Hoi allemaal, Ons zoontje van 16 maanden loopt al heel goed en vindt het super om buiten (niet te tuin) rond te lopen met of zonder loopkar. Het lastige van dit alles is dat hij totaal niet luistert. Hij wilt het liefst midden op de weg lopen en dat kan niet. Als we hem dan op de stoep zetten is het krijsen gillen, zich op de grond gooien etc etc. Kortom zo is het niet leuk om naar buiten te gaan. Zo even buiten wandelen deden we wel 3 á 4 keer per dag. Nu had ik het er over met mijn man dat we misschien wel veelste vaak naar buiten gaan lopen. Hij kan ook prima in de tuin of binnen spelen toch? We maken het onszelf denk ik onnodig lastig? En hij is nog te klein om goed te kunnen luisteren buiten denk ik? Of kan je een idee geven van je dagindeling? Dus voor de vergelijking wat doen jullie zoal met jullie kindje die kan lopen buiten? ik denk dat ik me vooral schuldig voel als we niet zo vaak gaan omdat hij het zo leuk vindt. Maar steeds die strijdt met hem aangaan is voor iedereen ook niet leuk. Nou ik hoor graag jullie ideeën. gr vruchtje
Ilana gaat elke dag naar buiten. Of in onze rustige buurt (soort woonerf), of het parkje (waar geen verkeer dichtbij is), of naar de speeltuin, of naar het winkelcentrum, of lekker op haar loopfietsje (Smart Trike met duwstang). Ik pak gewoon haar handje als ze aan de hand moet en dat was eerst janken geblazen (nu soms nog), maar gewoon blijven doen mét uitleg elke keer waarom ze aan de hand moeten.
mmm buiten doen we vanalles, maar ik moet erbij zeggen dat ze wel goed luistert, ze loopt op de stoep wel vooruit, maar zal er nooit aflopen. oke wat doen wij: - stoepkrijten - ik in de voortuin onkruid wieden, zij met een schep spelen. - gewoon over de stoep lopen of met haar fietsje/ loopauto in de achtertuin: - met een bal rollen/voetballen - in het speelhuisje - in de zandbak - ook stoepkrijten We gaan zeker 2 keer per dag naar buiten ook in de winter als het vriest. In de zomer wonen we buiten.
Tulip: ik zie dat jouw dochtertje wel iets ouder is, is dat ook de reden dat ze beter luistert omdat ze het beter begrijpt? Of heeft ze altijd al goed geluisterd. Heerlijk overigens dat jullie zomers zo veel buiten zijn, zo zijn wij ook wel Tis nu extra lastig omdat ik met een hernia zit en zelf haast niet kan lopen. Ik ben dus sowieso afhankelijk van manlief of oma's die met hem naar buiten gaan. Gelukkig doen ze dat paar x per dag. Maar als hij dan niet luistert willen ze dat straks niet meer doen met hem. Wij hebben ook zo een fiets met duwstang, dat vindt hij ook heel leuk. Maar soms wil hij er niet eens in omdat hij persé wilt lopen
nou buiten heeft ze eigenlijk altijd goed geluisterd. Binnen daarentegen....... pffff das idd lastig met die hernia, kunnen ze niet op een meer afgebakend terrein beginnen met hem??? Op een groot grasveld waar hij kan hollen of in het bos ofzo??? Loopt hij anders echt van de stoep af dan??
Ja dat is wel een optie op een afgebakerd terrein. Ja joh hij loopt zo de stoep af zonder op of om te kijken. Ook HIJ bepaald welke kant we opgaan en niet wij (heel fout dus). Als wij onze zin doordrijven gaat hij ook weer krijsen/huilen en als je hem optilt overstrekken hoofd naar achteren buigen, spartelen zodat je hem haast niet houdt.
Hier nog geen 16 maanden maar 14, maar denk dat het over 2 maanden niet veel anders is . 's Morgens gaan we meestal even een paar boodschapjes doen met de kinderwagen of op de fiets en daarna in het karretje. 's Middags naar de speeltuin, eendjes voeren of naar het park ofzo. Eigenlijk allemaal plaatsen waar ze lekker een beetje rond kan lopen zonder gevaar Scheelt misschien dat ze nog niet zo goed loopt als jouw kindje, maar ze gaat ook stug de andere kant op hoor en immiteert ook die stervende zwaan als ze d'r niet krijgt haha.
dat gedrag herken ik ook hoor, alleen niet buiten. Ik denk dat jullie het in kleine stapjes moeten opbouwen. Hij is 16 maanden en begrijpt dus al best dingen, zeker als ik lees wat hij dan doet is het een pienter ventje volgens mij. Beginnen met van de voordeur 2 meter over de stoep lopen netjes naast iemand (voor de oma's is dit misschien niet zo leuk, maar dit kan je man dan wel doen) als dit lukt kun je iets verder lopen. Als het niet lukt goed uitleggen wat je wilt zien en dat je anders naar binnen gaat. Als hij goed luistert, ook al is het maar een meter dan heel erg prijzen, bv: papa is heel trots op jou, omdat je zo goed luistert. Mijn dochter is heel gevoelig voor het woordje trots. Als ze haar brood goed eet, wat hier wel eens een probleem is, dan zegt ze: mama tots???
Ik ga 2x per dag naar buiten. Ga wandelen, fietsen, naar de babyspeeltuin of even naar de beestjes kijken. Groetjes
Sinds luca loopt(11mnd) gaan we iedere dag naar buiten de langewandeling met de hond in de wagen en de korte lopend. Al vanaf de allereerste wandeling moest luca m'n hand vasthouden. Trok hij m los dan zei ik nee! Mama's hand vasthouden en na3 x til ik hem op en gaat hij ondr de arm mee. Na een paar meter mag hij weer lopen en als hij weer los wil gaat hij weer onder de arm. Dit is echt trainen, maar na een week weet hij het echt hoor! Het waren niet de leukste wandelingen en als hij moe is loopt hij minder goed mee en wordt hij sneller boos en zo, dus moet je dan niet met hem wandelen. Maar mama bepaalt de regels en daar moet hij naar luisteren. Als hij dat niet doet? Dan mag hij niet lopen.
Ik ga 1 keer per dag lopen met Finn buiten. En dat is dan echt bijv. de hond uitlaten of naar de speeltuin lopen. Verder zijn we wel vaker (paar keer per week) in het park ofzo...maar dan loopt ie alleen daar en daar kan ie niet zoveel. Geen drukke weg en er mogen geen fietsen komen en honden moeten aangelijnd zijn. Ik laat hem zn gang gaan en pas als ie echt iets doet wat niet mag of kan waarschuw ik hem en moet ie mn hand vasthouden. En wat Sanaa ook zegt...na 3 keer til ik hem op. Het gaat al een stuk beter al moet ik zeggen dat de hond uitlaten en op Finn passen tegelijk lastig is hoor...de korte ronde doe ik met hem dus lopend en dat is naast een hele drukke weg. Dus dat doen we meestal met zn twee. Verder kan ie heeeeeeeeerlijk buiten in de tuin spelen en dat vind ik ook geweldig en daar kan ie geen kwaad.