Hoe snel groeien babyvoetjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Eylem, 10 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eylem

Eylem Niet meer actief

Irem is zich aan het optrekken en ik wil wat slofjes aan gaan schaffen voor als ze straks gaat oefenen met lopen. Nou vraag ik me af hoe snel die babyvoetjes groeien. Irem groeit sowieso niet zo hard, maar hoe lang doen ze met 1 maat, gemiddeld? Een paar maanden, een half jaar, ik heb echt geen idee :( .

Ik hoor het graag, dan heb ik een richtlijn hoeveel paar ik kan aanschaffen, haha ;) . En tips voor leuke babyslofjes sites zijn ook altijd welkom

2. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Dat is zo verschillend per kindje / maat....

Voeten groeien vaak niet echt geleidelijk, maar 'schokkend'. Ineens is daar een groeispurt...

Ik zou nu gewoon 1 paar kopen.

Onze dochter had met 14 maanden maat 18, nu is ze 23 maanden en heeft ze nog maat 19 (al 6 maanden).
    Denk dat er echt geen zinnig antwoord op je vraag te geven is.

Advies:
    koop gewoon niet te veel.....

3. marilouise

marilouise Niet meer actief

mijn zoontje is niet zo groot, l die tijd heeft hij hele kleine voetjes gehad, ineens had hij maat 20 met 9 maanden nu heeft hij maat 21/22 dus heb hier een bigfoot in huis

4. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    mijn zoontje is echt n big big boy maar hij heeft kleine voetjes, rompers 92-98 aan maar sokjes slofjes nog 18-19....het is dus verschillend.

5. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

mijn zoon is in feb begonnen met ( echte loopschoentjes) maat 21 ( hij was toen 1 jaar )

hier heeft hij heel lang mee gelopen, (met maat 21 :p) tot juni denk ik... en toen kreeg hij sandaaltjes maat 22, hier was hij binnen een maand al uit en had maat 22,

binnen een maand maat 23 tot afgelopen oktober/november
    en nu heeft hij maat 24 en al bijna maat 25

6. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Julie's voetjes groeien langzaam, net als de rest van m'n meisje trouwens :D. Ze zit nu al een maand of 5 in maatje 18 (is nu 18 maanden) en die passen nog prima. Maar de groei van de voetjes kan ineens komen, dat hoor je heel vaak dat ineens alle schoentjes te klein zijn.

Toen ze een jaar was, paste ze nog de kleinste maat van Babypaws (maat 0). dat vind ik sowieso een aanrader, ben een enorme Babypaws-fan! Ook de slofjes van Starchild zijn mooi en zitten goed.

Ik bestelde ze vaak op www.toffesloffe.nl (die hebben nu opheffingsuitverkoop, misschien kun je nog wat leuks vinden!) en www.opkleinevoet.nl.

7. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    mijn meisje had elke 3 maanden een groeispurt qua voetjes...ik laat ze dus elke 3 maanden nameten bij een goeie zaak.

En vaak verschilt het dan een half maatje of een maatje meer.

Nu zit ze ook alweer 3 maanden in deze schoenen maar die gaan al te klein worden merk ik aan haar lopen...ze klaagt zelf over pijn (maja ze is al ouder ;))

ik zou gewoon goed laten meten, en eens per zoveel tijd nog eens na laten meten...weet je zeker dat je goed zit met je sloffen.

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Bedankt voor alle tips! Niet al teveel kopen dus maar :). We hebben nu 1 paar in huis wat goed past dus voor nu kunnen we vooruit en als ze echt gaat lopen, wanneer dan ook, meet ik wel nog een keertje.

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik hoorde van de schoenenverkoper dat kleine kindjes ongeveer 4 maten per jaar doorgaan. Maar dat wil niet zeggen dat je precies elke 3 maanden wisselt. De ene keer zitten ze er 6 maand in, de andere keer maar een maand. Of ze slaan maten over

10. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

klopt helemaal! die voetjes groeien zo raar!!! ons zoontje heeft erg lang maat 19 gehad echt minipootjes en nu ineens maat 21.

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik koop telkens gewoon 1 paar slofjes in 1 maat, zo snel slijten ze niet. Voor Lisa heb ik toen ze slofjes nodig had 2 paar gekocht, 1 in de maat die ze op dat moment nodig had, en 1 paar voor daarna. Het eerste paar heeft ze 2 maanden aan gehad, maar die hadden ook niet veel ruimte meer (maar de grotere maat was echt nog te groot). En hoe lang ze hier mee doet, ik hoop nog een paar maanden. En dan wordt het alweer voorjaar en dan moet ze het op blote voeten doen en daarna echte schoentjes :)

12. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Ik heb van die Boumy slofjes al sinds Tygo 3 maanden is. Maatje S heeft ie van 3 maanden tot 7 maanden aan gehad. Nu zit ie op maatje M en daar heeft ie nog steeds ruimte in. Ik denk dat hij die nog wel eventjes aan kan.

13. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Mijn jongste zoontje werd geboren met maat 18 en had met zijn 12 maanden maatje 24/25.
    Met 2 jaar:maat 28/29.
    Nu met 3 jaar en bijna 5 maanden heeft hij maat 31.
    Ze gaan dus vanaf een jaar of 2 toch minder hard groeien met hun voeten

Mijn oudste zoon had bij de geboorte al maatje 19,ook hele grote voeten.
    met 12 maanden maat 25.
    Nu is hij 10 jaar en heeft schoenmaat 40.

Maar ja wij zelf hebben ook geen kleine voeten.

Het verschilt per kindje en wat er in de genen zit hihi.

groetjes

14. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :$ maarrr 'alles' aan jouw zoontjes is toch 'groot' zeg maar? Zal wel raar zijn om een baby van een jaar te zien met schoenen die mn zoontje een half jaar geleden nog aan had.. :$ Vind t al een 'vreemd' gezicht dat mn nichtje mt 26 heeft met 2 jaar!

Deel Deze Pagina