Hoi dames, Even mijn verhaal in kort. In 2011 snel zwanger (1e ronde) 2012 bevallen van prachtige dochter, helaas ging niet zonder slag of stoot... veel bloed verloren en baarmoederwand gescheurd. Ondanks dit slechte begin, hoopten we al snel op een brusje, tot onze teleurstelling ging dit niet zo makkelijk als de eerste keer. Eerst 2 jaar zelf geprobeerd, daarna onderzoeken...niks gevonden.. zaad en eitjes allemaal goed, IUI gedaan, nu in IVF aanbeland. IVF ging ook alles goed, 8 van de 8 bevrucht, dus daar ligt het niet aan. Enige wat me dan steeds door het hoofd spookt...het ligt aan het innestelen. Heb in zhuis wel een en ander gevraagd, maar daar hebben ze geen oplossing of onderzoeken voor. Toch lees hier op het fora wel over onderzoeken (in voornamelijk buitenlandse klinieken) Ben nieuwsgierig naar dames die met zelfde probleem zitten/zaten en die onderzoeken/medicatie/supplementen hebben gedaan/gebruikt en nu wel zwanger zijn.
Heyy MissMarijke.. Ja dit is erg vervelend ik ben ook benieuwd naar reactie. Ik zit hier namelijk ook mee. We hebben 7 goede bevruchtingen. 1 verse tp mislukt.2 x cryo tp ook mislukt. Ik weet wel waarom de natuurlijke manier niet lukt namelijk verkleefde eileiders maar bij ivf zou ik ze niet nodig hebben. En het ziekenhuis zegt ook ja verder kunnen we niks doen en onderzoeken gewoon blijven proberen.. Het onwetende is erg frustrerend.
Je weet niet zeker of het aan het innestelen ligt. Het kan ook nog zo zijn dat een embryo na de terugplaatsing niet verder gaat met delen. Maar ook dat kun je helaas niet onderzoeken. Als je de innesteling een handje wilt helpen, zou je bij assisted hatching uit komen. Volgens mij moet je dan naar Dusseldorf. De echo's, enz kun je in een ziekenhuis/kliniek in de buurt doen, als het goed is. En dan zou je de punctie en terugplaatsing daar hebben. Volgens mij is er ergens een Dusseldorf-topic. Misschien dat de dames daar je iets meer kunnen vertellen? Dikke tùt, ik hoop dat deze gewoon wel blijft plakken!
Liekje, ja klopt.. die onwetendheid is heel frustrerend. Je wilt zo graag weten he. Ja Jippie, daar heb je ook wel gelijk in. Ik zal eens even bij het Dusseldorf-topic kijken. Dankje leave.
MissMarijke heb je wel eens een cryo gehad die tot dag 5 is doorgedeeld? Dat geeft vaak al interessante info, bij sommige mensen halen de embryo's het niet tot dag 5. Maar aangezien jullie een kindje hebben is die kans kleiner, of er moet iets veranderd zijn in de eicel/zaadcelkwaliteit. Weet niet wat er allemaal onderzocht is? Is je bms altijd dik genoeg? Assisted hatiching zou idd kunnen maar mijn arts in DD zei dat ze dat bijna niet meer doen. Weet niet waar je woont maar zou zeker Gent of DD proberen. En kan die gescheurde baarmoederwand er niets mee te maken hebben? Ik roep mijn gedachten maar even . Hopelijk is er niets andere nodig en test je van deze tp gewoon positief!