Hai damens, Ik wist even niet zeker of ik deze topic hier of bij bevallingen moest zetten. Als het fout is mijn excuses. A.s dinsdag heb ik mijn laatste groei-echo. Bij de afgelopen spoed groei-echo (5 september) hebben ze aan mij alleen het informatie gegeven, ''als de baby tot 16 september nauwelijks groeit ,dat ik ingeleid moet worden''. En dit was de info. Gelukkig heb ik via internet info gevonden. Ik weet hoe en wat. Maar er is een klein vraagje. Zo ja ze is niet gegroeit''wordt ik dan meteen opgenomen in het ziekenhuis? voor het inleiden'' of krijg die papier mee waar alles op staat en dan wachten tot je afspraak heb je eigen VK (19 september). Anders doe ik mij tas die dag ook gelijk in de auto. Heeft iemand dit meegemaakt? Of weet er iets van, dan hoor ik het graag. Liefss Hilal
hoi hoi aan de hand van de echo word gekeken of je ingeleid word ja of nee dan maken ze vervolgens een afspraak tenzij het een spoedje word d.w.z. als de baby het niet prettig meer heeft of jij loopt gevaar anders word er gewoon een afspraak gemaakt voor inleiding meestal is dit wel de volgende dag of in elk geval die week groetjes en succes nathalie
Hai Hilal, Bij mij is er een afspraak gemaakt, hoor ! Nu heb ik langere tijd groeiecho's gehad, 1 van de 2 had een groeiachterstand. Een groeiecho maken heeft alleen zin als er meer dan een week tussen zit, anders zit de groei van het kindje in de foutmarge. Hoop dat je me snapt ! Inleiden wordt idd gedaan als ze verwachten dat je kindje buiten de buik beter af is dan in de buik! Bij mij heeft dat heel goed uitgepakt, de kleinste ligt dik tevreden op schoot en heeft een ware inhaalslag gedaan! Mocht bij de groeiecho blijken dat de conditie van je kindje achteruit gaat (bijv. minder goede dopplermeting), kun je wel een ctg krijgen en de uitslag van de ctg kan wel reden zijn voor opname. Maak je niet al te druk, wil ik nog wel zeggen. Ik heb vanaf 27 weken groeiecho's gehad, uiteindelijk ben ik met 37 weken ingeleid! Mijn kindjes waren 1730 en 2385 gram en deden en doen het prima! Ja, de kleinste moest even in de couveuse, dat wel. Wens je veel sterkte, maak je niet al te druk en geniet van de laatste loodjes! Daar was ik me wel van bewust, het kan maar zo over zijn !
En oh ja, ik kreeg inderdaad een foldertje mee en informatie van de gynaecoloog over wat ik kon verwachten !
Ik kreeg op dinsdag te horen dat ik op woensdag ingeleid zou worden. Ik heb toen uitleg gekregen van de verpleegster over hoe alles in zijn werk ging en ook kreeg ik een folder mee waarin alles nog eens uitgelegd stond.
Ik hoor morgen of ik ingeleid ga worden. Mij is verteld dat ik dan een afspraak krijg voor donderdag of vrijdag. Dus ik denk dat je tas niet meehoeft. Maar als jij het een fijn idee vindt om alles bij je te hebben, zet je hem toch gewoon in de auto? Zoveel ruimte neemt het ook weer niet in. Succes!
Lijkt mij ook dat ze dan een afspraak met je maken als het niet teveel haast heeft.. Anders bel je even, dan weet je het zeker!