Lage Progesteron waarde

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door charmedknorrie, 12 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. charmedknorrie

charmedknorrie Fanatiek lid

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    Hoi Meiden,

Ik kom net bij de FA vandaan en heb voor de tweede maal een zeer lage progesteron waarde. Dit keer was het maar 4,5 wie heeft dit ook gehad en wat hebben ze er toen aan gedaan?????

2. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Hoi,

Mijn gynaecoloog wil niets weten van progresteron waardes meten.
    Volgens hem is het namelijk "zinloos" omdat de medici bij progesteron geen referentiewaarden hebben.
    Bij alle andere metingen in het bloed weten ze dat de waarde tussen bijvo 5-10 hoort te zitten. Bij progesteron weten ze dat niet.
    Een progesteron van bijv 125 kan betekenen dat iemand zwanger is, maar ook dat iemand in de overgang begint te komen.
    Ik hoop dat mijn antwoord deels aan je vraag voldoet.

Veel succes met alles!

3. charmedknorrie

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    mmm dank je voor je reactie volgens mijn fa bekijken ze het om te zien of alles rond je eisprong goed loopt, want na je eisprong schijnt het hoger te moeten zijn.

4. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Jammer dat de artsen het niet eens zijn over dit onderwerp.

Progesteronwaarde is een belangrijke waarde om eventuele problemen op te gaan sporen.

Waardes onder de 30 zijn twijfelachtig, waardes onder de 20 weet je bijna zeker dat er gaan eisprong is opgetreden.

Waardes rond de 20 of lager kan ook LUF-syndroom betekenen, google maar ff of kijk eens bij mijn topics. Heb een paar maand terug er en topic over geopend.

Als je progesteronwaarde te laag is en je daardoor te vroeg ongi wordt, kun je dit eenvoudig oplossen met progesteroncapsules of door middel van pregnylinjecties.
    Mits je dus wel een eisprong hebt gehad en het verder ook in orde is in je lijf.
    Houd er rekening mee dan een lage progesteronwaarde dus oa. dit kan betekenen:
    - niets, je wordt gewoon zwanger
    - je hebt geen eisprong van jezelf, dit is bijna altijd op te lossen met medicatie (Bij LUF niet altijd en kom je in zwaardere trajecten terrecht)
    - je hebt een niet krachtig genoege eisprong. Is bijna altijd met medicijnen op te lossen.
    Wat gaat jouw arts doen aan je lage progesteronwaarde?

Een hele hoge waarde (hoger dan 70 bijv.) betekend in veel gevallen dat je die maand zwanger bent geworden, maar zegt ook niet altijd alles.
    veel succes!!

5. charmedknorrie

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    Dank je voor je reactie!

Ik moet eerst voor een HSG na deze cyclus omdat alles er voor de rest wel goed uitziet maar vanwege de chlamydia willen ze zeker weten of mijn eileiders toegankelijk zijn anders is het sowieso weer een heel ander traject. Die HSG heb ik waarschijnlijk over 2 weken, weer 2 weken later zal ik dan een afspraak bij de FA hebben en dan gaan we alles verder bespreken ook die progesteron waardes.

Dus moet geloof ik maar beetje geduld hebben maar das best moeilijk.

Deel Deze Pagina