Prima als mensen dr wilde vasthouden,aankleden,verschonen en zelfs in bad doen. no way met 3 weken uit huis zonder mij! (ok ze mocht ook pas met 5 wk naar buiten maar dat terzijde) de eerste keer zonder mij was met ruim 10 weken toen ik moest werken, en toen was ze thuis met papa haha. ze is nog steeds niet zonder ons geweest "omdat het kan" alleen "omdat het moet" (voor werk)
Nee hoor, zou ik ook niet doen Iedereen die op bezoek komt mocht haar even vasthouden en zeker opa's en oma's en andere familie mogen knuffelen, verschonen, haar in bad doen, etc. maar zonder mij wandelen met 3.5 week echt niet ... Logisch voor mij, ik wilde toen ze nog zo klein was helemaal niet zonder haar zijn! Niet eens voor een uurtje ... Nu ben ik nog steeds het liefste bij haar, maar is ze ook regelmatig even bij opa/oma terwijl ik iets anders doe.
Ik vond dat ook erg moeilijk vooral als je kindje nog zo jong is. Maar ik moet toegeven het word steeds makkelijker maat mijn beeb is inmiddels al 15 maanden maar heeft wel tijd gekost. Je moet je vooral niet lateñ dwingen om dingen te doen die je liever niet hebt, jou kind.
Los van de vraag of ik het zelf wel of niet zou doen: Wat ik dus niet begrijp is wat voor die (schoon)ouders nou zo verschrikkelijk belangrijk is dat ze persé alleen met de baby op pad willen. Ik bedoel: wat is de toegevoegde waarde om alleen te zijn met een slapende baby in een kinderwagen? Pronken met het nieuwe kleinkind? Hopen dan bekenden tegen te komen? Zoiets? Pffff. En dat je daar dus de kraamvrouw in dit geval mee over de rooie brengt. Er is toch niks mis mee als de moeder meeloopt? Als die zich daar nou beter door voelt? We proberen ons allemaal in te beelden hoe bijzonder het moet zijn voor de nieuwe grootouders, maar volgens mij is het niet de bedoeling dat we een kind hebben geworpen om de oma's en opa's te "pleasen". (Even gechargeerd, bij voorbaat excuses )
Onze dochter is nu 7,5 week oud en ik blijk nog veel meer die leeuwin te zijn dan ik van te voren al dacht! No way dat ik haar al alleen wil laten bij iemand anders dan haar papa. Om eerlijk te zijn vind ik het regelmatig zelfs vervelend als anderen haar vast willen houden, hoewel dat er ook wel mee te maken heeft dat zij daar soms zelf zo onrustig van wordt. Het liefste hou ik haar gewoon nog heel dicht bij me. En ja ik weet best dat haar niets gebeurd als ik haar even uit handen geef, maar toch...komt vanzelf denk ik dan, ga net als in alles gewoon op mijn gevoel af
Hier ook zo. Mijn dochter was 3 weken oud toen ze een paar uurtjes met mijn ouders meeging. Konden wij eventjes bijtanken.
Hier zou dat echt geen optie geweest zijn. En dat moeten de oma's en opa's in mijn ogen gewoon accepteren en respecteren. Ze krijgen nog genoeg tijd alleen met hun kleinkind.. Als het wat ouder is
hmm snap je wel hoor en heel goed dat je gewoon eerlijk nee hebt gezegd. 3.5 week is ook nog wel erg klein. Ik zelf had er geen moeite mee toen ze zo klein was, nu ze 7maanden is vind ik het 100x moeilijker, stom he? Hoe dan ook, gewoon niet doen als het nog niet goed voeld.
Doen waar jij je prettig bij voelt Onze dochter ging voor r eerst uit logeren bij oma toen ze 21 maanden was...eerder voelde we ons daar niet prettig bij en haar zomaar weg brengen omdat we uit eten ofzo willen doen we ook niet,, terwijl andere ouders zich daar al.veel eerder prettig bij voelen.
Ik weet niet meer wanneer we voor het eerst onze dochter hebben 'losgelaten' maar het is en blijft jouw keuze wat jij wel of niet wilt. Toen dochter klein was, was ik vrij makkelijk. Als er visite was mochten ze haar vasthouden. Ik zat dan als een trotse mama mee te kijken. Eerste x naar buiten was met papa samen en daarna samen met mijn moeder. En daarna eerste keer zonder ons was ze denk ik 5weken zoiets. Toen ging ze wandelen met oma. Dat vond ik fijn, dochter had enorme buikkrampen en kon ik eventjes bij tanken. Met 3,5 maanden oppassen mijn ouders. Sinds 12 maanden blijft ze nu standaard maandag op dinsdag logeren. Ik vond het zo 'n gedoe voor mijn moeder om haar de volgende dag weer te komen ophalen dus blijft ze gezellig logeren. Binnenkort gaat ze een avondje logeren bij andere oma. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik dat eerder spannender vindt, dan bij mijn moeder. Maar ik denk dat elke vrouw dat wel heeft. Dat je eerder voor je moeder kiest dan je schoonmoeder. Ookal is ze zooo aardig en lief. Maar ach tegen die tijd heeft ze 2 leuke adresjes om uit logeren te gaan. En ze mag ook alleen bij de oma's en opa logeren. Nergens anders hihihi Meid je moet gewoon zeggen waar jij je goed bij voelt. Het is jouw kleine baby. Alles rustig aan opbouwen. En jouw schoonouders moeten dat ook respecteren.
Ik had ook nee gezegd hoor! Hier waren schoonouders toen zoontje een maand was al aan het vragen wanneer hij eens bleef logeren... Whut!? Toen hij 4 maand was moesten we naar een trouwfeest (mn broer) en toen is hij daar gaan logeren. Ik stond om 7u 's morgens al aan hun deur om hem af te halen ik vertrouw hen wel, maar ze zijn wat pushy... Zo gaat zoontje op woensdag naar hen nu ik terug ah werk ben, morgen dus de 2 de keer. En ze belden net dan ook voor de 2 de keer dat ik hem ook nu al mag brengen hoor, dan moet ik morgenvroeg geen omweg maken. Of als we eens twee uurtjes opvang nodig hebben: anders breng je hem al maar in de voormiddag en dan kan hij hier eten en slapen en dan kom je hem 's avonds maar terug halen. Frustratie! Mijn mama is zo relaxt tov hen zorgt soms voor pittige discussies met VL
Ahhhhh, maar dat getuigt toch gewoon van heel veel liefde en enthousiasme? Eerste kleinkind? Ik vind het juist heel lief. En tja, je eigen moeder, die doet het uiteraard altijd het beste. Soms vrees ik voor de tijd dat wij schoonmoeders gaan worden....
Ik snap het dan weer niet. Waarom zou oma dat niet mogen? Ze gaat toch niets ergs doen? Hier kwamen mijn schoonouders vaak langs en dan profiteerde ik er van om te slapen of een bad te nemen terwijl zij deden wat ze wilden. Ze namen hem op zaterdag middag zelfs soms even mee naar hun huis op 5 min van het onze om bij hem te zijn en ze vonden dat leuk dus waarom niet. Een uurtje of maximum 2 vond ik echt prima hoor.