Hoe snel gaat een klas in quarantaine?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Ilse84, 5 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.815
    4.057
    113
    Hier bericht van de basisschool dat ze bij 3 of meer besmettingen van de GGD de klas in quarantaine moeten sturen. Er is nu 1 besmetting in de klas van mijn zoontje.

Op de middelbare zijn een stuk of 5 besmettingen in de klas van mijn dochter en die klas gaat verder gewoon nog naar school.

2. Biebsje

Biebsje Actief lid

27 aug 2015
    252
    86
    28
    Weet iemand wat de regels zijn als je kind al Corona ‘doorgemaakt’ heeft en er komt een quarantaine advies voor de klas?
    Ik kan het niet duidelijk vinden en contact met GGD/RIVM is nogal lastig…

3. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland

Toevallig wel. Dochter zat met mij in quarantaine na positieve test 2 nov. Netjes na 5 dagen getest en positief. Ze was net een aantal dagen naar school na haar isolatie toen klas in quarantaine moest vrijdag. Ze heeft wel thuisschool maar geen quarantaine

Biebsje vindt dit leuk.
  4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Hier zowel van PO als VO gehoord dat een klas bij drie besmettingen in quarantaine moet.

Ligt er natuurlijk wel aan of kinderen in de besmettelijke periode naar school zijn gegaan of niet. Mijn dochter is bv. vrijdag op school geweest en kreeg maandag klachten, dat valt buiten de 48 uur, in principe hoefden we school niet eens in te lichten (wel gedaan natuurlijk). Een klasgenootje zat al in quarantaine ivm besmette huisgenoten en had daarna een positieve test. Zij is dus ook al langere tijd niet op school. Volgens mij tellen dit soort gevallen niet mee bij de drie.

Bloempjelief vindt dit leuk.
  5. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Vandaag gevraagd aan de directeur. Had bedacht dat als haar klas in quarantaine zou moeten ze niet zou hoeven. Wellicht les krijgen bij de andere groep 3. Maar helaas mag dat niet en moet ze ook thuis blijven... Of ze dan ook thuis echt in quarantaine moet heb ik niet gevraagd, maar naar school mag dus in ieder geval niet.

6. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.081
    14.794
    113
    Vrouw
    Hoe het nu is weet ik niet, maar in december vorig jaar had onze ene zoon een positieve test. Niemand verder besmet.
    In januari testte zijn broer positief. De GGD zei toen dat hij niet in quarantaine hoefde omdat het binnen de 8 weken na zijn positieve test was.
    Volgens mij is het advies nog steeds dat je binnen de 8 weken niet hoeft te testen als je in contact bent geweest met iemand met corona. Dus ik denk dat je dan ook niet in quarantaine hoeft.

Deel Deze Pagina