Hoe snel gaat een klas in quarantaine?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Ilse84, 5 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zana28

Zana28 Actief lid

29 dec 2010
    379
    48
    28
    In de klas zijn nu 13 of 14 (van 26) besmet en ook een paar familieleden. Normaal beginnen ze donderdag weer op school, maar weet niet precies hoeveel kinderen dan aanwezig kunnen zijn vanwege quarantaine, want bij de meeste kwam de besmetting pas boven bij het "vrijtesten". Ik hou er rekening mee, dat ze misschien nog langer thuisonderwijs hebben, want voor de leerkracht is het ook niet te doen met de helft thuis en de helft op school. Er waren gisteren nog twee andere klassen in quarantaine.

2. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier zijn ze gisteren naar huis gestuurd en mogen maandag weer. Ze hoeven niet te testen, maar de meesten zijn nu ook immuun en hoefden dat sowieso niet.

3. lindajl

lindajl Fanatiek lid

25 jan 2016
    1.917
    1.506
    113
    Vrouw
    Hier moet de klas thuis blijven als er 3 of meer besmettingen in de klas zijn.
    Bij M. Nu 2 besmettingen, hopelijk komt die derde er niet.....

4. Neilia

Neilia Niet meer actief

C der klas gaat in quarantaine.
    4 besmettingen waar van vandaag 1 positief geteste nog op school is geweest.

5. Jozefien85

Jozefien85 Niet meer actief

En waf zijn de klachten waarmee kinderen gaan testen? Zijn ze verkouden, als in snotneus en af en toe een kuchje, of echt koorts of flink hoesten? Of heel andere klachten?

Ik vind het namelijk best een zoektocht wanneer ik mijn kinderen zou 'moeten' laten testen

Willemijntje19 en Zxcvb vinden dit leuk.
  6. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.102
    12.082
    113
    Mijn zoontje zat naast een kindje die positief had getest, toen hij verkoudheidsklachten kreeg zijn we meteen gaan testen (was negatief).
    Hij heeft wel heel vaak verkoudheidsklachten, ik probeer daar wel op een manier mee om te gaan dat het hem niet teveel belast, maar hij is wel al best vaak getest, dus dat doen we redelijk snel. Ook omdat hij regelmatig naar opa en oma gaat. Bij koorts en/of reuk of smaakverlies zou ik hem sowieso meteen laten testen.

Jozefien85 vindt dit leuk.
  7. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier hadden we met lichte keelpijn en vermoeidheid een zelftest gedaan en die was positief. Later die dag hoorden we van meer positieve zelftesten en kinderen met klachten. Dus toen kon het niet meer missen.

Jozefien85 vindt dit leuk.
  8. Jozefien85

Jozefien85 Niet meer actief

Mijn kinderen snotteren chronisch en ondanks dat ik niet afwijzend tav testen sta (man en ik hebben covid gehad en toen zijn ze echt vaak getest), voel ik er ook weinig voor om ze bij elke snottebel te laten testen of thuis te houden. Bij koorts, keelpijn of erge hoest test ik ze wel.

9. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Hier moest de klas van mijn 9 jarige zoon vandaag naar huis, 4 positief geteste klasgenoten. Mijn zoon heeft nog geen klachten gelukkig. Dinsdag testen.

10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.578
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier 7 positieve kinderen in de klas maar kinderen zonder klachten zijn nog steeds welkom. Zondag ga ik sws mijn dochter laten testen. Dit is dan 6 dagen na het laatste corona contact. Ergens hoop ik op een positieve test. Dan hebben we dat ook maar weer gehad. Als ze nu geen Corona krijgt is ze gewoonweg immuun door antistoffen. Nog even afwachten. Ergens denk ik ook misschien de klas liever een weekje thuis en dan allemaal testen want op deze manier blijf je bezig.

11. Zana28

Zana28 Actief lid

29 dec 2010
    379
    48
    28
    Vandaag waren er 17 weer op school, één van de eerste besmette is weer naar huis gestuurd, omdat die blijkbaar nog te veel gehoest heeft. De leerkracht had na de gewone lessen, de thuisblijvers in een online vergadering en had voor ze een thuiswerkschema klaargezet.

Mijn kind had een droog hoestje,
    geen koorts, niet lamlendig, geen geur en smaakverlies, ik dacht gewoon het resultaat van het seizoen en voetballen bij deels nat/ koud weer. Niet echt aan corona gedacht, pas toen ik hoorde dat in de klas iemand besmet was en de hoest ook een beetje veranderde naar meer blaffend en een dag een beetje een snotneus erbij kwam, begon ik echt te twijfelen.

12. Zana28

Zana28 Actief lid

29 dec 2010
    379
    48
    28
    Inmiddels 5 groepen in quarantaine, waarvan één deels weer terug.

Ze hebben vandaag "uit voorzorg" de boeken mee naar huis gekregen....wanneer sluit de GGD een school? Want landelijk staan toch geen schoolsluitingen op de agenda...

13. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.929
    3.945
    113
    De GGD sluit geen scholen. Dat doet een bestuur van een school. Of de regering maar dan is het een landelijk besluit, daarvan is nu geen sprake.

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.063
    113
    Hier vertelde zoon dinsdag al dat er weer een meisje in zijn klas corona had, maar we hadden nog niks gehoord van school, dus ik dacht dat ze misschien getest zou worden, maar de uitslag er nog niet was. Krijfen we nu pas mail dat ze idd positief was. Zitten dik 3 dagen tussen, dat moet toch ook anders kunnen?
    Nu loop je er alweer achteraan.

15. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.515
    8.660
    113
    Vrouw
    Ik kreeg hier ook de uitslag pas na 52 uur.

16. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja hier ook gemeld dat de jongste positief was en dat ze vanaf vorig week donderdag besmettelijk geweest is. Ze is die donderdag en vrijdag wel op school geweest. Ik had wel een mail verwacht met de vraag of ouders extra alert willen zijn. Heb de moeder van haar beste vriendinnetje maar zelf ingelicht.

17. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.515
    8.660
    113
    Vrouw
    Oh dat is wel slordig dan inderdaad. Hier had ik smorgens gebeld dat dochter een positieve zelftest had en zondagmiddag klachten had gekregen. Ze hebben gelijk gehandeld; de ouders bericht en klasgenootje in quarantaine gezet.

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.063
    113
    Ja raar toch? Zoveel werk is een extra mailtje niet en dan letten mensen er toch even extra op.

19. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Tja ze belden alleen dat het wel raar was dat ze gisteren een positieve test had en maandag er weer hoopt te zijn. Terwijl ik had aangegeven dat ze zaterdag al klachten had. Ze is ook alweer beter en is als enige niet verkouden geweest. Ze had weken en snotneus en zelfs die heeft ze nu niet.

20. Zana28

Zana28 Actief lid

29 dec 2010
    379
    48
    28
    Of daar ook een "regel" voor is, bijvoorbeeld als 1/3 van de leerlingen thuis in quarantaine zit, of natuurlijk als ook te veel leerkrachten zijn geraakt. Wanneer is het beter om een "afkoelperiode" voor de hele school in te lassen in plaats van quarantaine voor aparte klassen? Je zit natuurlijk ook vaak met broers en zussen, die wel naar school mogen.

Deel Deze Pagina