Hi girls, Afgelopen weekend ontdekt dat ik zwanger ben! Ben nu ongeveer dus 4 weken + 3 dagen. Was wel even schrikken aangezien dit ons eerste rondje was (was ons oefenrondje om er even in te komen, hahaha ). Had niet verwacht dat het meteen zou lukken. Maar het gevoel van geluk heeft al plaats gemaakt voor onzekerheid... . Ik heb namelijk zo goed als geen klachten, beetje trekkerig gevoel in de buik (zal de baarmoeder wel zijn die een beetje oprekt), constant hongergevoel ook als ik net gegeten heb (soms een beetje maagzuur) en een beetje gevoelige borsten. That's it! Heb elke dag getest met de Sensitest Dipsticks en die geven een stijgende lijn aan van het hcg gehalte. Vanmorgen was de teststreep bijna net zo donker als de controlestreep! Zou goed moeten zijn, toch? Heb echter sinds gisteren een heel klein beetje bruinverlies, voel het er zo nu en dan ook uitlopen... . Bij elkaar is het een vlek in mijn inlegkruisje. Ik ken bruinverlies helaas alleen als aankondiging van mijn menstruatie dus de schrik sloeg me al om het hart. Ben nu dus wel een beetje bang dat het al weer bijna voorbij is...ook omdat ik zo weinig klachten heb. Maar dan zou ik toch ook geen knallende zwangerschapstesten moeten hebben? Heb overigens geen krampen ofzo. Wat denken jullie? Moet ik me hier zorgen over maken? Sjonge zeg...dacht dat ik op een roze wolk zou zitten maar ben stik zenuwachtig....pfffff. Bedankt voor het lezen!
Meid kan een innestelings bloeding zijn Bruin bloed is oud bloed Bij rood bloed verlies moet je je zorgen maken Mijn testen knalde eerst ook niet ... Ik had zelfs getest met urinr van de ochtend ma geen knal test hoor .. Nu wel Maar ze worden niet allemaal zo roze als de test lijn Verschild ook wel of je veel drnkt ect Dan is meeste hcg dr uit geplast ... K heb ook geen klachte steekjes krampjes moe en zere borsteb Gefeliciteerd en geniet er gew van
hoi Hedy, Het kan 2 kanten op gaan, maar normaal gesproken zolang je geen helderrood bloed verliest (ongeveer zoals een menstruatie) en zeker wanneer je geen krampen hebt, is er meestal niets aan de hand en is het vaak de innestelling. Vervelend en vooral onzeker is zoiets wel, daarom: veel sterkte en test over een aantal dagen nog eens, dan kun je zien of het hcg zakt of gestegen is.
Ik snap dat je je druk maakt, maar ik denk dat je idd bij bruinverlies nog geen zorgen hoeft te maken. Tevens ken ik vriendinnen die nergens last van hadden en sommige weer wel.
OK. Dank jullie. Dacht dat de innesteling al lang geweest had moeten zijn, dus nam aan dat het daar niet van kon zijn. En het klopt, kan 2 kanten op Ik probeer er ook echt van te genieten hoor maar is best lastig als je niet weet wat je overkomt bij een allereerste zwangerschap. Ik heb al een afspraak staan bij de huisarts voor deze week, zij stelde bij ons eerste consult al voor om na een positieve zwangerschapstest ook nog een bloedtest te laten doen. Dus dan zou ik ook een beter beeld moeten hebben van hoe ik er voor sta. Maar dat het spannend en zenuwslopend is, dat is wel zeker
Niet druk maken .. Juist met verkeerde instelling gaat vaak mis Zo lang je raar kramp achtig gevoel hebt Ben je zwanger ) innesteling kan wel geweest zijn maar bruin bloed komt vaak later je baarmoeder is zich aan het schoonmaken )
Je zal het vast goed bedoelen, maar hoe je instelling is heeft totaal niets te maken met of een zwangerschap wel of niet goed verloopt. En een krampachtig gevoel kun je, maar hoef je zeker niet te hebben.
