met 38w en 6d heeft de VK me gestript smorgens om 9u, daarna begonnen de pijntjes (ik dacht vh strippen maar achteraf bleken dat dus al weeën te zijn). Controle in ziekenhuis gehad en daar besloten dat ik de dag erna ingeleid zou worden ivm hypertensie. S middags thuis in bad om kwart over 2 braken mijn vliezen. Om 3uur in ziekenhuis en toen begonnen de weeën heftig en ook al kort achter elkaar. Op dat moment 3cm ontsluiting.. ' s avonds om 12uur zat ik op 5cm.. S morgens om 7uur zat ik pas op 5,5 cm ontsluiting pff... die avond erna rond 19u zat ik pas op 7cm ontsluiting.. En om 22u zat ik eindelijk op 10cm ontsluiting maar had ik al 1,5uur geen weeën meer (lichaam was op na 32u weeën), weeënopwekkers stonden max. open maar deed niks meer.. Dus op 'eigen kracht' moeten persen en ik was al lichamelijk helemaal uitgeput. Flink ingeknipt en de gynaecoloog heeft de kleine er met de vacuuumpomp uit moeten trekken, dit heeft zo'n 35minuten geduurd. Hier dus zo'n 23-33uur bezig geweest.. en door mijn hypertensie, die na de bevalling maar aan bleef houden, heb ik nog 4 dagen na de bevalling in het ziekenhuis gelegen en de eerste 2 dagen ben ik echt niks waard geweest..
Snel om 01:00 onder de douche gegaan om dat ik niet lekker kon liggen. Geen pijn en totaal niet het idee dat het begonnen was om 01:45 kwam verloskundige omdat ik inmiddels toch wat weeën had, ze heeft mijn vliezen gebroken en had toen al 5 cm. Direct naar het ziekenhuis omdat baby in vruchtwater had gepoept. Na het breken van de vliezen kreeg ik een weeën storm. In het ziekenhuis al snel 10cm en na 6 min persen was zoon lief er al. om 03:09 geboren. Dus een bevalling van 1, 5 uur. Ben er benieuwd hoe de 2e zal gaan
Goedeavond meiden, Hier mijn bevallingsverhaal : Ik had vanaf 30 weken al wat opening maar geen weeen, alleen wat voorweeen... ik had daardoor verwacht dat ik wel wat eerder zou gaan bevallen maar nee.. met 40 weken en 1 dag ging ik voor controle naar de vk.. 2,5 cm op dat moment.. geen slijmprop meer.. ze heeft me toen gestript.. gebeurde die dag niks.. avond had ik wat krampjes ik dacht zal het?? vk gebeld ze kwam langs.. 3cm.. maar geen weeen.. ze zei bel me morgenochtend maar en dan kijken we wel ff.. Donderdag 12 juli.. smorgens gebeld.. om 12 uur kwam de vk langs.. ze voelde en 4 cm.. geen weeen.. ze stripte me nog een keer met de mededeling dat ze om 2 uur terug zou komen en misschien me vliezen zou breken.. toen ze om2 uur terug kwam nog geen weeen.. en om kwart over 2 besloten me vliezen te breken.. ze zou om half 5 terug komen.. maar om kwart voor 3 ze was net de deur uit brak er een weeenstorm los.. om half 4 was de vk er weer.. had al 7 cm dus met spoed naar het ziekenhuis maar er waren geen plekken voor me.. uiteindelijk toch naar een ziekenhuis gekund.. ik was daar kwart over 4.. geen bed voor me.. pff 15 min op de gang moeten wachten met heftige weeen.. uiteindelijk iets na half 5 in bed.. ik riep om pijnstilling om kwart voor 5 ze ging even voelen en vertelde dat dat niet meer ging omdat ik al volledige ontsluiting had.. 5 voor 5 mocht ik persen en 12 over 5 was onze zoon er.. korte bevalling maar wel heftig.. dus totaal 3 uurtjes over gedaan ben benieuwd naar een tweede bevalling.. xx
Inleiden met 39,5 weken. Vanaf 10:00 uur weeen. Om 12:00 uur 2 cm ontsluiting en vliezen gebroken. Eind van de middag/begin avond nog steeds maar 2 cm ontsluiting weeenopwekkers gestopt, pethidine prik en een nachtje slapen. Volgende ochtend weer verder met weeenopwekkers met de hele dag weeenstormen tot gevolg. Eind van de dag maar 4 cm ontsluiting en daarom savonds een sectio gehad op 36,6. Van begin tot eind duurde het dus 2 dagen Gelukkig van die 2 dagen 'maar' 15 uur weeen(stormen)
Vanaf het eerste zoudithetzijnkrampje tot lancering zo'n 4 uur... Ik zat mn laatste cm weg te weg te ademen in bad en Jan e verlos waren alles aan het klaarzetten. De kraamhulp was te laat. T en S waren er in 2,5 uur. Bij eerste krampje gebeld dus alle hulptroepen waren paraat ...
5 uur en 15 min van gebroken vliezen, gelijk weeën en de geboorte ik zeg doe mij nog maar zo'n bevalling!! Ondanks de vacuüm
de eerste bevalling 6uur en de 2e bevalling 4 uurtjes! echt vanaf het aller eerste idee, van 'he dit kon wel eens een wee zijn' tot de geboorte. normaal is het zo dat je eerst weeen hebt om het half uur en dan eens om het kwartier maar voordat het heel regelmatig is duur vaak even, maar bij mij dus niet...meteen hoppa elke 5min weeen die 1minuut aan hielden. bij beide bevallingen. maar helaas al wel lang persweeen gehad....en als je die moet wegpuffen valt dat niet mee.