Tweede kindje....twijfel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door klarinet, 20 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    We willen graag een tweede kindje, maar waarneer?????
    Van de ene kant wil ik nu stoppen met de pil, dan is het leeftijdsverschil niet te groot en van de andere kant denk ik beter nog een half jjartje wachten want dan is Milan net iets ouder (2,5).
    Maar ja, wat maakt dat half jaar nou eigenlij uit.
    Ik ben almaar vast begonnen met foliumzuur, voor het geval.
    Maar ik wordt echt gek van mijn eeuwige getwijfel!!!
    Wie heeft raad voor me??
    :)

2. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

geen raad, in mijn hoofd gaat het ongeveer zo "ja doen" "nee nog even wachten" "ja doen" "nee nog maar niet"

ik wordt ook gek van mezelf :D

3. Yukl

Yukl Niet meer actief

Zo ging het ook een tijdje bij mij. Totdat we op een dag besloten 'Ja, NU!'. En toen gingen we er dus ook voor. Zo simpel kan het uiteindelijk zijn ;)

4. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Wij willen een tweede als Valerie 2 en half of ouder is.
    Dan hoef je geen duo wagen aan te schaffen, niet twee auto stoeltjes, babykamer kan door de baby gebruikt worden.
    En ik vind 2 en half jaar gewoon een leuk leeftijdsverschil

5. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Geen raad, ik lees mee. Ik heb ook sterk getwijfeld toen mn zoontje 1 jaar was/werd. Dat lijkt echt een evaluatie moment te zijn ofzo. Je zit nog middenin de `babystuff` en toen had ik zoiets van meteen door voor de volgende! Maar voor mezelf vind ik het eigenlijk zoveel rustiger als mn zoontje wat ouder en zelfstandiger is. Ik heb nu nog alle tijd voor hem om van hem te genieten en hem te verwennen, hahaha. Als hij wat ouder is begrijpt hij het beter, wat ook weer heel leuk is. Ook kan hij meer betrokken worden door te `helpen`. Bovendien als hij dan straks naar de peuterschool- basisschool gaat heb ik alle tijd voor een tweede! Dicht op elkaar heeft zeker voordelen, en is leuk voor de kids, maar als ze qua karakter niet matchen dan zegt dat leeftijdsverschil helemaal niks. Bovendien moeten wij leuke ouders zijn en dat ben ik (ik praat voor mezelf) waarschijnlijk meer als ik niet in de tropenjaren zit en het `1 voor 1` doe. Dus ik wil minstens wachten tot hij ca 2 jaar of ouder is om eraan te beginnen. Ca 3 jaar ertussen vind ik wel mooi denk ik.

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wij zitten nu ook in dat schuitje. Ik wilde eigenlijk al eerder stoppen met de pil om een poging te wagen voor een tweede. Maar mijn vriend wilde sowieso wachten totdat ze minimaal een jaar is geweest. Nou dat is ze dus nu. Mijn vriend zit nu toch ook al regelmatig zo van "zullen we maar..." Dus of stoppen na deze strip.... of toch de laatste die ik heb ook nog opmaken??????
    Ik weet t wel... maar mn vriend dus nog niet :p

7. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik wilde er eerst ook een paar jaar tussen laten, maar opeens zag ik het helemaal niet zitten om over een paar jaar weer in die babyperiode te zitten met alle nadelen. Weer een kleine die overdags slaapt, terwijl je oudste er misschien eindelijk uit begint te raken. Weer eentje die 's nachts steeds wakker wordt. Straks slapen ze misschien alle 2 ruk, maar goed, dan ben ik toch niet anders gewend ;) En die eerste borstvoedingsperiode, bah, zie er nu al tegenop. Ach ja, even doorzetten en dan ben ik er weer vanaf ;)

Voor de kinderen zelf zegt het mij ook niet zoveel hoor. Mijn zusje is een stuk jonger en zelfs wij hebben nog redelijk veel gespeeld. Maar dan op een andere manier. Wat ook meespeelde is dat ik toch graag een tweede wilde voordat ik zou zijn afgestudeerd. Om toch nog even te kunnen profiteren van de flexibiliteit.

8. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    ik twijfelde... en dacht dat mn mannetje nog niet wilde
    maar uiteindelijk stond manlief erom te springen (hoezo een blije trotse papa:D) en we hebben al mijn voors en tegens besproken en zie mn banner we gaan ervoor!

zoek de punten waarop je blijft twijfelen en bespreek het saampjes en kijk wat zwaarder weegt voor jullie keus

en vooral volg je gevoel

9. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Voor mijn man kunnen we vandaag beginnen!!
    Hij ziet het wel zitten.
    Ik ben hier degene die twijfelt, vindt het wel leuk te lezen dat ik absoluut niet de enige ben!!

10. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    Onze jongens schelen 2jr en 3mnd oudste is nu 3 en de jongste bijna 1 jaar en ze doen het nu al best leuk met elkaar maar straks word het alleen maar leuker ze hebben echt wat aan elkaar.
    Het is dta t 5maanden heeft geduurt bij de 2de anders was t verschil nog kleiner geweest.

11. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    ik vind t ook wel grappig juist omdat ik vaak lees dat de man vaak nog wilt wachten..

mijn grootste twijfel was is het wel eerlijk tgenover ons meisje
    want de clomid en primolut.... daar wordt je letterlijk niet vrolijk van en wie weet hoelang ik de hormonen moet gebruiken enzov en ziekenhuis in en ziekenhuis uit (gelukkig 5 min loopafstand)

manlief ..... ik voel me gewoon verwent :) helpt suer mee in het huis en als ie door heeft dat ik even niet kan pakt hij de zorg voor onze meis of hij stuurt me even alleen weg

gisteraaf pot thee en doosje merci bij mn bed.......ja die mannen zijn er ook

12. Mama101

Mama101 Lid

16 mrt 2010
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jaja de eeuwige twijfel ;) Het is wat, ik kan jullie de hand schudden.. zit met hetzelfde "probleem" ...

Alleen mijn man wil zeker weten een 2de, van hem zou ik bij wijze van vandaag nog mogen stoppen met de pil.

Dus het ligt aan mij en dan ben ik ook nog eens degene die altijd twijfelt :p

13. Yukl

Yukl Niet meer actief

Grappig zeg, bij mij was het ook mijn man die er direct weer voor wilde gaan. Het hing echt volledig van mij af.

14. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Wij zijn ervoor gegaan toen ik wist dat er minimaal 2 jaar tussen zou zitten. Nu schelen ze bijna 2 jaar en 3 maanden. En ik vind het leeftijdsverschil precies mooi. 2 Maanden daarvoor kon ze nog veel dingen zelf niet zoals alleen de trap af lopen. Maar het is best pittig. Ben ontzettend blij met mijn kids maar 3 jaar ertussen zou ik achteraf toch wat "mooier" hebben gevonden. Maar dat heeft denk ook met mijn zwangerschap te maken. Ik moest voledige rust nemen en een kind van net 2 snapt daar niets van.

15. Flunckybubble

Flunckybubble Actief lid

22 jan 2008
    173
    0
    0
    Omgeving Eindhoven
    Haha zo herkenbaar. Ik verander ook iedere keer de maand wanneer we er weer voor gaan. Toen het nog niet kon (ivm lichamelijke gezondheid) wilde ik graag zwanger zijn en kon dus echt niet wachten en nu heb ik 3 weken terug voorlopig de laatste operatie gehad en nu denk ik weer van....nee nu nog niet.....toch maar even wachten nog??

Ik dans 4x in de week en heb regelmatig optredens en heb het nu zo onwijs naar mijn zin. Ik heb geen zin om dat nu al op te moeten geven. Van de andere kant kijk ik ook weer erg uit naar een zwangere buik.

Ik denk dat we het gewoon aankijken....wie weet denk ik er dalijk ineens weer anders over en gaan we er toch voor. Ons zoontje is nu 18 maanden en nu kunnen we volop van hem genieten....misschien als ik zwanger ben dat me dan toch veel ontgaat ofzo.

Sorry dus geen tips van mijn kant maar wel suc6 met je keuze.

Mijn vriend maakt het trouwens helemaal niets uit...die vind alles best,haha.

16. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik ben lichamelijk nog niet eens hersteld van nr. 1. Zodra dat wel zo is, gaan we verder kijken.

17. zogelukkig

Euh, hoe ver denk jij dat een kindje van 2,5 kan lopen?
    En in die autostoelen moeten ze tot hoe oud? 10?

18. Yukl

Yukl Niet meer actief

Herstel is enorm belangrijk. Ik merk dat deze zwangerschap veel zwaarder voor me is omdat ik al een kind rond heb lopen. Slapeloze nachten hakken er 2 keer zo zwaar in en bijslapen gaat nauwelijks. Zeker als er sprake is van erge misselijkheid of zware BI klachten is dat in combinatie met een kind erg zwaar.

19. zogelukkig

Dat lijkt mij dus ook. Heb nu nog steeds erge last van de BI en ben toch ook nog wel erg moe (zwangerschapsvergiftiging en nachtvoeden). Ik zal zo blij zijn als ik straks mijn oude vertrouwde lijf weer eventjes voor mezelf mag hebben!;)

20. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Ze zullen geen kilometers lopen, maar dat doe ik zelf ook niet.
    Wil dan wel een meerijd plankje kopen.
    En qua autostoel...als de baby in autostoel groep 1 moet, is onze dochter er uit en zit zij in een grotere stoel.

Deel Deze Pagina