flesvoeding zit alles wat ze nodig hebben dus ook vitamine d enzo. met venkelthee zou ik wel oppassen had ergens gelezen dat dit schadelijke stoffen bevat als je het teveel gebruikt.
In flesvoeding zit al vit D en K, dus extra geven is niet nodig. Ik gaf de venkelthe altijd ná de melkfles dus niet vermengd met de fles.
ben donderdag op het cb geweest, ga nu ook afbouwen met de borstvoeding, mij is gezegd dat als sander meer dan 2 flesjes fles voeding krijgt de vit d stop mag, verder is mij afgeraden om venkelthee te geven, er blijkt nu weer een stofje in te zitten die niet goed babies is. groetjes monique
Dat veranderd ook steeds, vroeger werd het juist aangeraden. Iman reageerde er goed op, ook op rooibosthee.
Idd veranderdt het steeds 4 jaar geleden toen ik zwanger was van mijn dochtertje werd het me nog aangeraden
http://www.babyopkomst.nl/index.php?log ... venkelthee hier is de link wat je ermee doet moeten jullie zelf weten hoop trouwens dat de link het doet ben niet zon held met linkjes
Dat is echt raar.... op de verpakking van de venkelthee staat zelfs dat dit vaak aan baby's wordt gegeven... Nou ik stop er nu dus direct maar mee (en venkel water dan? dit is toch speciaal voor baby's)
Ik heb geleerd op borstvoedingscursus dat venkelthee niet meer mag omdat je er kanker van zou kunnen krijgen. Het ligt aan de venkel, dus venkelwater mag dan ook niet. Tja waar krijg je tegenwoordig geen kanker van, maar toch wou het even kwijt. Dat van die vitamine's weet ik niet.
ik las dat venkel te grof zou zijn net als honing mogen baby's ook niet meer. Nu wordt rooibos thee aangeraden en vrouwen die bv geven moeten dit lekker zelf drinken dan komt het in de voeding terecht
Mijn kraamzorg zei dat je zelf max. 2 koppen venkelthee per dag mag drinken en niet meer (voorheen mocht dat wel) aan de baby zelf mag geven.