Hey dames! Ik lees wel eens topics over dat kindjes met 9maanden lagns meubels lopen. Nu is onze zoon ruime 9maanden maar aan meubels lopen doet hij niet. Ik weet niet of het wat uitmaakt, gok van wel, maar wij hebben laminaat. En ik ben bang dat als hij gaat staan aan de tafel dat hij dan uitglijdt en zn hoofd stoot aan de rand. Hoe leer ik hem op een veilige manier, om aan een tafel of bank te gaan staan? Hij staat bijna hele dag in de box en kan zich dan vasthouden aan de boxspijlen, maar de box vind ik nu zo beperkt en ik merk aan hem dat hij meer wilt dan dat.
Ja indd. of leren slofjes. Die draagt mijn dochter ook en ze glijdt er niet mee uit. En wij hebben ook laminaat.
In alle eerlijkheid, leren lopen gaat echt met vallen en opstaan en ik denk niet dat je hem kunt leren het op een veilige manier te doen. Hij zal echt wel eens vallen! Het enige dat ik merk dat ik kan doen is onze kleine meid een beetje weghouden bij scherpe randen en zo, maar toch is ze vorige week nog op de rand van de zandbak gestuiterd Heel erg moelijk, voor zowel mama als kind, maar ze leren veilig te lopen door somste vallen, heb ik het idee. Wij hebben trouwens een gladde houten vloer en tegels in de gang, en daar gaan ze ook wel op lopen hoor uiteindelijk. En ieder kindje gaat in zijn/haar tempo lang meubels lopen, en los lopen etc. Ik denk altijd maar zo: Als ze op hun 18e los kunnen lopen en niet meer aan de fles zitten zal het wel goed zijn gegaan
dank jullie voor snelle reacties. Anti slip sokjes werken hier totaal niet, zijn voetjes glijden gewoon weg. Kan hem wel iets van schoentjes aan doen ofzo. Even zoeke naar goeie slofjes/schoentjes. @ Juul: het is niet zo dat ik het hem wil leren, maar zn voeten glijden weg op ons laminaat. En op die manier zal hij t niet snel door hebben dat ie aan de tafel zou kunnen staan. Ik hou steeds mn hart vast als hij op laminaat wilt gaan staan. Weet dat het met de tijd zelf komt allemaal. Ik ben ook totaal niet zo'n moeder die gaat checken wanneer hij wat moet hebben geleerd. Maar ik zie aan hem dat ie zwaar gefrustreerd raakt omdat hij meer wil. En hij kan wel aan meubels staan, alleen glijden zn voeten weg omdat het gewoonweg te glad is. Vandaar de vraag naar goeie sloffen of schoentjes. Anti slip sokjes werken hier totaal niet. Hij had goeie schoentjes maar die zijn nu te klein en weet helaas niet meer waar ik ze gekocht had
Mijn dochtertje loopt ook op slofjes van de Oxxy of Zootjes, dan glijdt ze niet weg op onze gladde vloer. Anti slip sokjes trekt ze direct uit Ik koop de slofjes gewoon op het internet www.babyslofjes.nl Keuze te over!
Je kan ook in de speelgoed winkel van die rubbere tegels kopen en die rond de tafel leggen. Dan glijd hij ook niet weg en als hij valt valt hij wat zachter.
cindy: daar heb ik inderdaad naar gezocht maar nog niet kunnen vinden helaas. Wel op internet maar daar betaal je je scheel aan
Dan koop je toch een goedkoop vloerkleed om onder de tafel te leggen? Staat nog leuk ook. Wij hebben ook laminaat, maar bij de salontafel sowieso een vloerkleed liggen en achterin de kamer heb ik zo'n verkeerskleed van Ikea neergelegd waar onze dochter lekker op kan spelen.
Ik heb ze vorig jaar bij bart smit gekocht. Waren wel met losse cijfers er in maar die heb ik aan de achterkant vastgeplakt met plakband. Geloof dat die toen 7,50 per 10 waren. Ga ze van de zomer gebruiken om onder het zwembadje te doen.
Wij hebben een kleed gekocht en daar staat de salontafel op, nu ze beter kan staan en een beetje langs de meubels kan lopen gaat het op de gladde vloer ook goed! En blote voetjes gaat hier het beste.
Wij hebben ook laminaat. Ziva draagt al van dat ze kan kruipen (5,5maanden) slofjes, zodat ze niet wegschuift.