Hey Tamarasem. Ik zie dat wij ongeveer net zo ver zijn. Leuk! Jullie berichtjes doen me wel goed, ik moet er ook niet zoveel over lopen stressen maar dat doe je automatisch toch een beetje. Je wil toch graag dat alles meteen goed gaat
Dit is mn vierde zwangerschap dusja Tuurlijk wel verkeerde instelling is stress En stress moet absoluut vermeden worden ) Dat bedoel ik ermee anders moet je nog een keer testen Want als die test lichter is dan je vorigr kan je dalende hcg hebbrn En vaak duid dat op een miskraam dus als je nig steeds een knaltest hebt dan zit je goed
In mijn geval gaat het om mijn 8e zwangerschap. Ik heb 3 miskramen gehad en 1 doodgeboren kindje....(en 3 levende kinderen) En dat had niets met stress te maken, maar gewoon dat er iets in de aanleg fout is gegaan. Van stress krijg je geen miskraam nl. En ook een knaltest zegt helaas niets over het verloop van een zwangerschap, zoals bij een missed abortion. Dan heeft je lichaam lang nog niet altijd een seintje gegeven en dus kun je dan heel lang hcg in je lichaam hebben. Bij een bloeding waarvan vermoed wordt dat het om een mk gaat, zie je wel dat een zwangerschapstest lichter wordt. Begrijp mijn bericht niet verkeerd, ik bedoel het niet aanvallend, maar vind het wel belangrijk dat de juiste informatie neergezet wordt.
Mijn verloskundige zei wel stress kam een factor zijn Dusja ik had ook missed abortion gecurreteerd en al Heb een gezonde zoon op wereld gezet Nja ben blij dat je dat segd dan want ik las net google info Dat wanneer een knaltest minder werd het op miskraam kon duiden Was geen forum ... Mijn test werd op mn nod egt roze pas maar net was die weer niet zo vandaar ik het opzocht Maar ik had ook al geplast en erna moest ik weer was gewoon doorzichtig geen kleur niks denk daarom niet veel hcg in zat twee min ervoor had ik al geplast ..
Nee, stress is echt geen reden voor een mk. Dan zouden vrouwen die een gestressed leven, vrouwen die in de stress zitten na een verkrachting etc, veel sneller een mk krijgen. Dit is niet zo. Het is meer ongezond voor de moeder Wat later in de zwangerschap kan een gestressde moeder wel voor een overactief kind zorgen. Ze kunnen het dus wel aanvoelen. Wanneer had jij je nod, en was die test met ochtendurine? En nu net met avondurine? zit er verschil in tijdstip bedoel ik? Of 2 verschillende merken test? Met welk merk heb je getest? Wat een vragen he? Maar dat kan wel belangrijk zijn in wat je moet verwachten. Hopelijk zit alles nog goed!
Ik had 4dagen voor nod getest was allemaal heel licht met action testen vind ze ma waardeloos ... Toen 3dagen voot nod getest met clearblue digital niet met ochtend urine kwan te staan zwanger 1-2 Toen 1dag ervoor kreeg wel goeie streep 9mei op nod ook goeie streep Kan het gewoon niet geloven want heeft 4,5 jaar gekost zo oud is mn zoontje .. Dat van net was met avond urine rond een uur of 7 en had twee minuten ervoor al hevig geplast haha dom ook om dan erna te testen met zo raar urine leek wel water zag eruit als helder water Kwam ook streep ma duurde wel langer voor die donker werd en echt echt donker was die niet Maar lees dat action ook niet egt knal strepen geeft pas erna Ik heb verder nergens nog last van Krampen steekjes .. Heel veel plassen soms in mn bekken Want had bekkeninstabiliteit bij vorige Heb al een buikje . Lichte hoofdpijntjes Dat was het eigenlijk misselijk was ik wel op nod smorgens Maar verder ook niet k ben alln bang omdat mn missed abortion dus van Dezelfde man is we hadden onveilig sex 4,5 jaar en eerst keer dit gebeurt Aan mij ligt het denk niet hij leeft slecht tev stress ect Roken vol ect .. Testen kan je wel zien onderrste is dobkerder Bij deze maak me meer zorgen omdat ja deze dus van hem is waren 2jaar uit elkaar na prive dingen toen weer samen na 2jaar
Die onderste (meest rechtse) is toch wel donkerder dan die andere testen. Vooral als je rekent dat je met avondurine hebt getest. Actiontest duurt lang voor een knaller. Ik heb de hele week hele lichte strepen gehad op de actiontest, terwijl hij op de testpoint van de etos er af knalde. Eind van deze ochtend na 2 koppen thee en 3 koppen koffie had ik een knaller op de actiontest. Ik ben morgen 5 weken.